Tråden om #24 Stefan Elliott

Jag håller med, fast med lite bättre skridskoåkning. Av det jag sett på youtube så får jag lite Kyle Cumisky vibbar.
-bra skridskoåkning
-bra speluppfattning
-lite sämre defensivt

Kan tänka mig att han spelar ganska likt Pilut och brännström fast mer enkelt och säkert. Och kanske rentav ändå speedigare i skridskoåkningen? Får känslan att det är en matt duchene fast på backplats, återstår att se. Ska bli spännande att se om han redan nu klarar av att hänga med där ute och sticka ut trots att han inte spelat något ännu denna säsong för nåt lag. Tror det är en spelare som kan komma in och se bra ut direkt utan att ligga på sin topp.

Måste säga att jag gillade det jag såg av honom igår. Verkar vara en smart kille som inte gör nått onödigt dumt. bra fart på rören och verkar ha duktigt bra löd i bössan.

Nu har jag sett tillräckligt för att kunna säga att det här är det sämsta jag sett sedan Bryan McCabe.

Var är hjärtat, var är karaktären och framförallt, var är den toppback Hult lovade.

Faktum är att offensiven och PP rasat totalt sedan Elliotts intåg.

Sedan blir man ju inte mer nöjd när man får känslan av att Elliott inte kunde bry sig mindre om det är LIN- eller JÖNköping han vaknar upp i varje morgon.

Den värsta sortens transatlantvärvning, en medioker spelare som vill ut på Europaäventyr.

Att han är uttagen i Kanadas landslag är bland de märkligaste jag hört. Men grattis världen! Kanada blir inte att räkna med i OS…

Helt enig i allt. En värvning som verkar ha gjorts i ren panik efter att ha sett några målvideos från 2011 på youtube. Kollar man statsen på EP så är trenden tydligt nedåtgående för Elliot.

Inte alls enig. Eller rättare sagt så vill jag absolut inte ge upp hoppet ännu. Skulle inte alls bli förvånad om han vänder till publikfavorit till våren. Eller kommer tillbaks nästa säsong och gör succé. ( Men kanske i annat lag. Den har vi sett förut…)

Jämfört med mina förväntningar så är han betydligt bättre defensivt och betydligt sämre offensivt. Anar att det sista kan lösa sig om/när laget börjar få lite stäm i spelet. Stora delar av laget är under isen offensivt. Om/när offensiven börjar fungera bättre och hela laget tar rätt bågar och räder i rätt lägen så blir det också lättare att sätta passen och att få lägena i PP. Jag vill se honom i laget när laget har lite stäm innan jag brusar upp och tradar bort honom.

Jag tror och hoppas att han kommer bli bättre och bättre. Man ser ju att han har det i sig. Det som oroar när han har pucken är att han verkar tro att han all tid i världen . Vet inte hur många ggr man har skrikit ”passa” eller ”skjut” när han har pucken.

Lite som Karalahti lirade när han var här. Det är bra att vara kylig med pucken och det är onekligen Elliott men ibland måste det gå snabbare annnars drar han ner tempot i hela spelet.

Jag håller inte riktigt med om att han är värdelös, han är ungefär precis lika bra som laget är. Stabli bakåt. +1 i målskillnad 18 min per match. Mycket skott. Bra träffprocent på mål (dock inte i mål än). Han har inte gjort något stort avtryck men har heller inte varit dålig.

Men klart att när han är värvad som spetsback och PP back så vill man se lite mer helt klart.

Elliot kommer bli bättre (hoppas jag), behöver nog mer tid på sig att anpassa sig till SHL. Kanske sitter lite omedvetet att han tror att ligan är sämre än vad den faktiskt är tempo mässigt och därav tar lite för mycket tid på sig.

Rantade loss på Elliott för några veckor sen. Och sen kom uppehållet och Elliott blev en offensiv Gud.

Grattis Kanada, där har ni en finfin back till OS!

Jag var också extremt kritisk gentemot Elliott inledningsvis. Tycker han stegat upp och ger riktigt trevliga Kyle Cumiskey vibbar.

Det ser väldigt bra och rörligt ut i PP med han och Pilut på blå.

Man har sätt han har ett bra spelsinne därmed hans poäng. Han är väldig rörlig men tajmningen var åt skogen i början. Både pga längesen han spela och ny liga och lag. Nu börjar han komma in i det och hoppas det fortsätter

jag är oxå glad för hans skull.

Samtidigt kan inte min bokstavskombination hållas tillbaka utan att ge folk utan tålamod en liten känga i all välmening… sitt ner i båten! :wink: :smiley:

Starkt erkännande. Stor tumme upp lejacques.

S.Elliott gjorde en fantastisk match. Alla är överens. Men en match…hmm!
Vill se fler matcher med Elliott, innan man överhuvudtaget kölhalar Stefan.

Njae, jag håller inte med om att det är en helomvändning för en match. Jag tycker det har varit en uppåtgående kurva de senaste fyra (ca) matcherna. Och jag tror han kan växa ännu mer. Och om vi får honom att trivas och därigenom lyckas så hoppas jag att han blir sugen på HV hockey ett par säsonger till. Jag tror att vi bara sett början på hur bra han kan vara.

Har vuxit ut till en fantastisk back. Förlängning!!

Hoppas! Men han är nog lite för bra tyvärr lär ju vänta ut KHL i sommar.

Verkar som att Elliott inte spelat de två senaste matcherna i OS för Kanada. Petad eller skadad, någon som vet?

Tillbaka på onsdag mot Träsko? Hoppas. Kanske blir tajt med tanke på jetlag iofs.