Tråden om #3 Axel Landén

Inte konstigt , i mina ögon hästlängder bättre.

1 gillning

Nej, det är han inte. Men nu när jag tänker lite är det nog mer bara att Axel är rightare, som Salomonsson, och de vill ha fyra left och fyra right.

De är väl olika typer av backar? Fransson offensivare och Landén defensivare? Det kanska bara handlar om vilken typ av back tre kronor behöver?

Absolut, skulle kunna vara en faktor. Men min bild av Salomonsson är att han är relativt offensiv, har fått chansen i powerplay i ZAIK t ex.

Undra om Landén har goda chanser till JVM? Känns som han är ett namn som borde diskuteras eller?

Okej , så varför spelar han och inte Fransson då tror du??

Det skrev jag.

Ja men i hv

Men visst är Landen mer är hyfsad även offensivt om vi talar juniornivå? Bra skott och speluppfattning tycker jag det ser ut som. Ok ingen back man vill se göra dragningar på offensiv blå. Men jag tror han kan bidra en hel del offensivt.

1 gillning

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/sillyrummet-ny-hemvandare-pa-gang--flera-allsvenska-varvningar--tjeckisk-poangback-pa-marknaden/^

Verkar inte omöjligt att han lånas ut i aug/sep och IKO är spåret för tillfället. Han kommer dock vara med HV71 hela sommaren och träna.

2 gillningar

Känns som en klockren lösning för alla parter. Bonus att man har en Blomqvist-bror i varsitt lag på ledarsidan. Kommunikationen lagen emellan lär då rulla på ganska smidigt.

3 gillningar

Nytt nummer, från 16 till 3.

2 gillningar

Undrar varför? :grin:

Det är ju lite spännande faktiskt. Framförallt tajmingen.
Det är ju lite “spelares morsa börjar följa lag X på instagram” över den.

4 gillningar

Så, utlånad till OSkarhamn enligt HVs twitter.

4 gillningar

Perfekt för Axel!

1 gillning

Perfa! Kommer till en bra förening med. Detta kommer bli bra.

Axel Låndén. Bra där.

2 gillningar

När man skulle önska IKO och Landén lycka till i ansträngning mot SHL var deras Insta låst för kommentarer. Men jag antar att det fortfarande kan komma fram frustration både mot HV71 och Oskar Engsund i sådana sammanhang. Men hoppas att det blir riktigt bra för alla👍

2 gillningar

Någon som sett något av Landéns matcher med IKO? Tycker han är lite bortglömd bland våra unga talanger, finns potential där för att bli en stabil SHL-back på sikt.

1 gillning