Jo men när han spelar såklart
Det kanske är så att det blir svårare att vara den formella ledaren, om man inte är en riktig ledare, när det tillkommer nya informella ledare?
Det är nog dags att byta. Iaf till nästa säsong. Man borde kanske oxå låta sin kapten spela på sin position. Blir lättare att leda på isen. Låt någon annan spela på fel sida?
Finns inget bra val som gör nån större skillnad tror jag. Möjligen för Alsing att slippa. Rent spelmässigt är Ang och Fransson dom som går i bräschen och vänder på matcher.
Handlar det om att leda på isen så är Fransson ett bra alternativ.
Ang är ju en grym spelare, men inte kaptensmaterial. Vissa utvisningar han drar på sig
och jobbet defensivt…
Han var dock kapten i U16 ett tag!
Vet att någon skrev i en annan tråd att många tog efter Luoto och Heponiemi. Luoto är ju A, om han bara spelar kan det väl vara ett hyfsat alternativ.
Snälla byt kapten. Alsing klart sämst back i HV just nu…
Du har såklart koll på vad spelartruppen tycker?
Inget i hans kommentar hade med spelartruppens åsikter att göra.
Vilka ska bestämma vem som ska ha C om inte hans lagkamrater?
Ska man fråga om man kan få praoa i omklädningsrummet innan man får yttra sina egna åsikter här?
Tränaren utser sin kapten, ingen annan. Jag tycker Alsing utstrålar ett osäkert och ett slarvigt spel där ute. Han tar onödig beslut och står inte upp för gruppen på det sättet som en kapten bör göra.
Jag vet inte vad spelarna tycker, jag kan bara tala från min synvinkel. Jag tycker inte Alsing ser ut som en kapten. Borgman gör det för mig.
Tränarna, tillsammans med spelarrådett pratar såklart ihop sig.
Det var väldigt mycket “Jag” i ditt inlägg.
Det är ett diskussionsforum - inget uppsatsskrivande. Man får alltså skriva ”jag”. Är till och med bra eftersom man då ser att det är en personlig åsikt. Ta några djupa andetag och tagga ner @Finestjkpg
För formens skull vill jag dock påpeka att vi tillåter “Jag” i uppsatser. Det finns olika skolor.
Bra och viktigt tillägg @sArg-gubbe ![]()
Jag vill inte skryta, men känner själv att det kan vara det viktigaste som sagts här idag. Kanske till och med under hela veckan.
Den ligger helt klart där i topp ![]()
![]()