Tråden om #32 Gustaf Wesslau

Det ser onekligen ut som att vi lyckats hitta rätt målvakt. Jag hoppas dock att Dahlén inte begår samma misstag som DIF gjorde ifjol utan låter Wesslan vila ibland. Dels vill jag givetvis att Gunnarsson ska få en ärlig chans, dels måste en målvakt få vila för att kunna prestera säsongen ut.

Tror dock att Gunnarsson får stå redan nästa match, är det något Dahlén har visat så är det att han gillar att röra om i laguppställningen :slight_smile:

Säger det igen och tippar att Wesslau blir ES bästa nyförvärv 2012/2013.
Mycket starkt av Stillman att lyckas signa ett 3-års kontrakt.

Kan inte göra annat än hålla med. Vilken målvakt vi har nu! Han spelade grymt hela matchen, räddade dom skotten han behövde rädda. F.ö North Banks hyllningar av #32 G Wesslau efter matchen säger allt!

Gustaf verkar vara lite kritisk till Black Army (AIK’s fans).
Han twittrade följande idag:

Jag tycker att detta är ganska intressant då han är ifrån Stockholm och spelat i AIK i princip halva sin karriär.
Han är
Gustaf Wesslau @ Twitter https://twitter.com/GustafWesslau

Jag gillar även de “tweets” som han valde att retweeta. Galet skön är han! :smiley:

Skön?! Urlöjligt.

Wesslau har ju rätt. Sen förstår jag inte att AIK-arna blir så jävla upprörda, det är ju inte Wesslaus fel att de inte har nån publik. Drygt 3000 som AIK hade igår är riktigt pinsamt vilket jag tror alla AIK-are håller med om. Är ju pinsamt för dom att DIF snittar dubbla typ, trots att de spelar en serie lägre.

Gränsen för vad som är löjligt och skönt är avsevärt mycket närmare en offentlig person som Wesslan än för oss :slight_smile:
Själv tycker jag det är bra med idrottspersonligheter som vågar sticka ut, för annars hade vi inte suttit och haft så myket åsikter om dom, om varandra osv.

En smult OT iofs men: överlag vill jag ge kudos till HVs flitiga twittrare, Wesslau, Fälth, Kolan och Ledin. Visst bör de ibland kanske tänka sig för lite extra vad de skriver då de representerar HV - men samtidigt har de med twitter öppnat upp en fantastisk kontaktväg mellan fansen och dom själva och jag tycker dom visar en fantastisk tålmodighet och tillmötesgående.

Att sitta på twitter och fåna sig är inte att sticka ut, det kan man gott göra på andra sätt. Klumpigt och fånigt som sagt! Kolan är likadan.

Jag fattar inte twitter, jag tycker det är rörigt. Men kan iofs vara mig det är fel på. Jag ser dock hellre Wesslau spela bra i målet än att vara bra på twitter.

Vad är problemet med att håna AIK på Twitter? Inget direkt allvarligt han skriver även fast gnagarna skäms så mycket över publiksiffran att de går till personangrepp. Kul som Fan måste jag säga!

Instämmer, till och med AIK-supportrarna tycker han har rätt även om de tycker han borde knipit käft :laughing:

Han såg väl bara ett bra tillfälle att “ge igen” efter att ha blivit hånad ganska mkt av den publiken när han var klädd i DIFs färger… Sen får man tycka vad man vill om det är rätt eller bara dumt…

Ja säga vad man vill om Gustav och twittrande hit och dit. På isen är han precis vad HV har behövt de 2 senaste åren. Det undgår nog ingen. Ruggigt stabil och mycket säker.

Underbart! Älskar idrottsmän och kändisar i övrigt som vågar munhuggas lite. Det finns alldeles för många slätstrukta Janne “Smartness” Karlsson där ute.

Vi börjar väl bli för gamla :open_mouth: . Förstår det inte heller, tycker också att det verkar rätt rörigt.

Så här kommenterade en god vän till mig som bor i Stockholm och håller på Djurgården.
“Läste på Twitter att Wesslan trackade AIK med flera roliga tweets för deras brist på fans på Hovet och du kan ju gissa vilket liv det blivit på den norra sidan om Stockholm…”
Hehe. Jag nog väckte det känslor alltid :laughing:

Jag får krypa till korset och erkänna att jag var starkt kritisk till Gustav Wesslau i HV när värvningen offentliggjordes, till skillnad mot Daniel Larsson (som jag tyckte var en riktigt bra värvning först).

Gustav har överträffat alla mina förväntningar, och det med råge. Riktigt kul att vi äntligen verkar ha en klassmålvakt i HV igen! Ingen är gladare att jag hade fel än jag själv!

Ja hyllningarna till Wesslau bara växer och växer, även jag var lite skeptisk till värvningen och kände väl att det var en ny Larsson-effekt på gång men fy fan vad han har överbevisat mig och alla kritiker. Som jag skrev tidigare ikväll så är han säsongens värvning så här långt!!

Jag får väl skryta lite och säga att jag var en av dem som hylla han mest :smiley:

Men att han skulle vara så här bra?! Det fanns inte på världskartan! Överlägset bästa SPELARE i ES såhär långt! Tyvärr har han nästan varit så bra att det finns risk att han blir ett hett objekt för NHL klubbarna.