Tråden om #60 Felix Sandström

Bra förstärkning så länge. Applåd till Stille. Inte varit bra i år men har det i sig. Gör han det bra hade jag inte tackat nej till en fortsättning.

1 gillning

Varför inte liksom. Low risk-high reward.

Intressant det inte blev det minsta “tack för den här tiden” sist han vara här, ovan i tråden. Men det kanske vi inte gjorde på den tiden.

Hur som, välkommen åter och lycka till Felix!

Välkommen tillbaka Felix :partying_face:

Började läsa från början av tråden och undrade varför vi hade värvat Gunnarsson igen :sweat_smile:

1 gillning

trodde det var skämt först och en gammal artikel

Noterar att Niklas Rubin är förstemålis i Kärpät när Felix nu flyttat. Niklas som alltså var inlånad (spelade dock aldrig) till HV71 när senaste SM-guldet bärgades.

Kommer ju inte ge oss den stabilitet vi behöver!

Felix är en helt okej lösning. Det är uppenbart svårt att locka spelare till HV71 och när man då söker en etablerad målvakt, som kan tänka sig en tillfällig lösning, så är alternativen inte oändliga direkt. Jag hade såklart hellre sett Gliffen men då man lyckats låsa han till Oskarshamn, med undantag för tio matcher, så är detta ändå en okej lösning. Jag tror inte att Felix kommer dominera men det känns ändå tryggare att ha ett annat senioralternativ när Lehtinen sjunker ihop. Förhoppningsvis så kryar Dicken på sig och kan stå lite matcher innan OS.

2 gillningar

Felix är under förutsättningarna en bra lösning. Detta trots att vi har skeppat Hugo till Finland och att han har bättre siffror där.

Hugo har vi redan räknat bort, eller hur? Vi har “gått vidare” som vi diskuterade i fallet AP :wink:
Felix vill spela till sig ett kontrakt. Här eller annorstädes. Har Felix det i sig? Vet ej. Jag är mer sugen på att se Felix i en tröja igen, än Hugo. Kanske bara för att jag vill tro på mirakel, jag vet inte.

Men han är införstådd med att han har den chansen under tiden Dichow är borta. Att dalta hem Hugo under den tiden känns inte rimligt, då han verkar spela regelbundet (?) i HIFK.

Här borde man göra en sömlös övergång till en annan spelares tråd och ställa frågan: Vad gör vi med Lassi nu?

1 gillning
1 gillning

Det söktes ny kock såg jag…

Kul med Felix! Jag hoppas det finns ett äkta sug att dra på sig just den här tröjan, att han kommer in med lite energi till laget och en vilja att försvara färger.

3 gillningar

Blir nog lite mer stabilt än Lassi, men jag trodde han var Brynäsare. Men välkommen tillbaka ändå!

Alnefelt (och Lehtinen) sitter väl på en mycket högre lön också, apropå värva en målvakt med sämre statistik i Liiga.

1 gillning

Spontant känns det som om man värvat en till Lassi och Hugo. Är väldigt negativt inställt till den här värvningen eftersom Glifford är ute ut leken nu och vi troligen sitter med två svaga målvakter.

75% chans till flopp, 25% okej, 0% succé.

1 gillning

En värvning som varken gör oss starkare eller svagare. Meh.

Försökt hålla mig från att skriva här. Felix Sandström… Välkommen tillbaka! Den trodde man ju inte fanns på kartan. En målis som förra sejouren inte gjorde oss särskilt imponerade och lär tyvärr inte göra det nu heller. Vi har verkligen seriens klart sämsta mv-uppställning. Måtte vår danske hjälte snart vara tillbaka :folded_hands:

3 gillningar

När Felix få ta över Hugos gamla träningskläder då är de dåligt ställt i klubben

Är det så? Bra man sparar pengarna till nyförvärv eller utlösta kontrakt.

1 gillning

Det är väl smart att värva in en tillfällig målvakt i samma storlek som den man lånat ut, tycker jag. Återanvändning är ett bra tecken.

1 gillning

Alla spelare måste vara 180cm och väga 80kg. Är du smalare eller fetare kan du dra.

2 gillningar