Tråden om #73 Nick Shore

Välkommen!

hv71.se/article/4zm6alblz-3 … r-for-hv71
youtube.com/watch?v=XaTsez8i1QU

Hoppas detta blir bra. Välkommen!

Tror inte ett smack på detta men kan man göra laget bättre underifrån så är det välkommet då en tröja i botten -6 inte alls borde va svår att plocka.

Lycka till, vinn tekningar.

Välkommen.

Försök att inte floppa.

Så illa känns det inte. Han har varit bofast i NHL ca 300 matcher det är typ 300 mer än Andy. Så tror nog det finns lite skills. Lär ju vara bättre än alla nuvarande centrar vi har men de kanske inte säger jätte mkt…

Kommer nästa vecka och förväntas spela hemma mot Silverköping

2 gillningar

Vikfancentral skriver följande om Shore:

Han kan ju stå framför mål och va jobbig medan Andre och Lenc åker runt för att skapa ytor åt varandra tex, känns inte helt galet dumt ändå.

Ska bli spännande och se han i HV iaf, troligen ingen Christensen men kan de va Jason Krog light med fina pass så helt okej för mig :slight_smile:

Vitt skilda rapporter om Shore i media. Från vissa håll sägs att han är bäst i offensiven och bra i PP, medan andra säger att han inte är särskilt farlig framåt men bra i defensiven.

Lite märkligt att det kan spreta så totalt i uppfattningen om samma spelare.

Spännande att se vad som händer. Så länge han inte floppar i båda ändar får vi väl vara nöjda…

Min känsla: NHL så va han spelare för 3-4e kedjan och då mer defensiv, nu i Europa har han fått vara mer offensiv helt enkelt.

Tömmernes till hockeynews:

”Tre Kronor-kaptenen, som är inne på sin sjätte säsong i Genève-Servette, har också koll på den högerskjutande centern Nick Shore.

– Jag vet att Nick Shore inte har spelat så mycket i år i Ambrì. Men när han var i Zug var han faktiskt riktigt bra. Framför allt en powerplay-spelare, säger Tömmernes till HockeyNews.se.”

NHL-scout till VIKfancentral:

”– Shore är en pålitlig tvåvägscenter med bra storlek. Bra passningsspelare, inte så mycket målskytt. Stark defensivt. Var mycket bra i Zug, i Ambri kom han aldrig igång. Skulle inte räkna honom i en offensiv frontlinje utan mer som en solid sekundär kille. Det verkar vara en bra kille vid sidan av isen.”

Så nära “great group of guys” man bara kan komma. Men i vanlig ordning precis lika professionella/tråkiga som alla transatlanter är vid första intervjutillfället.

Det ska bli riktigt intressant att se Nick Shore. Jag är försiktigt positiv. Men vad som är underligt är att rapporterna från NHL säger att han är en tvåvägsspelare. Medan Europa rapporterna säger att han är en offensivt skicklig spelare, men med bristfällig defensiv.

Det man börjar undra över är ifall han kom hit med en felaktig bild av Europeisk hockey. Det har hänt att många transatlanter kommit hit och inte riktigt gjort det jobbet de gjorde i NHL. Vi får hoppas att det inte är en inställningsfråga.

Men på nästa match lär vi få en del svar gällande hur Nick passar i SHL. Känns överlag som en high risk - high reward värvning.

1 gillning

-Zico,hur ser Nick Shore ut på träningarna?,vass i båda zonerna?!

Sorry, jag har tagit jul- och nyårsledigt.

3 gillningar

Denna killen kommer göra nytta. Tycker han gör en riktigt bra första match. Verkar vara en klok spelare med bra blick för spelet.

Nick kommer in o gör stor skillnad. Stor rink ser ut passa han mkt bra.

Denna värvningen kan vara säsongens viktigaste. Petersson fick den centern han behövde och förtjänade. Kan ha varit skillnaden mellan undvikit kvalspel och spel i allsvenskan 23/24.

4 gillningar

Japp, inte den flashigaste liraren men fan vad han kämpar och gör jobbet. Det stöttade upp den kedjan något väldigt bra. Fick Miele att bete sig, till skillnad från tidigare under säsongen.

1 gillning

Hade gärna sett Shore som andrecenter nästa säsong. Brännström -Shore - Lodin?

1 gillning