Gör som Stefan, räkna vinster! ![]()
Kemi/förtroende med/till sin egen målvakt bör inte underskattas.
Men ja, jag hade hellre sett en målvakt från en annan hylla.
Gör som Stefan, räkna vinster! ![]()
Kemi/förtroende med/till sin egen målvakt bör inte underskattas.
Men ja, jag hade hellre sett en målvakt från en annan hylla.
Tycker du då att vi ska låna ut Glifford istället?
Ja om jag får välja. Så ja
Personligen tycker jag att vi borde satsa på Gliffen som andra i SHL sett till hans potential. Såklart har Herman potential, det säger jag inget emot. Däremot ligger Gliffen på 195cm och är något år äldre än Herman, därav anser jag att han är mer redo för SHL. Speciellt när han varit här innan och har någon erfarenhet.
Jag tycker det är en riktigt bra tanke att kunna låna ut Liv under nästa säsong och låta han spela upp sig i HA ännu mer. De har förmodligen haft i åtanke att skador och sjukdomar kan komma att ske på första respektive andra målvakt i SHL och därifrån kan Herman tas upp och kanske få några matcher i SHL nästa säsong.
Men alltid kul att få andras åsikter!
Tudelad ang Felix.
Ja, han har gjort det bra.
Dock skulle det vara så oerhört skönt men en riktigt jävla bra etta (SHL).
Dessa växer dock inte på träd.
Tänk att match efter match ha en Hellberg, Johansson längst bak.
Även här har Liljanders lagbygge gått bort sig.
Det är lätt att vara efterklok gällande Lehtinen, men han var direkt dålig i kvalet, alltså när det verkligen stod mycket på spel.
För det kan väl inte vara så att han var klar redan innan kvalet….
Som så många gånger sagt, faller vi så kommer målvaktsfrågan vara en bidragande orsak. En tung sådan.
Alltså, att signa någon med kvalet som sista sak, så dum är väl inte björnen?
Som jag varit inne på tidigare, dock en helt annan sak. Efter the great escape skulle vi lastat pengar på tyngre poster. HC, målvakt, center och i det satt en spelidé. För när man inte gör det ordentligt ja då hamnar vi här som vi gjort nu.
HV lastade pengar på tungbyggarna kan jag nog tycka. HV förstärkte så rejält att bygget blev övertungt och felbalanserat. Rorsmannen fick fria händer tillsammans med arkitekten och ut seglade slagskeppet HV71 med stolt hissade fanor. Varför tänker jag på WASASKEPPET ![]()