Visst han blev upplockad till matchen mot Frölunda och hans namn var inte ens på ryggen men på det sätt han agerade och avgjorde matchen så är han i mina ögon värd en tråd.
Hoppas på mer avgöranden från hans sida och vad moget han spelade.
Det är alltid kul med juniorer som tar chansen och på så sätt skapar mer konkurrens inom laget. Har ingen koll på honom alls men jag gillade det jag såg, det syntes att han fick enormt med självförtroende efter sitt mål.
Grattis Anton till första elitseriemålet!
Lite osvenskt att bara trampa på rätt in och avlossa ett distinkt handledskott i mål, mer sånt tack
Det största han varit med om, sänka frölunda i skandinavium.Värkar vara en skön kille Bengtsson.
hockeysverige.se/article/136 … rit-med-om
Kan han inte fortsätta den trenden med att sänka Färjestad ikväll?
Skulle vara kanon
Blev oerhörd imponerad av Bengtssons idag mot Brunäs.
Härlig framåtanda, frenesi i tacklingar, på rören och det bästa av allt, han
visar noll respekt och går bara in och kör.
Sånt värmer ett Blått hjärta
Forza Anton Bengtsson
Är det ingen som skriver om Anton?
Han är ju jättebra och i rätt omgivning så ser det kanonbra ut.
En kille värd att satsa på. Han har tagit chansen och ska få mer och mer.
Jag tror Bengtsson blev ordinarie idag efter denna match, en av få bra lirare i HV. Borde lira i samma kedja som Fasth i fortsättningen, frågan är vart Rhett ska lira när han kommer tillbaka?
På bänken?
Gillar verkligen denna killen, han har verkligen tagit chansen och förtjänar att spela
Bengtsson är ju underbar att skåda. Frågan är hur bra han är utan Jesper vid sin sida?
Men helt klart är att han borde få ett kontrakt av HV.
Han har nog mycket att tacka Fasth för men helt klart en spelare att satsa på, har ju gjort poäng nu i varannan match de senaste matcherna.
Och se det fick han ju så ett stort lycka till och fortsätt med kurvan uppåt.
Sicket avslut han gjorde igen!!
Smaskens var det. Engstrand kommer drömma mardrömmar om det där resten av slutspelet
Riktigt snyggt mål, verkar ha ett grymt handledskott
Bengtsson är säsongens utropstecken. Han var inte ens påtänkt och så går han in och tar en ordinarie plats. Fan han är ju inte bara puck och dribblingssäker han har ju så enorm förmåga att alltid värdera rätt. Jag tycker han lite påminner om en Bengt-Åke Gustafsson - fast med speed!
Hemma och sjuk imorgon.
Har för övrigt utvecklas enormt. Härligt jobbat Anton!
Jag måste hylla Anton som gjort det fantastiskt bra på sista tiden. Med sina nio mål är han på 39:e plats i målligan i SHL och fyra i HV - och det på en speltid på under tio minuter per match. Jag tror inte det finns någon annan spelare i hela SHL som kommer i närheten av den effektiviteten.