Tråden om #23 Sebastian Strandberg

Med slit och hårt arbete så tar han sig mer och mer in i truppen och ikväll kom den rättmätiga ultimata belöningen. Första målet för honom i Elitserien. Grattis!!

Håller med onepiece för en gång skull.
Mycket bra match Strandberg och berömnansvärt att han visar noll respekt.
Precis som man ska göra enligt min hockey bok.

Måste ni tjöta om världens fulaste klädesplagg hela tiden :imp:

Skämt å sido, Strandberg gjorde en mkt bra match ikväll. :slight_smile:

Du håller ju med mig i princip om allt :unamused: :wink: . Strandberg har tagit chansen när han fått den och ska väl börja leverera mer och mer ju mer han får förtroendet av Dalle & C:o.

Hela 4:e kedjan mot LHC var riktigt bra, Stranbergs pass till Kristiansen 2-0 var läcker och han verkar ha en bra blick över spelet och hitta de små men fina passningar på bladen till sina spelare.
Kul att fick göra mål oxå, egentligen ett läge där man brukar se spelare åka ner bakom kassen istället men istället nyper han iväg ett skott och riktigt kul att den gick in. :wink:

Nu har Strandberg laddat om för mer mål. :slight_smile:

jnytt.se/nyhet/50777/strandb … rsta-malet

Killen har ju världens blåtira, vad kommer den ifrån? :nerd:

Torp såklart

Missade totalt att det var Strandberg som åkte på den… jaja.

Då Strandberg är med och lirar så har vi fyra fungerande kedjor tycker jag, det är han som gör att fjärdekedjan fungerar. Dem matcher som han inte varit med så har fjärdekedjan varit rent ut sagt usel!

I Strandberg har vi en blivande man för tredjekedjan och som inte kommer dra över till NHL tror och hoppas jag.

Jag tvivlade på Strandberg innan säsongen faktiskt men han har varit riktigt riktigt bra! Otroligt kul att se!

Med andra ord en bra Elitseriespelare, ny Falk kanske?

Strandberg är ingen ny Falk. Han liknar mycket mer Johan Davidsson då han har mycket mer offensiva verktyg än Falk. Strandberg centrar en toppformation i HV inom 2-3 år om utvecklingen fortsätter i samma takt.

Håller med, otroligt imponerad av basse, känns stabil och inte dålig nånstans… Härlig kille dessutom som kommer bli nyttig för HV i många år…

Även om han kanske inte ser sig själv som center så är det där han passar bäst. Enda nackdelen är att han inte kan teka. Kan han bara komma upp i 45-50% i tekningar så kommer hans speltid att öka. Det är jag´säker på. Han har väl inga direkta spetskvaliteter men han är väldigt klok och oerhört smart i sitt spel. Få misstag vilket är väldigt viktigt. Sen har han potentialen att servera en och annan macka. Helt klart ett namn för framtiden.

Han är helt klart en allroundforward, men jag vill ändå framhålla speluppfattning och passningsspelet som spetskvaliteer…

Strandberg till Barcelona! Och han tar med sig Williamsson!

Firar de något? Eller har Strandberg och Stillman inget att säga varandra för tillfället? Var står de? Hoppas hur som helst att Strandberg får ett nytt ettårskontrakt.

Eller så passar de bara på och ta semester nu, speciellt när det numer går direktflyg jkpg - barcelona :wink:

Nää, det är inte möjligt. Det här MÅSTE ha något att göra med hans framtid i HV :slight_smile:

Härligt nyhet, nytt kontrakt med HV!
Tycker Strandberg gjort det bra så här långt i HV och hoppas han får mer speltid så han kan utvecklas ännu mer. Finns enorm potential i killen så kul att Stillman signar egna spelare. Helt rätt.

Ja Grattis Sebbe. Hoppas Du tar chansen fullt ut nu. :exclamation: