Tråden om #22 David Petrasek

Andreas Falk och Oscar Sundh skulle kunn ansluta sig till den skaran eller?

Du har så rätt i det du skriver Lejacques!

Cadaza: Luoma petades direkt i år nästan. Förra året petades han inte en gång. Förra året var han assisterande kapten, det är han inte i år. Samband?

DAvid Petrasek är mycket viktigare för vårt lag än tex Mats Trygg. Trygg bidrar inte med alls lika mycket spetskvalitet som Trygg gör. Det är fakta. Dessutom har David ett stort hjärta för klubben och kommer definitivt inte acceptera det spel han har nu när matcherna börjar gälla mer framöver.

ja gnälla måste man få göra men en ledare kan man vara även inne i båset. Ledarskapet är inte lika starkt som förr. Ja Johan är betydligt mer ledare än vad David är. Man känner ju av vibbarna här att det är som att prata om Påven i katolska sammanhang. Man pratar inte om honom. Framför allt så pratar man inte illa om honom för det är våran ledare. Faktum kvartsår med den ideologin att vissa spelare ska ej petas att de är ikonskyddade p.g,a gamla meriter och att de anses vara för viktiga som ledare.

Främlingslegion? Ja vi har väl många främlingar i vår truppockså och har haft genom åren? Att offra sin hand ja det kanske inte Trygg kan göra för det är väl inte hans sätt att agera inom ishockeyn? Jag tror och hoppas fortfarande att Pettan får spelet att fungera för hittills har det rent ut sagt varit kasst. Vad behövs då? Ska han spela all den tid han får? Jag tycker faktiskt inte det. Minska tiden. Peta homom inte men ta bort tid för levererar han inte mer så är han bara en blytung sten i vägen. Och det måste han ju själv känna. Han kan ju inte vara nöjd alls.

Luoma petades efter några matcher och det var på tiden. Han skulle bänkats redan förra säsongen. Assisterand kapten? Ja om det var det som hindrades då ja jag vet inte men löjligt i så fall att man skyddas av rollspel.
Trygg och Petrasek kan ju inte jämföras. 2 helt olika backtyper. Petrasek brinner självklart mer för HV. SKAM vore väl annars. Men man kan ju inte bara brinna. Risken är att man brinner upp om man inte levererar!!

haha förlåt om jag är petig här men att citera sig själv och sedan ändra utgångsinlägget?

"Gemensamt för de lag som vunnit SM de senaste 10-15 åren är att de alla haft en framgångsrik kärna bestående av egna produkter som brinner för klubben. " :nerd:

Ja, nu är du petig. Men ibland är det inte alltid lätt. Kanske skulle ha låtit bli att använda citationstecken för att undvika missförstånd. För nu handlade det inte om att citera mig själv. Då hade jag använt citatknappen. Utifrån dekmans svar ville jag omformulera meningen så att det skulle fånga in spelare som inte är egna produkter, men ändå brinner för klubben.

Borde kanske ha varit ännu mer tydlig och formulerat mig på följande sätt:

"Om vi ändrar meningen till: Gemensamt för de lag[…] "

hmm… är det inte just sådant spel som visar på att hjärtat inte klappar lika hårt som det en gång gjorde? om en spelare bara kan tända till och höja sitt spel i slutet av säsongen är det väl snarast ett täcken på en falnad glöd. Nä någon form av åtgärd från Dahlén skulle verkligen vara på sin plats, dels som markering men framför allt som bränsle och energi åt resten av laget. (färre misstag = mer energi!)

Ville bara göra en “ledin” och sticka lite i dina ögon! :wink:
Förstod vad du menade, ett vädligt färskt exempel är väl Jukka Voutilainen. För 2 säsonger sedan skulle nog många hålla med om att han var en av dom som ledde laget och kanske lika juten i truppen som Davidsson, Liket mfl… Men det visade sig ju att hans låga slocknade tillslut och försvann från HV71… Man kan nog aldrig riktigt jämföra så gott som “infödda” HV-iter motspelare som tillkommna runt junior-senior… Givetvis finns det alltid undantagsexempel…

Pettan missar matcherna mot Frölunda och FBK p.g.a ryggskott. Har han mörkat det för Dahlén vilket ha lett till att han inte har presterat 100?

Källa: twitter.com/DanielHultqvist

Om det visar sig att han likt Louma spelat med en skada nu under denna säsong är det både bra och dåligt. Det visar på ett enormt hjärta men som sagt är det riktigt idiotiskt, att man mörkar skador under slutspelet är en sak men att göra det nu är förvånande enligt mig. Detta skulle i och för sig förklara varför han varit så dålig hittils.

Det är bättre att han vilar några matcher och blir frisk från ryggskottet, vi har ju ingen brist på backar precis just nu enligt min mening.

Tycker inte det är hjärta alls. Bara ren och skär dumhet. Har man ryggskott som vanligt folk så har man lägre arbetskapacitet. Tror man annat som hockey spelare så är man dum.
Att mörka det för tränaren vittnar väl om dålig kommunikation lite grann. Säger han till Dalle så får han inte spela och så vill han spela och säger ingenting och spelar uselt. För det är precis det han gjort.
Hoppas att det är i ryggen felet ligger och ingen annanstans.

Jag menar att han visar hjärta för klubben men annars håller jag med dig

Inga dåliga konspirationer på forumet ser jag. Kan han inte ha fått problem med ryggen under förra matchen, han spelade bara drygt 10 min.

Stor chans att det var det ja.

och du tycker att oavsett speltid så har Pettan varit att känna igen och spelat på sin höga nivå? Det i så fall vill jag pulvrisera för han är just nu lite väl medelmåttig. Fantenberg, Karlsson, Fernholm och Fälth är klart bättre. Pettan måste höja sig rejält.
Men han är ju som sagt en HVikon och med ett A på tröjan så är han skyddad från petning o.s.v.

Hans inlägg har inte med Pettans vara eller icke vara en topp back i HV, eller hur han presterar på isen. Utan om han mörkat sin skada eller inte.
Och jag håller med honom, dom senaste inläggen i denna tråden är ett typ-exempel på hur någon nämner något som en liten teori och som bara 3 inlägg senare är något som folk verkar tror är sanning. Det spårar lätt ur… :wink:

Rykten är aldrig kul. Framför allt när det handlar om vilda västern i gissningslekar.
Det jag menar utan att för den delen tro eller inte tro på att Pettan har mörkat en skada så i princip så måste man ha den inställningen att man är 100%igt öppen och ärlig om sin fysiska status.
Jag har själv haft ryggskott och visst går det att dölja med medicinsk hjälp eftersom mkt av behandling sker på egen hand och motion är nödvändigt så syns det trots allt i agerandet var du än är att det är stelt och nästan lite lojt för du kan inte göra det du brukar göra till fullo.
Så hoppas ingen tror jag går på rykten utan att dom är officiella. Men åsikter det har jag utöver det.

Låt oss hoppas att Pettan i vilket fall börjar höja sin kurva och producerar den kanon hockeyn som vi alla vet att han kan prestera för då är han vår bästa back.

Jnytts bildtext lyder ju:

Sanning eller inte låter jag vara osagt, men om det skulle vara sant är det väldigt konstigt att man inte satt av honom tidigare med tanke på att det är tidigt på säsongen och HV har många backar så man skulle heller inte behöva spela kort med folk.

Verkar lite konstigt ja :confused:
Har det hämnat honom att inte kunnat spela 100%igt de tidigare matcherna borde man ju låtit nån annan hoppat in, Vi har ju en bred backuppsättning även när Fälth var borta och säkert nån junior som kunde fått chansen.
Eller mörkar man lite med att Petrasek var usel i matchen mot Rögle senast och låter honom helt enkelt vila ofrivilligt ?