Han var väl långt ifrån sämst i norrlands turnern. Kan vara en stor tillgång om vi åker ur SHL.
Instämmer. Det finns så mycket hockey i killen, känns som det sitter så mycket i huvudet.
Tycker OSLs tid i HV hittills ger mycket vibbar av Christoffer Törngren.
Lyrenäs har visserligen en högre uppsida än Törngren men i sättet de blixtrar till några matcher här och var för att sedan vara osynliga flera matcher och alla säger att “bara det lossnar…”.
En sak han ska ha är dock att han höjt sig och klivit fram när det gäller i playout-serierna, särskilt den senaste.
Det är många spelare i HV som jag hade velat se spela under en annan coach. Min gissning är att det skulle bli ett lyft för flertalet.
Grattis Oskar till ditt nya kontrakt ![]()
Hoppas på två skadefria år!
Då hoppas jag kontraktet även gäller i HA.
Ett tidlöst citat.
Lycka till Oskar. Hoppas du får en bättre utdelning dessa två kommande år än dina tidigare.
Vi är nog inte många som förstår varför du får förlängt men nu är chansen att vi blir motbevisade.
Även fast OSL är okej defensivt så tycker jag det här är ett märkligt beslut. Vi behöver gå vidare från Oskar… Finns många spelare som kan göra det bättre.
Enda som kan göra den här förlängningen okej är om det gäller i HA oxå, samt att hans lön är låg..<100k
Jag förstår inte alls förlängningen.
Jag behöver nog tänka en sväng till och se om jag kan lyckas förstå logiken.
Men jag hoppas såklart att det faller väl ut.
100 procent märklig förlängning. Bygger gissningsvis till 100 procent på OSL:s underliggande siffror.
Känns inte alls bra.
Jahopp, grattis Oskar. Jag bryr mig inte.
Helt obegriplig förlängning.
Har alltså de senaste 2 säsongerna gjort 65 grundseriematcher och gjort mäktiga 13 poäng. Jag hoppas det är för en väldigt låg lön vi förlänger…
OSL levererade iallafall i kvalet ifjol. Men det bör ju inte motivera en förlängning.
En förlängning som bara experterna på FB diggar.
Då kan vi skriva av Rifalk, va?
Njea spridda skurar faktiskt borde på FB och Insta. Alla är inte helt nöjda.
Finns ju några guldkorn även där ![]()
Hoppas det var prestationsbaserat kontrakt.
50 k i månaden. 75 k om han fullföljer säsongen. 120 k om han gör 20 poäng eller mer.
Aww. Jag som hoppades på att allt detta bara var en feberdröm…
det hade jag redan gjort. men garanterat 100% nu.