Tråden om #36 Martin Johnsen

Har för mig att du sa något om att Brolin våren 98 hade sina bästa år framför sig…

2 gillningar

Kollade alla mål från försäsongen. Killen är ju inblandad i nästan alla mål. Helt galen värvning om de faller ut på samma sätt i SHL.

1 gillning

Var kollade du alla målen?

8 gillningar

Heino talar väldigt gott om Martin efter 1h 4min. Har honom på andra plats på sin lista över “Heinos jokrar”.

3 gillningar

Har öst beröm över denne herre men idag var ingen bra match. Bara bita ihop och komma igen

2 gillningar

Johnsen har tyvärr tagit ett par steg tillbaka, jämfört med hur det såg ut på försäsongen. Kanske inte alltför oväntat då försäsong alltid är lite “snällare” samt att man möte tveksamt motstånd. Nu när serien dragit igång, och motståndarna inte huserar på Gotland eller i Oskarshamn, så har det blivit tufft för Johnsen. Motståndarna är bättre och framförallt så är de påkopplade. Liksom stora delar av HV’s grupp så tycker jag att Johnsen har svårt med det fysiska spelet och blir ganska lätt bortplockad i 5v5. I PP kommer han inte till lägen, vilket Beach möjligen delvis är att skylla, och åter där så är motståndarna kvickare och mer intensiva.

Jag tror det kan vara bra för Martin att ta ett steg tillbaka. Ner som tredje eller fjärde center där han får mer utrymme att växa in i SHL-kostymen. För spelar man med Ang, och även Woods, i en andra kedja så förväntas man leverera. Där finns inte utrymme för att växa in i något.

6 gillningar

Kloka ord. Problemet är dock vem som ska ta hans plats isf. Finns inte jättemånga centrar.

Kloos, Hepo och Lindström skulle jag säga är det mest naturliga alternativet. Sen kan man sätta Johnsen i en fjärde som center.

3 gillningar

Tyvärr har vår norrman inte alls presterat i samma nivå som i försäsongen mot lag från hockeyallsvenskan och hockeyettan. Kanske en påminnelse om varför man bör möta lag på samma nivå som de man ska möta i serien. Dels för att se hur laget står sig mot sina konkurrenter och få en förvarning om något behöver åtgärdas. Dels för att de som aldrig spelat i SHL ska få känna på motståndet.

Det som jag ser som positivt med Johnsen så här långt är att man är en av få som inte har negativt resultat i +\- trots att han spelat med de två fw som underpresterat mest. Pasic och OSL.

hoppades på en producerande center men om han kan spela ±0 vid 5/7 förluster så kan han vara en acceptabel tredje/ fjärdecenter.

2 gillningar

Han kommer växa in i det om han tillåts göra det. Killen är en otroligt begåvad hockeyspelare. Men han är nyss fyllda 21 och har inte spelat SHL innan. Men om man hoppades han direkt skulle hoppa in och vara producerande på den här nivån så är man nog lite naiv.

2 gillningar

Gillar att han visar gritt och är med och gruffas trots sin storlek. Som en jobbig mygga.

Problemet är ju att vi inte har tid eller plats att ha en center som inte bidrar eller producerar.

1 gillning

Skulle inte Johnsen kunna spela kant bredvid Rousek? De skulle funka ihop bra tror jag o Johnsen kunde slippa centerjobbet.

Ja, lite så man känner inför valet som lagledningen gjorde i starten av säsongen.
Naiva.
Bara se på hur istiden dalat sen premiären.
Men jag är fortfarande orolig för om fötterna hinner med. Handleder och huvud har gutten så det räcker och blir över.

Plus att han är jävligt skicklig i pp

Sant, vi har inte heller tid att ha en ”ung och lovande” tränare som behöver 2 säsonger i SHL med efterföljande sju säsonger i HA för att lära sig att vinna matcher.

1 gillning

Får nog krypa till korset och ändra min inställning till Mini-Magic.

Spelat 11 matcher. I 5 mot 5 har han följande GF ± stats (on ice)

Plus i fyra matcher (bäst i laget ihop med Kloos, ANG har plus i två…)
±0 i fem matcher
minus i två matcher

Istid, borde kanske öka lite igen?

11 gillningar

Utlåning. Behövligt.

1 gillning

Samtidigt bedrövligt.

2 gillningar