Tråden om #21 Myles Powell

Welcome Myles!
hv71.se/article/g8ynakyrb-3 … UhTD7U-LvA

Kring allt liv kring Hult så hälsar jag Myles välkommen!

Jag HOPPAS att Powell slår ut väl och blir en viktig poängspelare!

Det kommer bli spännande att kolla vad denna herre kan bidra med. Lite väl mycket press på han nu, pga det utsatta läget. Hoppas han gillar det :smiley:
Hade denna pjäs dykt upp bland alla nyförvärv i somras hade han ju inte alls behövt känna denna personliga press på samma sätt, men nu kanske han blir vår enda “prestige”-värvning. Jag hoppas verkligen han pallar trycket. Det verkar ju sopm några av de andra pjäserna inte gjort det om man skall tolka Samuelssons uttalande…

Welcome Myles, may you score a ton of goals and bring SMyles to our faces!!!

En positiv grej. Nummervalet. 21 helt rätt. Senaste 21:an vi hade var inte värdig ett sånt nummer. Men Powell. Helt rätt.

[b] - My you bring Smyles to our faces!

  • Smyles for miles!

  • Smiles for Myles![/b]

Fler?

Googlade lite. Gissar att Västervik och Georgsson tänkte nåt i stil med detta när de skeppade iväg sin stjärnforward till HV:

”Today, give a stranger one of your Smyles. It might be the only sunshine he sees all day”

Underbart! :smiley:

Om inte detta är glädjen, vad är?

What sunshine is to flowers, Smyles are to humanity (and HV)

hockeyallsvenskan.se/play/v … autoplay=1

Powell Hatrick

Smyles for miles:

Jag får en klar Filip Sandberg-känsla av Powell, men kanske med ett lite målfarligare snitt. Ska bli kul att se vad han går för. Är det någon som har sett Powell mer än jag och har kommentar på den känslan?

Försökt kolla en del Västervik-matcher bakåt i tiden sen Powell skrev på (inte alltid lätt att frivilligt kolla Hockeyallsvenskan i allmänhet :laughing:).

Kanske lite lik F. Sandberg som du säger. Bägge kan ju spela center/vinge, men Powell har utgått mer från mitten medan Sandberg kanske oftare användes/används på vingen. Ganska intensiv, men inte superfysisk. Väldigt bra skott men också passningshänder högt över det Allsvenska genomsnittet. Tror vi kan förvänta oss mer insida från Powell än vad Sandberg stod för, som ofta fastnade lite på utsidan. Nu får man ha i åtanke att det är Allsvenska mått vi har att göra med, men skulle säga att han är ganska lik Broc Little. Både visuellt i åkningen och i egenskaperna. Lite krökt rygg och mycket fladder på tröjan när han sätter fart. Opererar bra på vänsterkanten, tror det är där han kommer spela, även om han mest varit center tidigare. Om vi förutsätter att Forsberg kommer behålla sin plats i PP1, så kommer Powell garanterat förbättra PP2 från samma position som Forsberg, om än med lite mindre “skott-så-fort-jag-får-pucken”-inställning. Tror verkligen han kommer tillföra mycket till laget. Poänggaranti ikväll iallafall mot gamla laget.

Om vi ska titta djupt in i kristallkulan lite kort, så kommer Powell göra det galet bra i HV. 1p/match. HV spelar SHL i höst, med Powell i laget som även i just SHL är en av våra poängstarkaste spelare. Och efter den lilla, lilla succén i SHL där HV åkt ut i kvarten, lämnar han för KHL till allas vår förtvivlan.

Tack för input! Kul att titta i kristallkulan, i min kristallkula avgör Kokkonen i OT mot vem nu vår finalmotståndare är och skickar HV71 till SHL, dvs lite Eric Johansson-insats som på min profilbild :smiling_imp: . Jag hoppas att Powell för med sig spelglädje, driv och press på andra spelare som dras med i entusiasmen eller annars ser att de måste jobba lite hårdare i konkurrensen. Och som du säger 1 p/match. Jag har tyvärr för dålig koll på Broc Little eftersom jag ogillar laget han representerar. Men jag hoppas också på en allsvensk Lasch.

Jag såg INTE hela debutmatchen, Så kan inte bedöma hela hans match. Men jag tycker de ger bra signaler när en av våra poängspelare är i egen målgård vid försvar. Offensiv spets som även tar defensivt ansvar helt enkelt.

Wow!! Han kommer vara ruggigt nyttig.
Kanonmatch idag. Kändes farligt så fort han hade pucken.

Intressant artikel av Hockeysverige.se, även om den kanske är låst

– Jag vill spela så högt upp jag kan och nå toppligorna här i Europa. Det är definitivt ett mål för mig att spela i SHL och jag tror att HV71 kan hjälpa mig dit och förhoppningsvis kan jag också hjälpa HV dit också, avslutar Myles Powell.

Som jag nämnt innan så nyttjar föreningen det faktum att vi vill gå upp i SHL direkt som ett sätt att göra oss attraktiva för spelare (Därav mitt inlägg i Hult-tråden: över det svek som jag upplever från honom samt kostnaden för avsaknaden av svansföring och ambitioner).

Så i detta fall gjorde Hult en bra värvning av en person med helt rätt ambitioner, och som det ser ut, kvalitet oxå.

Detta kommer bli spännande.

Precis, och det är spänning vi vill ha!

Vete fan om jag vill ha spänning i slutspelet. Vill att HV ska vinna tolv raka matcher med 10-0. Fattar inte hur mina nerver ska klara detta.

Fantastiskt av Powell som i debuten och bara kör.
Äntligen en spelare som gör det oväntade och genom det skapar chanser.
Att vi har spelare som gör det oväntade har vi iofs men inte till det positiva utan man ställer till det allt som oftast bakåt!

Det kommer bli stenhårt om den platsen vi krigar om.

Ofta när nya spelare kommer hit så gör de det bra och visar klass direkt, för att sen efter ett par matcher falla in i “HV-spelet” där de blir ytterligare en i mängden där allt låser sig och det ser krampaktigt ut. Nu hoppas jag det inte händer Myles. Vi har den överlägset bästa truppen i ligan. Om man jämför spelare för spelare med de andra lagen så borde vi vinna HA överlägset. Problemet är att vi spelar inte som ett lag. Sen om det beror på spelsystem eller något annat vet jag inte, men vi synkar inte just nu. Ja, jag är medveten om att vi leder serien men man går hela tiden och väntar på att spelet ska lossna men det gör det aldrig. Det är ett krampaktigt, ångestladdat spel från HV i matcher där vi borde krossa motståndarna.