Tråden om #41 Chris Campoli

Då var det klart med den nya backen.

hv71.se/artikel/44100/

Känns som en konstig värvning. En back som stått utanför ett lag i schweiziska ligan.
Kunde man inte haft lite mer is i magen än detta?

Nåja, upp till bevis Campoli. Välkommen!

Tung värvning rent rutinmässigt. Ska bli spännande att se honom! Välkommen till Sveriges på pappret bästa lag!

Klass spelare. Kommer hålla mkt hög SHL nivå. Sätt han mkt i NHL.

En RIKTIGT bra värvning utav Stillman!
Chris är en väldigt bra offensivback som jag tror HV71 kommer ha stor nytta utav. Han har också redan hunnit klimatisera sig till de stora rinkarna vilket är ett stort plus. Gjort 13 poäng på 18 matcher i Schweiz vilket är väldigt bra. Sprutade även in poäng tidigare i karriären.
Förstår inte hur vissa kan vara så himla besvikna över denna värvningen. Detta är en back som har varit helt ordinarie i NHL i fem raka säsonger, hur pass höga krav har ni egentligen? Många ville ha in Ilkka Heikkinen istället. Visst Ilkka är en riktigt bra back men han kostar också troligtvis mycket mer än vad Chris gör. Många glömmer helt bort den ekonomiska biten.

Någon som har koll på skadeläget? Är han frisk?

Finns inget som säger Ilkka är en bättre back heller. Vi ska vara väldigt nöjda med Campoli.

Som jag skrev i ryktestråden:“Inräknat med Campolis försäsong har han varit skadad tre gånger… Låter inte jättepositivt, därav anledningen till att Lugano inte vill ha kvar honom.”
Nu ska han tydligen vara i skick för att kunna spela iallafall.

Som jag också sagt tidigare så spekuleras det i att anledningen till att han inte fick nytt NHL-kontrakt förra året är pga att han var så framträdande från spelarsidan under lockouten förra året, att han gjorde sig impopulär bland bossarna. Vet inte hur sant det är, men hellre att man spekulerar om det än att man konstaterar att det var pga för dålig :wink:

En samling mål av Chris Campoli här, bland annat när han gör mål på Henke Lundkvist.
youtube.com/watch?v=7t-JKLBNX3I

Lite för mycket rykten om skador på Campoli för att man ska vara lugn. Har dåliga vibbar på detta hoppas Stillman och co vet vad dom gör.

Klassförvärv!

Kan han hålla sig hel så kommer han bli kanon. Är lite av en Kevin Dallman typ. Tror väldigt mycket på Campoli.

Hv må behöva sina supportrar och bygdens stöd, men det här är fan PINSAMT. Hela hockeysverige skrattar och jag skäms. Ett nyförvärv om dagen från AHL istället för att värva innan säsongen börjar? Ska vi gissa på att en center presenteras i veckan? Och jag tror inte han är en dålig spelare, jag bara tycker man ska värva innan säsongen börja. Tycker också det är jävligt lamt att säga att man startat en föryngring när de unga får 10 matcher på sig.aja. Ska vi gissa på att nummelin signar idag? Bara säsongen ut ifall de blir skador

Jag håller med dig - skrev tidigare ett liknande inlägg i någon annan tråd.

Men, om detta får oss tillbaka på det vinnande spåret - där det är fan så mycket skönare att befinna sig - blir “ingen gladare än jag”.
Det är bra att svälja sin stolthet, erkänna att man gjort/tänkt fel, och ändra kurs tidigt (nåja).

Med det sagt; välkommen hit, Chris!

Några klipp från YT - Verkar ha ett rappt handledsskott! Kanonvärvning!

Chris Campoli Scores Twice In OT (2008)
youtube.com/watch?feature=pl … UXQf6uQqrY

Chris Campoli Compilation (2011)
youtube.com/watch?v=SFTWFS2j_gs

Chris Campoli: Player Profile (2010)
youtube.com/watch?v=d54G55gAG6I

Life Skills With Chris Campoli (2012)
youtube.com/watch?v=MgRWiJ577rA

Goal Chris Campoli Red Wings - Senators (2011)
youtube.com/watch?v=a6-mFmrSeLI

Börjar sakta men säkert sjunka in hur pass bra värvning detta faktiskt är.
Jag menar killen har varit ordinarie i NHL i sju raka säsonger och har dessutom bevisat att han även kan producera på stora rinkar. Nu har han iofs bara spelat 18 matcher på storrink men han har enda lyckats göra 13 poäng vilket får ses som väldigt bra.
Enda negativa är väl att han dragits med lite skador men han ska ju tydligen vara helt frisk nu och jag är ganska övertygad om att Stillman inte hade värvat honom om han inte hade varit frisk.

Till de som säger att folk skrattar åt oss.

De hade de gjort vad vi än gör just nu. Nu när HV verkar tagit det här seriöst. Man har erkänt en del felbedömningar, sparkat och sedan värvat nytt. Desperata tider kräver desperata handlingssätt. Jag tycker också HV ska vara bygdens lag. Men som det är nu kanske det får vänta till nästa säsong. Jag tror detta är en kanon värvning. Och krävs det att det kommer en ny center i veckan så låt det göra det då. Jag tycker vi ska köpa oss till månen och tillbaka om det är vad som krävs för SHL nästa säsong.

Folk skrattade ändå mer åt oss efter ännu en hopplös förlust i botten av tabellen, än vad dom gjorde igår när vi vann och förstärkte med en spelare.

Jag hoppas verkligen att han håller sig hel om nu ryktet om skador stämmer.

Det verkar vara en klassspelare i SHL mått.
Skottvillig kan ju säga i alla fall…

Ang att folk skulle skratta åt oss:

Jag brukar gå in & snegla på motståndarnas forum efter vi mött dom & jag kan säga att det var ingen som skrattade igår. Däremot var de avundsjuka på att HV har värvat stenhårt & faktiskt gör något åt situationen medans dom efterfrågade mer handlingskraft från Loob.

Vem skrattar åt oss tycker ni?
Det enda stället som jag läst att någon skulle göra detta är från folk i detta forumet.

& om dom skulle skratta åt oss, vem f*n bryr sig.

Skrattar bäst som skrattar sist :sunglasses:

Välkommen till HV71 Chris Campoli.

Naturligtvis en blytung värvning i SHL-sammanhang. Allt annat snack är trams.