Tråden om #60 Felix Sandström

Ja det var han. Jag var själv positiv till värvningen av Lehtinen kopplat till hans säsonger i Modo där han var bra. En håll käftenvärvning innebär inte automatisk framgång men nu har vi värvat en 88% målvakt som tilltänkt 1a. Jag tycker man märkte en skillnad i laget när Felix kom in. Felix gjorde det mesta bättre än Lassi. Men vi behöver en 91% målvakt för att ha en chans nästa säsong. Inte en 88%. Jag är gärna först i kö för att ta på mig dumstruten när Felix blir en 91% och jag haft tokfel. Men det känns som att vi går in med en rejäl chansning på lagets viktigaste position.

Tror, som vissa varit inne på, att förlängningen av Sandström är en möjlig början på något stort för två ungtuppar.

Låt oss ha lite tålamod med ett förbättrat försvarsspel, något pjäser som Hansson, Borgman och Alsing borde kunna åstadkomma.

I väntan växer antingen Gliffking och/eller Liv ut till det vi alla längtat efter.

Vi bygger HV-hjärtat bakifrån

4 gillningar

Håller med i allt du skriver. Helt enig!

1 gillning

Visst men nu låser vi målvakterna för två säsonger…

Sandström och Dichow hade känts som ett säkrare målvaktspar, tycker det synd vi tappar Dichow.. nu får Sandström dra ett stort lass själv som förstamålvakt.. återstår och se om han pallar det ?

Liv och Gliffen är spännande men går ju inte sätta den pressen på dom. Jag gillar dock att man vågar och vill ge chansen till dom.

Glifford tycker jag visat tillräckligt för att ta steget in som ordinarie A-lagsspelare men såklart andraspade till en början. Kommer säkert få mellan 15-20 matcher.
Något jag verkligen inte hade velat se är att vi slarvar bort våra talangfulla målvakter för att vi inte vågar satsa, typ som med Åhman.

2 gillningar

Fast det var vi väl inte överens om? Många som var kritiska och målvakter som inte är del av den yppersta eliten är alltid upp och ner. Lassi är dock rekordusel. Kunde bara hitta en lika stor avvikelse bland andra målvakter under en femårsperiod.

Felix är en bra andramålvakt eller som del av en jämn duo. Vi kommer nog behöva värva under säsongen igen.

Nu har vi ju väldigt tur med både gliffen och Liv, se till o behålla o utveckla o bygga på det här. Liv kommer bli viktig!

Med en tryggare uppbackning tror jag absolut att framförallt Gliff är redo för nästa steg.

1 gillning

Ett problem är dock att det inte finns några målvakter att värva mid season.

Denna säsongen så fick vi in Sandström som jag tror de flesta av oss faktiskt är nöjda med men han var fortfarande tredjevalet i Kärpät när han kom hit.

Vi lyckades alltså värva en tredjekeeper från en sämre liga mid season. Jag kommer inte på en enda målvakt som varit erkänt bra och bytt klubb mid season någonsin bortsett från vissa stortrader i NHL men det känner jag går utanför detta. Någon som har något exempel där bara så jag kan få en ”aha” upplevelse?

1 gillning

Det är alltid svårt att veta vad som finns på marknaden. Håller med om att man inte kan förvänta sig att det finns någon ledig bra målvakt men det händer saker på målvaktssidan också. När Enroth kom till SHL känndes det sådär att HV redan hade smockfullt på målvaktssidan. Hela städskrubben full typ med lovande målvakter. Tror en sådan värvning kan ha förhindrat hela Hvs förfall ensamt.

Jarmo Myllys plockade vi in inför slutspelet för man var orolig för att Liv var lite småskadad. Det tyckte jag var en rätt häftig värvning även om han var på slutet av sin karriär.

2 gillningar

Värva en sjätte målvakt :joy::sob:

1 gillning

Filip larsson hade de sista sju matcherna en räddningsprocent på 91,7 för leksand innan kvalet. Vad hade Sandström?

Sista sju innan kvalet? Enligt SHL hade Larsson 88,24 och Sandström 88,65.

Å fasen, då skrev dom fel på hockenews

Nja. Det stämmer nog, jag kollade statistiken på LAGETS sista sju. De åtta matcherna han spelade i grundserien hade han 91,67.

Då är jag inte dement än iaf :rofl:

2 gillningar

Alla var att ta i. Vi var en handfull som förutspådde floppen.

Felix gästar HV-podden!

2 gillningar

Ett tillägg till kaptensgruppen är att Felix också kommer ha en roll där, fast utan bokstav på tröjan.

NE säger att det är pga hans lugn och trygghet.

7 gillningar