Tråden om #23 Victor Laz

Nu har Stille äntligen löst 1C. Välkommen Victor, ingen press!

3 gillningar

Pinsamt. Helt ärligt!!!
Ge han två matcher sen är han utlånad till Troja. Denna klubben har tappat det fullständigt. Trodde verkligen Stillman hade mer skills än så men nä, är man förvånad.

2 gillningar

Jag undrar hur man tänkt här…vilka synergier är man ute efter?

1 gillning

Ställer frågan till någon som är mer insatt: vad är det som är så dåligt med honom?

Jag var i Skellefteå då hv mötte skeå och då var gubben bredvid mig förbannad för att laz inte fick speltid. Då kom han in och körde över någon minns ej vem men😁

Tror det kommer bli en stabil center

Får allt ge honom chansen innan sågen kommer.

Välkommen Victor!

10 gillningar

Följt Laz i många år. Han var ”okej” i HC, inte mer än så. När övergången till SAIK blev klar trodde många det var första april. Fick ingen speltid precis som alla förutspådde och blev utlånad till HC igen. Gjorde inget avtryck utan håller en mellan låg nivå i Allsvenskan.

Verkar inte göra så mycket poäng i SHL men verkar stabil defensivt. Vi har centerbrist och kan han gå in och stabilisera vår värdelösa 4:e kedjan så att den inte går minus i matcherna så är det iaf ett litet steg framåt.

1 gillning

Det låter inte alltför imponerande, men jag är för att ge folk en chans.

Håller med.

Detta är en krisvärvning.

Han blir säkert en bra fjärdecenter, men vi skulle också behöva en förstacenter

Hv är i kris

1 gillning

Kan vi ge honom och pengar till Kalmar för Levin eller något?

1 gillning

Och då är det dessutom så att de flesta spelare inte direkt blir bättre i HV under Blomman.

1 gillning

Han håller väl samma nivå som de allsvenska lånen, så på det sättet är det väl positivt att få lite kontinuitet™ i kedjorna.

Kontrakt över nästa år känns dock så typiskt HV just nu. Om man klarar sig kvar blir det på nytt ett antal utköp, och på nytt en nystart och allt börjar om.

Är han ens bättre än Tikka? Svårt att inte vara det men men.

Finns inte på kartan att Kalmar som har en rejäl chans ta sig upp till SHL i år släpper några toppspelare nu.

1 gillning

Jag kommer vänta med att döma innan han har fått chansen.

Välkommen, Victor!

8 gillningar

Jag har inga problem att bedömma spelarprofilen som värvades. En 29-åring som spenderat majoriteten av sin seniorkärriär i Ettan. Ingen statistik som imponerar. Relativt liten och nätt för en center. Ingen koppling överhuvudtaget till HV. Plus att kontraktet även gäller över nästa år.

Det är för mig katastrof.

Victor kommer jag ge chansen, för han har inte värvat sig själv.

8 gillningar