Jag läste nånstans, hittar inte referens nu, där det nämndes för köpa ut Eriksson kostade de 500k
mods: FIFY
Ruggigt snyggt också… ![]()
Personligen är jag som sagt tveksam till att Johnsen kommer få särskilt mycket istid om han återvänder 15/2. Ni vet bättre, men varför skulle AB börja lita på Johnsen när matcherna är kniven mot strupen? Han får spela om tillräckligt många är skadade och sedan blir det mindre och mindre igen. Hur lång tid tar det att tappa självförtroende igen i det läget? För det han hittills visat i AIK är inte att det bara är att kasta in SHL och räkna med att det flyter på. Det är dom ju inne på i artikeln att med Björk (och Bagenda) tillbaka är det inte säkert att Johnsen är mer än fjärdecenter ens i ett av allsvenskans (just nu) femte-sjätte bästa lag.
Från Aftonblaskan. Kanske ett tydligare tecken på varför Martin valde AIK. Trivdes uppenbarligen inte i HV och valde det laget med “bäst” upplevelse, kanske?
Om du inte får välja din egen, vilken ju är Hv.
Eller?
Tror undersökningen endast handlar om vilken koja med läckande tak man föredrar och inte palatsen i SHL ![]()
Haha ok.
Det är som Humlan säger bara HA. Man kan ju spekulera att Martin valde det “mest trivsamma” laget eftersom han inte trivdes särskilt bra i HV. Men det är som sagt bara spekulationer. Dock finns det väl andra tecken också.
Har inte AIK usla träningsmöjligheter?
Som ung spelare borde nummer ett vara istid och det sekundära utveckling och träning.
Kan kosta mångmiljonbelopp att gå till fel klubb. Känns också som att Stockholm/Göteborg/Malmö ökar risken att fokusera på fel saker.
Jag hade gjort allt för att ta mig till ahl och bli en mönsterspelare. Även om man bara blir en utfyllnadsspelare i nhl/ahl på sikt är det pengar för generationer.
Jo faciliteterna och tillgången till istid på Ritorp lämnar en hel del att önska. Därför många sthlms-talanger tar flyttlasset ut i landet när det är dags för hockeygymnasie.
Just istid var nog Johnsens anledning till AIK (och säkert något positivt ord från Hugo och/eller Viggo). Känns väl som att det inte kommer bli skitmycket av den varan om han går tillbaka till HV 15/2?
Martin nere i fjärdekedjan i ett krisande AIK, där Christoffer Björk snart är redo för comeback också. Känns väldigt långt ifrån den spelare han var förra året. Det som i början var en oro över att HV skulle plocka tillbaka Martin har bland många AIKare börjat svänga mot “skicka tillbaka och ta in någon som gör skillnad”. Jag förlänger gärna lånet dock.
Lånebyte till Mora mot MacEachern hade väl varit rätt trevligt. Sen är det väl oklart om Martin vill dit igen.
Mora ska ju gå med på det också..
Martin har varit totalt osynlig senaste matcherna med AIK.
Förtydligande. Jag behåller honom gärna därför att jag tvivlar på att AIK kan ta in någon billigare/bättre breddspelare. Men när han lånades in tror jag att många hoppades på spets. Kan dock inte se honom peta Bagenda eller Ljungman som center i två förstalinorna och där bakom är det fyra centrar som slåss om platserna (när/om Björk är tillbaka).
Men den här säsongen blev verkligen inte vad Johnsen trodde. Frågan är vad inblandade tänker angående nästa år förutsatt att ingen radikal uppryckning sker. Martin är låååångt ifrån att ta en centerplats i SHL i nuläget.
Bekräftat nu.
Har ju inte gått superbra i AIK heller. Så om han letade glädjen så har han inte hittat den.
Största avtrycket är en tackling i fiskskålen på Stakkestad.
En iskall Johansen kallas alltså hem, då lär inte Hult hittat ngt.
Hästlängder bättre än Eriksson iallafall
Totalt vansinne. Lika vansinnigt som att signa Karlsson och Laz. Fem poäng på 18 matcher och totalt osynlig i dom matcherna jag sett. HV71 sätter inte ribban vidare högt om man säger så.