Tråden om #33 Niklas Hansson

Han spelade 3:33 i PP, det var även där han fick sin assist. Gillade verkligen vad jag såg av Hansson. Säker med puck, jäkla lugn med pucken. Känns bra!

Notera när jag skrev inlägget. Mitt inlägg syftade inte på hans första SHL-match (Skellefteå) utan hans första match i HV-tröjan (Salzburg).

haha. Bra koll!

Måste framhålla Hanssons prestation i HV-dressen hittills.
Mitt i det mörkaste mörker så har vi trots allt en spelare som knappt gör några misstag alls.
Det enda som saknas är lite poäng framåt.

Fortsätt såhär!

Håller med, han har varit riktigt bra. Tyvärr kom hans första riktiga misstag idag och det ledde ju som sagt till att Frölunda gjorde 4-2 och avgjorde matchen :confused:

Jo, det var lite surt men shit happens. I övrigt har han hållit hög nivå. Riktigt skönt att vi har en back som överaskar positivt iaf

Hansson är kung, två mål idag.

Interjuv me Hansson på hockeysverige;
hockeysverige.se/2015/10/19/ … med-storm/

VILKEN JÄVLA BACK!

“Johan, jag tar en straff” Riktigt skön lirare.

Aj aj aj! Hur allvarligt var detta och hur länge blir han borta?

Surt för Hv och ännu surare för Hansson! Enligt läkaren i Hv så kom Hansson ut i båset efter ett byte och hade ont. Därifrån jag stod så höll han axeln precis som när den gått ur led men inga sådana antydningar från läkaren. Ovanligt nog skulle de kolla statusen redan ikväll och det känns inte som de brukar göra det utan vänta tills nästkommande dag. Visst var det väl axeln som krånglade när han kom till oss??

Axel ur led kan betyda mycket. Jag har själv haft glädjen att göra det men har haft tur ta i trä och de har ploppat tillbaka ganska omgående så inga senor eller annat gått av. Jag hade som sagt tur och fick vila en månad från fysisk aktivitet så tyvärr är det nog nått sånt för Hansson med i bästa fall.

Men det går bara att spekulera i sånthär så det är bara att vi samtliga håller tummarna så gott det går.

Mjukdelsskada på Hansson som blir borta några veckor.

Det var väl en jävla tur det!

Några veckor, sen utvärdering…tror inte Hansson spelar mer i år

Ja, det var ju det som stod, att det var utvärdering efter några veckor inte tillbaka till spel… fan.

Tror inte jag heller. Som den hobbydoktor jag är, tyckte jag direkt att Hanssons skada såg betydligt värre ut än Laines. Fick lite Mattias Karlsson-vibbar. Såg inte direkt ut som en mjukdelsskada faktiskt. Rädd för att säsongen är körd.

jkpglive.se/gladjebeskedet-h … pa-torsdag

Hansson tillbaka imorgon :slight_smile:

Hmmm. Det har alltså fått från januari till att vara spelklar idag…? Det verkar konstigt. Är detta ett exempel på att man i ren desperation godkänner en spelare som spelklar för tidigt? Hoppas inte det, för då är ju risken att skadan förvärras och frånvaron blir väldigt lång.

Det måste finnas någon annan anledning än otur att HVs skadelista är och har varit längre än vissa lags laguppställning. Iaf delvis anledning.