Tråden om #41 Chris Campoli

Jag tror och hoppas att Campoli kommer göra succé men jag blir lite nervös när jag läser följande tweet från Erik Karlsson @_Erik_Karlsson:

Idag vaknade jag av samtal från Schweizisk kollega. Hans enda fråga: “Hur fan kunde HV värva Campioli? Han har ju varit usel!”

Men som sagt, laget Lugano har varit usel och gått väldigt dåligt och då är det lätt att tycka att alla är usla. Känner igen det från ett annat lag… :unamused:

De är en klasspelare. När Hv tog in Kolan hade han gått -13 och varit usel och flera undrade varför HV tog in honom. Spelar man i ett dåligt lag kan man inte göra sig själv eller laget rättvisa.

Campoli kommer gör HV mkt bättre.

Blev förvånad när den första videon hade honom som “forward Islanders” antar de skrev fel

Intervju med Campoli [b]http://hv71.se/artikel/44300[/b]

hockeysverige.se/blogg/uffe- … stad-i-nhl
Uffe Bodin om Campolis roll i förhandlingarna under lockouten förra året

Hann tyvärr inte se matchen igår, Chris Campoli var nyförvärvet jag var lite tveksam till, hur såg det ut igår?

Han har bra skridskoåkning så får han bara komma in i matchtempot ordentligt blir han ett enormt tillskott för oss

Har ett förstapass som är helt sjukt. Han kommer betyda massor för HV, han är så lugn på isen med.

De jag sett av honom ännu ger lite Åkerman vibbar då han är så lugn med pucken och härliga pass som du själv tog upp, dock känns Campoli som bättre defensiv men om man enbart ser till de offensiva så får jag som sagt lite Åkerman vibbar :slight_smile:

Han är en ganska komplett back, försvinner lite i närspelet annars har han inga direkta svagheter. Detta baserar jag på det jag sätt av han i NHL. Enligt mig är han ett bättre nyförvärv än tex Ilkka Heikkinen som många ville ha. Dock svårt att säga jag vet, vi har ej sätt Ilkka Heikkinen i HV :wink:

Campoli tycker jag visas sig vara en pusselbiten vi saknat innan, stabil, lugn och stressar inte upp sig när han får press mot sig utan reder ut situationer väldigt bra, sen att han är duktigt på rören är ju ett pluss.
3 matcher och inga poäng än så länge men +4 och faktiskt den enda HV spelaren hittills som inte har varit inne på ett baklängesemål.
Inte undra på att snittar 25min per match.

Ja, Campoli får gärna avsluta säsongen med 0p för min del så länge han lirar som han gör nu. Ger Hv det man saknade tidigare, precis som du säger.

Många var besvikna på värvningen för att man hellre ville ha en stor tung defensiv pjäs som kan rensa framför mål. Tycker han visat att man fick just det plus offensiva talanger och en jäkligt bra skridskoåkning.

Campolis “svaghet” sägs ju vara defensiven, men verkar som han passar väldigt bra på stor rink och SHLs - i jämförelse med NHL - långsammare spel. Klass än så länge.

Skrivet ett intressant och mycket läsvärt inlägg från JP. Går tyvärr inte klippa/klistra därav lång text :wink:

Namn, ålder: Chris Campoli 29 år.
Bakgrund: Född och uppvuxen i Ontario, Kanada. Har spelat 440 matcher i NHL för New York Islanders, Ottawa, Chickago
och Montreal.
Familj: Pappa Gino, mamma Lindsay, bröderna Anthony och Michael, flickvännen Jenna och hundarna Champ och Jack.
Motto: “It is what it is”

Chris Campoli hamnade i kylan efter förra årets lockout i NHL, då han var en av dom som höjde rösten mest för spelarfackets sak.
Nu hoppas han att framgång med Hv71 ska ta honom tillbaka till världens bästa liga.

Att spela i NHL har varit hans dröm sedan pappa Gino byggde en hockeyrink hemma på baksidan i Ontario, Kanada.
Chris stod på rören första gången som 2-åring.

  • Pappa är fortfarande min största förebild. Han spelade baseboll, född i Italien fick han aldrig någon chans att spela ishockey.
    För Chris har den här säsongen inneburit en avstickare från NHL, först till Lugano - Schweiz, där han hade ett korttidskontrakt som avbröts när han skrev på för Hv71 nyligen. Han har hunnit bo i Jönköping i några veckor, har spelat 3 matcher med laget som han är fast besluten att vinna matcher med.
  • Laget har underpresterat men attityden nu är väldigt positiv. De senaste matcherna har gett laget ett gott självförtroende och
    det är något som ett bra lag har.

Han sticker inte under stolen med vad det är han vill. Han är inte riktigt färdig med pojkdrömmen än, han vill tillbaka till NHL.

  • Jag är bara 29 år och kan fortfarande ha min bästa hockey kvar.

Under lockouten i NHL hamnade Campoli i strålkastarljuset när han förde spelarnas talan. Om det var därför han inte fick något kontrakt i NHL den här säsongen kan man bara spekulera i. Helt klart är i alla fall att det inte är något han ångrar.

  • Det var inte enkelt, men de erfarenheter jag fick är helt ovärderliga. Det finns ingen utbildning i världen som kan lära dig de sakerna. Att sitta i samma rum som de mäktigaste klubbdirektörerna, de skickligaste juristerna… Det är inte bara en sak jag
    tar med mig därifrån.

Han har engagerat sig i spelarförbundet (NHL Players Association) sedan 2007.

  • Jag hade min lön tack vare det som grabbarna före mig hade förhandlat fram. Det var min tur att göra samma sak för dem som kommer efter. Det är lätt att tycka att vi är privilegierade som får spela hockey på heltid - och det är vi. Men samtidigt handlar det om våra jobb, och det är korta karriärer. Man kan inte bara ta det för givet.

Att göra rätt för sig och att gör skillnad framstår som viktigt för Chris Campoli.

  • Om man är i en position att kunna hjälpa någon annan - varför inte?

Chris Campolis 3 höjdpunkter:
1- Valdes till Humanitarian of the year 2004, i kanadensiska juniorligan, efter att ha volontärarbetat med sjuka barn barn
på ett sjukhus i Pennsylvania.
2- Gjorde sitt första mål i NHL på sitt första skott i sin första match i ligan.
3- Är den ende som har gjort 2 mål i förlängning.

Verkar som att Campoli är på väg att bli den nya hackkycklingen i HV om man läser matchtråden HV71 - Luleå. :unamused:

Förstår inte hur man kan klanka ner på Campoli, såg matchen på plats och jag tycker han var lysande.

Tror att många inte förstår hut bra Campoli faktiskt är. Kolla bara hans första pass, bäddar för att första kedjan gjort succé.

De som gnäller på campoli är riktiga noobs och har verkligen ingen koll. Han är ju hur bra som helst.

Har bara sett två halva matcher med Campoli och på dessa två har Campoli och Salmela släppt till åtminstone tre solklara frilägen. En slump? Sen är väl Campoli främst värvad för att vara en offensiv kraft, men där tycker jag att han har mer att bevisa. Inte övertygad än så länge, men det är givetvis för tidigt för att döma ut honom

Finns inte en back i hv som har det förstapassen som Campoli har. Att Rajala mm kommer rätt beror mkt på hans pass när han startar anfallet. Sen har bäst plus/minus av backarna tillsammans med Salmela. Sen att en spelare kommer fri beror oftast inte på backarna utan mer att center mm lägger dumt pass eller inte håller mitten stängd ordentligt. Med tanke på hur lite han spelat i shl är han grym enligt mig so far. Jag kommer inte på just nu när Campoli på eget misstag gett motståndarna friläge. Men de har säkert hänt.