Tråden om #24 Stefan Elliott

Välkommen Stefan!

Härlig ålder för sån här “panik” värvning. Försiktigt positiv, dessutom rightare

Skridskostark back med bra skott, svaga sidan ligger i defensiven, Ärligt talat raka motsatsen till Berglund.

Hoppas detta blir bra. Välkommen!

En fråga dock; varför bara 31 matcher förra säsongen? Skador?

Han var redan påtänkt innan Berglund blev skadad sa Hult, så antar att 1 back till ska in mer defensiv.

Min gissning är för att KHL säsongen startar i slutet av augusti och att Elliott väntade för att se om han kunde få tag på något annat i NHL eller något. Så när den chansen stängts så har det redan rullat en del KHL matcher.

Edit: Men iofs så är det fortfarande typ hälften av alla matcher som han missat, så det måste finnas fler anledningar.

youtube.com/watch?v=zbJ5WYEnHNE
youtube.com/watch?v=TXbnsOg73yk
youtube.com/watch?v=HxcoCwhaR4A

Påminner lite om Borgman i skridskoåkningen och händerna, fast förmodligen utan det fysiska spelet.
Får ändå räknas som en ok värvning känns det som. Återstår att se i action, men känns lovande med bra skridskoåkning samt bra händer.

Precis vad vi saknar i år på back, då Borgman försvann, nu saknas bara en fysisk back med bra händer och skridskor.

En lite konstig värvning, Berglund var ju främst en defensiv back som loggade stora minuter i BP med Persson. Nu känns det som att endast Jaakkola och Persson är bra BP backar. Möjligen att man anser att inte Brännström klarat av att vara topp-4 back, det är därför man slagit till på Elliot.

Men detta blir säkert bra. Han har riktigt fina stats i NHL och KHL. Dock är jag lite orolig över att han många säsonger ligger på minus. Även i ett topplag som Kazan.

Möjligen att det då kommer in någon med mer defensiva egenskaper också. Men det skulle betyda att troligtvis Brännström ställs utanför 6 backar vilket är tråkigt.

Sjukt spännande. Galet fina händer och skridskoåkning. Välkommen!!!

Min gissning (och en högst okvalificerad sådan): Man tog vad som fanns. Med tanke på hur fort det gick, så fanns han på radarn redan innan Bulans skada. Marknaden är tunn och rent statistiskt så ser det bra ut. Nödlösning eller ej, jag tror detta blir bra.

Verkar som han har rätt bra löd i handlederna vilket är ett stort plus i dagens ishockey då slagskott försvinner mer och mer.

Enligt intervju med Hult skulle ju Elliot in även utan skada på Berglund. De har väl sett att HV saknat konstruktiva backar och agerat. Berglunds ersättare lär komma senare. HV lär ju knappast hinna scouta, ta kontakt och bestämma sig för att värva en helt ny spelare på typ ett dygn.

jnytt.se/article/hv71-varva … adekrisen/

Är det någon som vet vad han sysslat med hittills denna säsong? Har han försökt slå sig in i något NHL/AHL lag? Varit på några camper? Spelat på lägre nivå i Canade? Eller bara avvaktat ett erbjudande?

Bra fråga, Vet att han var med i det kanadensiska laget som spelade en turnering i Ryssland mot några KHL lag i augusti. På 3 matcher gjorde han 0+0.

starkt!

Håller med, det är imponerande statistik!

Vet inget om Stefan Elliott. Avvaktar och vill se ett gäng matcher.

Oavsett, mycket varmt välkommen till regerande Svenska Mästarna - Hv71

Om jag förstår det rätt är han nu spelklar. Är han på plats? Någon som sett honom träna? Hur verkar formen? Jag är lite orolig för formen. Men har samtidigt mycket stora förhoppningar på lite lägre sikt…

Han har varit på plats ett tag. Folk som sett honom på träning säger att han ser snabb ut och har bra handleder.

Tror han är relativt likt Dylan Reese i spelsättet.