Tråden om #23 Sebastian Strandberg

Härligt att se att Basse tar sig tid att skriva autografer till småkidsen på Öa. Det är var jag kallar en riktig idrottsman. Respekt!

Vill passa på att hylla en kille som gör väldigt mycket bra i det dolda. Ifrågasatt av vissa när man förlängde men har slagit dom på fingrarna. En av få spelare som inte gjort bort sig denna säsongen, men får trots det sällan beröm.

En framtida Andreas Falk och dessutom jönköpingskille!

Bra jobbat där ute basse!

Håller med, mycket hjärta på isen vilket också resulterat i mycket istid - helt välförtjänt!

Strandberg bröt fotleden på träningen idag och beräknas bli borta i tre månader.
Krya på dig!

hv71.se/artikel/46519/

Tråkigt för Strandberg :frowning:

Vad jävla typiskt… här går man och oroar sig över skador för de som lirar i landslaget också händer något såhär olyckligt på en träning…

Så jäkla surt och vilken otur han har basse med skador… Kämpa!

Blev riktigt ledsen när jag hörde det. Fan, känns som han är påväg mot ett litet genombrott i år och har varit ordinarie i stort sett hela säsongen. Kämpa!

Tillbaka på is igen idag, enligt hans twittersida. Comebacken lär väl dröja dock

Hoppas verkligen att Strandberg får sin plats i laget. Honom får man inte slänga ut då blir jag riktigt ledsen. Strandberg känns som den spelare med mest potential till att bli den som är med i HV71s nya stomme. Känns som han inte har en tanke på att försvinna från HV71. En framtidsman som vill spela för HV71 oavsett hur bra han än blir. En ny Davidsson i framtiden tror jag. Fast kanske inte lika mycket åt assist hållet. Lite blandad.

Känns verkligen som att han trivs och älskar sin hembygd. Känns mest sannolikt att det är han som kommer vara med år efter år i HV71 och stå för den nya stommen så som Davidsson gjorde.

Hellre att man släpper Sandberg om man måste släppa någon spelare. Även om jag vill behålla båda.

Ser att Strandberg skrivit på Twitter sedan en tid tillbaka att han hoppas på förlängning med HV71. Att han inte vill något hellre än att spela för HV71. Det bådar ju gott :slight_smile:

Hoppas bara att Stillman infriar hans önskan nu, Kunde ha ta Nilsson så kommer han inte undan med att inte förlänga med den här lovande killen. Vad känner ni, Jag tyckte han var ordentligt på gång innan skadan, Såg riktigt bra ut då enligt mig. Har man förträngt det eller glömt bort det tro inom ledningen?

Hellre Strandberg än Johnsson Erik Andersson och Thörngren enligt mig. Men det kanske blir dyrare med Strandberg eller?

Nån som har något bra svar?

Tycker verkligen att man borde förlänga med Sebastian. Han har haft otur med skador 2 säsonger irad nu men innan den senaste var han verkligen på G som du säger, även om poängen inte trillade in så lovade hans spel väldigt gott och tycker han hade väldigt bra fart på grillerna och slet hårt.

Att han skriver på Twitter att han inte vill något hellre än att spela för HV71 värmer ju också lite extra, det är såna vi måste knyta upp oss med för framtiden.

Antingen är det en taktik från HV att inte annonsera alla förlängningar samtidigt eller så har man bara inte bestämt sig angående Basse, men är lite oroande att det inte kommit något officiellt angående honom än. Hoppas iaf!

Iofs kanske man kan se på det så här också, Man gjorde klart ganska omgående med vilka man inte ville ha kvar, Krog Liket mfl för att dom var man redan säker på.

Dom unga kostade kanske inte nämnvärt att signa upp och det måste man mer eller mindre göra nu för att dom inte ska försvinna.

Basse och Sandberg skickade man ju inte ut direkt så man ser ju med ganska stor sannolikhet mer potential i dem än Krog osv.
Kanske står det mellan Sandberg och Strandberg, Där Sandberg kanske är första prio? Man inväntar vad han bestämmer sig för att göra?

Jag ser helst Basse i HV71 just för att han är på gång men även för att han verkligen vill stanna. Sandberg har nog inte lika stark känsla för att stanna om han erbjuds något annat kontrakt. Sen vilken som har störst potential av dem är svårt att sia om. Sandberg känns som en riktig joker, När det väl lossnar så kan han mycket väl blomma ut snabbt till en Putte Carlsson. Strandberg å andra sidan tror jag tar lite längre tid för, Men han kommer troligtvis blir väldigt viktig för HV71 när han väl blommat ut och under många år framöver om man satsar på honom.

Sandberg tror jag har större chans att lämna när han väl slår igenom.

Så ska man satsa på att bygga en ny stomme och allt vad man sa och lovade i föreningen så känns det nog väldigt märkligt om man inte signar Strandberg tycker jag.

Släpper vibStrandberg gör vi om samma misstag igen! Det är sådana spelare vi måste värna om, det räcker med att se Önerud och Torp vara tongivande i andra lag när dem egentligen borde spela i Hv.

Känns nästan lite som att nu när förlängningen kom med Sandberg skulle beslutet om Strandberg kommit samtidigt om man kikar på tidigare när det medelats förlängningar. Undra om det kan bero på att han fortfarande är skadad? Är han det förresten? Men den skadan måste ju ha läkt till nästa säsong eller? Känns som om det lutar åt utlåning av Strandberg då truppen börjar kännas ganska full på spelare med dom 2 som ska in, Om jag inte misstolkat det. 1 Center och en Ytter. Eller var Sandberg 1 av dem? Hmm…

Hoppas verkligen på Strandberg! Han ihop med Salmela och Liket tycker jag visat mest energi i HV under förra säsongen, nu är Liket borta och chansen att Salmela stannar känns liten.

Ett år till för Strandberg :slight_smile:
hv71.se/artikel/51032/

Kul för honom, och för oss! Han är otroligt nyttig

Helt rätt!

Dels för jag tycker Basse är bra och har potential, dels för att HV visar tålamod. Hade känts otroligt trist om vi tappat honom till en konkurrent.

Edit. Notera att Thorwalls numera tjatar sig blå om HV-hjärta när förlängningar och nyförvärv presenteras. Visst är det klyschigt, men jag föredrar det framför Ahl-spelare som vill vidare och uttalanden om att “finnarnas tid i HV är förbi”…

Hoppas han får sitt genombrott nu. Om han ej får de så är det nog hans sista säsong i HV, anledningen till att det är bara ett år. Tror han kan bli riktigt nyttig i en fjärde femma Sandberg-Bengtsson-Strandberg