Borde vara något sådant. Det finns ju också massa tillägg och grejer men vi vet iallafall att han inte har en högre lön än 36000 då. Mindre än det känns ändå orimligt. Rätt bra av Liljander, det är väl där skillnaden mellan Björn och Nubben är, lönerna alltså. Annars har båda har byggt skit-lag.
Fult, onödigt och påverkade onekligen matchen till bofors fördel.
Oklart hur böter räknas på lån? Tycker 36/månad låter lite väl lågt. Knappt vad han borde haft efter förlängning i Mora nästan.
Har för mig det höftades över 50 innan säsongen, kanske att det är lönen de betalar till hv för att låna?
30-50 k enligt Aftonbladets löneuppgifter.
Var det något Liljander gjorde bra så var det ju att pressa ner lönerna.
Det man dock kan fråga sig. Om Johnsen, en av fjolårets poängstjärnor i HA ligger på max 50k. Då bör ju Eriksson och Laz förhoppningsvis ligga på minst hälften…
Nu kom ju Laz från Skellefteå och enligt Expressens genomgång i höstas, låg Victors lön i intervallet 30-49 999 kr. Samma som Johnsen alltså. Skellefteå brukar väl inte överbetala den typen av spelare, men troligen ligger han på 35-40 000 kr gissningsvis.
Hampus Eriksson gissar jag ligger på 30-35 000 kr. Som sagt…jag gissar.
Lax och Eriksson lär ju ha ungefär samma lön. Dock har de ju köpts ut från tidigare klubbar så vi får ju lägga på en summa till klubbarna, iallafall för Eriksson.
Lyssna om ni vill. Vill dock varna er, den är på norska.
ge oss en executive summary, PU-LIIIIS!
Orkar inte lyssna på hela, duktigt dålig kvalitet på ljudet och massa tull=trams.
Det enda jag fick med mig är att Storhamar ligger på om att få hem honom till Norge i Februari men att Mini räknar med att HV el AIK vill ha kvar honom.
Stille, här finns det norska oljedollares att tjäna!
![]()
Storhamar blev väl av med en spelare i veckan pga skada.
Kan vara lite därför med. Har för övrigt i pipen att åka se en match med Storhamar då polaren håller på dom. Jag har ju fått han att gilla Hv för många många år sedan och han har varit med mig på match så nu är det min tur att se norsk hockey.