Tråden om #4 Marcus Nilson

Jag håller inte riktigt med Kakel och tror Nilson lyckas bra i Hv. Men kollar man på fjolårets säsong så har han rätt. Det var inte den gamla Nilson utan det var väldigt mycket glid. Han kanske var skadad men jag lovar att den inställningen inte hade funkat i Hv.

Jag kan berätta för alla här att jag var en av dem som skrev att detta var en “Bremberg” värvning, inte att de var lika i spelstil utan jag menade att det var en värvning som Stillman gjorde bara för att det var en spelare man inte kunde säga nej till oavsett om han passade in i lagbygget eller inte. Men av det jag har fått se av Nilson på försäsongen har han motbevisat mig rejält. Skulle kunna tänka mig att han gör mellan 25-35 poäng denna säsong

Då säger jag det en sista gång, jag tror Nilsson lyckas i HV, i alla fall hyfsat, han kommer inte vinna poängligan i elitserien eller i HV, men han kan vara en nyckelspelare som gör en del poäng. topp 5 i Hv i poängligan bör han komma , de kravet har jag på han.

Har varit lite tveksam till Nilson men känslan nu är att han kommer att göra ett mycket bra jobb i Hv.
Att jämföra Nilson med Linkan är korkat. Som att pannkaka är lika gott som en plankstek.
Kan ha lite med mina anti dif känslor men bröderna Huusko och tungskytten Kennholt gjorde dock ingen besviken, även om den sist nämnda kunde valla till sig själv :wink:

En å annan HV-supporter var kritisk mot denna värvning. Var stor humor när han jämfördes med Bremberg. Visst finns inte farten där på samma sätt. Men karaktären finns där. Han är gärna med när det hettar till och gillar böket längs sargerna. Lägg därtill en skaplig teknisk nivå så har HV en av seriens bästa spelare i en tredje kedja.

Han har riktigt fin klubbteknik och speluppfattning, riktigt svårt att ta pucken från honom. I vilket annat lag som helst hade han gått rakt in i en topp2-kedja, något han även borde göra i HV. Jag skulle vilja se honom testas med JD igen, Sundh och Ledda hotar inte riktigt offensivt just nu…

Håller med, vi har ingen som kan trycka dit puckarna i den kedjan.
Ledin kan bara göra mål genom att trycka in pucken.
Sundh har inte den styrkan och precisionen i skottet (än iaf). Att han blev HVs målkung förra säsongen är mycket tack vare att han hade en jävligt het period (i november om jag inte missminner mig) där precis ALLT gick in.
Davidsson har sitt dragskott som går in då och då, inte mer än så.

Nu är ju inte Marcus Nilsson någon renodlad målskytt heller iof, men det känns ändå som att han har betydligt mer näsa för målet än vad ovanstående herrar har. Samtidigt var tredjelinan riktigt duktig senast, så kanske dumt att splittra den just precis nu…

Mackan har väl ändå levererat bra hittills? Poäng idag igen och han irriterar motståndarna.
Han frenesi och tacklingar skapar tryck och ger energi åt hans kedjekamrater.
Jag är helnöjd så här långt med värvningen.

Lyfter återigen fram Mackan som arbetar sjuhelsikes bra.
Han gör sina poäng då och då och tacklar och visar musklerna.
En grovjobbare som vi ska vara glada att ha.
Kanske inte mannen med HVhjärtat men han sliter och jobbar för sitt lag.

Tydligen så gör han ngt bra då han var assisterande kapten igår.

Jag tycker iaf att han varit mer än ok så jag tar på mig struten och skäms lite.

Tror Nilson tycker det är rätt skönt att han i HV inte är en spelare som ska leda och lyfta hela laget, så som det kanske var i Djurgården. Känns som han spelar rätt avslappnat och gör sitt jobb och det bra. Åtta poäng hitills, lika många som Fasth, lite i skymundan sådär. Samtidigt som han smäller på och jobbar hårt.

Han kommer nog ha ett “A” på bröstet tills Sundh kommer tillbaka

Det motsäger jag mig inte emot. Men vem hade det andra A:et igår?

Petrasek…

Jag tycker iaf att han varit mer än ok så jag tar på mig struten och skäms lite.
[/quote]
Han kommer nog ha ett “A” på bröstet tills Sundh kommer tillbaka
[/quote]
Det motsäger jag mig inte emot. Men vem hade det andra A:et igår?
[/quote]
Petrasek…
[/quote]
Perasek spelade ju inte igår

“Perasek spelade ju inte igår”

Man byter inte det pga han bara blir borta två matcher… Mackan har haft A:et de matcherna sen Sundh blev skadad

Det har jag inte påstått heller. Tänkte lite fel bara:-)

Räknar vi inte helt fel så leder han den interna poängligan i HV nu. 6+6 efter dagens match. Jason har 5+7.
Tack för ett uppoffrande spel och nu sitter han mer och mer stadigt i HVs tröja.

Rakhshani leder på 5+8.

Gör han?? Herregud vad sitter jag och tittar på??
Ok. Efter nästa match så leder han :wink:
Han har väl i alla fall gjort mest mål. Ja lika med Jesper då. :unamused: