Tråden om #22 David Petrasek

Håller med i mycket du säger, dock tycker jag inte alls han varit dålig. Men jag håller med om att hans hot på blålinjen stora delar av säsongen inte synts till alls. Tror också att han fått lite extra kritik just på grund av det, att han inte varit lika stort hot på blålinjen som säkert många förväntat sig. Resten av hans spel tycker åtminstone jag han utfört väldigt bra.

jonkopingsposten.se/jonkopin … goYCKzRMY4

Inressant läsning!

Han var definitivt dålig och största problemet var i egen zon, inte på offensiv blå IMO.

Man har inte +19 som back om man är “definitivt dålig”. Sjunde bästa back i ligan i +/-, 13e bästa när det gäller poäng.
Enough said.

Imponerande med +19, jag hade missat att han låg så bra till. Dock kan man ha bra +/- men missa i andra delar av sina backuppgifter i defensiv zon. Det jag tyckte mig sakna var i uppspelsmomentet. En del ovanliga felpass och lite allmänt dålig tajming med resterande lagdelar. Detta är inte enbart pettans fel naturligtvis. Förhoppningsvis klickar det bättre iår.

Jag brukar hålla koll på statistiken, så slipper ni andra :wink:

“Kul” att han vågar erkänna att han själv mobbat andra när han gick i skolan och hur hans synsätt har ändrats.
Det är väldigt få personer som skulle våga erkänna att man faktiskt varit taskig mot andra under skoltiden.
Ännu färre skulle ändra sitt beteende utan snarare skicka det vidare till barnen.
De flesta “f.d.” mobbare brukar bara skaka av sig det med ett “det var ju så länge sedan” citat.

En bra förebild är inte perfekt.
En bra förebild har dock modet att erkänna sina brister och har styrkan att förbättra sig.

Apropå han uppspel. Igår var det bedrövligt nonchalant. Hoppas på akut bättring så det inte blir lika många dåliga passningar genom zonen som det bitvis var större delen av gångna säsongen. Hur många plus han än har i statistik så vore det intressant att ha en statistik som visar egna misstag och indianare.

Känns inte direkt som om Expressen har någon direkt koll på läget gällande HVs backsida. Petrasek fyra getingar medan Fantenberg och Johansson fått tre… Motiveringen känns som om den är skriven av 2010.

Petrasek som väntat ny kapten. Visa nu vart skåpet ska stå, annars är det bara att kasta in handuken till jul. Kämpa David!

För det första, Jag avgudar Petrasek och tycker hans person är fantastisk och han har varit en helt underbar spelare som gett allt för HV å som gett HV så otroligt mkt.

MEN

Tycker valet att ge honom ett C känns aningen märkligt… Är han ordinarie i vinter? Får han verkligen spela alla 55 matcher?
Av det jag sett på försäsongen så är känslan att antingen han eller J.Larsson får sitta vid sidan när Kolan är tillbaka.
Pilut måste verkligen ha spelat till sig en ordinarie tröja nu!
Känner att David kanske borde tackat för sig efter förra säsongen, tempot saknas, dåliga beslut tas.

Annars så vill jag bara säga grattis till ditt C, naturligtvis väldigt välförtjänt även om jag kan tycka det är lite för sent.

Jag har svårt att förstå att man så snabbt vill bänka en spelare med utmärkt statistik från förra säsongen. Han verkar ha skött träning etc. bra och jag tror han kommer att göra en bra säsong. Men har han en personlighet som gör att de andra spelarna kan respektera honom som ledare ? Varför verkar det självklart att det ska vara en svensk spelare ? Jag tycker Krog hade varit ett utmärkt val.

Jag tror detta blir kanon. Ledarna (tränarna) säger att de tagit ut pådrivare från försäsongen, taggade ledare. Hade man bara tagit ut laget för lång och trogen tjänst hade tillexempel liket varit kapten istället för både Nilsson och Jämtin. Nilsson är jag personligen väldigt negativ till, både som kapten och spelare, men det är ju en annan tråd.

Det vore spännande att höra dig utveckla det i tråden om Nilson. Med tanke på att han var fyra i interna poängligan förra säsongen och bäst av alla i HV under ET så är det där med “väldigt negativ” spännande att höra mer om.

Pettan är fortfarande en väldigt duktig back. Men!

Problemet är, min åsikt, att han försöker slå öppnande passningar som allt för ofta misslyckas och ger således bort pucken till motståndarna. Han är fortfarande spelskicklig men åldern tar nog ut sin rätt lite. Han måste nog inse detta och börja säkra sitt spel och vårda pucken lite mer istället för att ta ögonblicksbeslut som går snett.

Pettan verkar inte för upphetsad över rekordet
han slog i matchen mot gnaget.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 7472555.ab

play.shl.se/video/2677415172001/

hyllningsfilmen till Petrasek efter 809 matcher i grundserien som kommer visas på jumbotronen ikväll i samband med hyllandet innan matchen mot Växjö

Kollar ni 00.47 in i klippet ser ni våran nuvarande tränare :wink:

Tycker Pettan spela smart denna matchen, synd bara att han inte skjuter! Han måste börja göra det för han har ett vasst skott!

Börjar bli lite trött på Pettans gnäll nu. Till exempel i senaste matchen så klagade han i periodpaus och tyckte själv att det var konstigt dömt mål eftersom han tyckte de var hög klubba osv. De ringde ju på målet för bövelen. Att inte hålla på sådär ger ett mycket proffsigare intryck, vilket jag hellre ser hos en kapten.

Håller med, man har varit väldigt bortskämd med Davidssons ridderi på isen.
Petrasek har en oerhörd tendens att gnälla på dommaren, vilket jag tycker man skall göra om ett beslut känns fel men samtidigt till viss del. De ringde på målet, det får faktiskt räcka där. Att fortsätta gnälla efter det ger bara en dålig “image”, kan tänka mig att det fortsätts gnälla på bänken också vilket säkerligen kan ge lite dålig stämning istället för att som lagkapten peppa laget.