Tråden om #33 Niklas Hansson

Välkommen! Inte för jag har någon koll på honom, men känns som en spännande värvning.

Ung och utvecklingsbar, fyllde 20 tidigare i år. Har inte sett så mycket av honom, men 21p på 47 matcher (samt 4p på 10 matcher i kvaldelen) är ju inte fy skam. Tror det kan bli bra.

Talangfull rightare med bra spelsinne.

Välkommen och hoppas du får två bra år hos oss.

Plus att han stod på gränsen att bli uttagen i JVM. Och draftad i en tredjerunda. Så känns som en talang, helt klart.

Bra värvning! Ska bli intressant att se honom :slight_smile:

Det missade jag, men det stämmer och ja, det visar att han är en talang. Det enda jag är lite misstänkt till är försvarsspelet (dock bara utifrån EP-scouting), men det ska utan tvekan bli intressant att se vad han kan göra!

Offensiva unga backar brukar alltid ha lite problem me försvarsspelet i början men de kommer, se bara på alla offensiva rightare ZAIK har utbildat.
Nu har Olausson nån att lära ut sina offensiva skills till och utveckla denna till ett riktigt hot på backen som vi saknat sen Åkerman/ Almqvist dagar då vi saknat spelskickliga backar på blå.

Kul att unga lovande spelare väljer HV71. Nu är nog en ersättare för pettan det som saknas på backsidan sen borde den vara klar.

Spännande värvning! Ska bli mycket intressant att se Hansson i HV-tröjan. Jag har ingen koll sedan tidigare men verkar vara en framtidsman!

Välkommen till HV!

Luktar lite Brithén om den här värvningen: Talangfull spelare från Rögles plantskola som antaglien kommer etablera sig direkt. Tråkigt för Rögle att inte få behålla honom nu när dom också är i SHL.

Spännande! Välkommen till HV71 Niklas! :stuck_out_tongue:

Helt klart en spännande värvning! Ska bli kul att följa.

Välkommen, har ingen koll på denna back men helt klart spännande, postar en ep länk här: eliteprospects.com/player.php?player=86135

Känns dock som vi redan har talangfyllda backar i denna åldern eller?

Ngn som vet varför Niklas inte spelar.

Vore ju bra att han kan få några matcher särskilt nu när Pilut är borta.

Läs lägesrapport från Frostis.
hv71.se/artikel/68403/

  • Niklas har dragits med axelproblem sedan i våras, men har nu tagit sista steget i rehabiliteringen och tränar fullt nu denna vecka. Det kommer han att göra också nästa vecka, sedan utvärderar vi och tar ställning till när han kan spela match.
    Rimligt är att han spelar någon av matcherna innan SHL drar igång.

Säsongsdebut ikväll. Ska bli skoj att se!

Ska bli spännande att se om Niklas får chansen i PP redan ikväll eller om man enbart han spela 5 mot 5 för att få “spela in sig”.
Ryan kommer ju garanterat inte lira PP när SHL drar igång utan det är mer troligt att Hansson kommer lira med Campoli i PP.

Hur såg han ut?

Jag tycker att han såg riktigt bra med tanke på att det var hans första match för säsongen.
Spelade enbart 5v5 men gjorde absolut inte bort sig, tvärtom. Märks att han är pucksäker. Får lite Almqvist-vibbar.

Riktigt kul att se Niklas lira så bra som mot saik, kan bli säsongens hv-värvning!