Tråden om #61 Axel Rindell

Nej. Vi bör inte chansa med såna pengar för en potentiell “one hit wonder”.

Jag är inne på samma spår. Max 150 och gärna ett år. Allt över det så kan det kvitta.

1 gillning

Och med tanke på att Schweiz är med i leken, så handlar det inte längre om sådana summor. Han är numera dyr.

Aldrig att han är värd en sk ”Linus Lindström-slant”. De måste vi spara till klasslirare!

Tycker Rindell är värd pengarna, han har tydligt visat vilken uppsida han har och HV är inte den mest attraktiva klubben för klassspelare att komma till längre, så det blir “hv-inflation” på lönen känner jag

1 gillning

Men även visat på lite ”klubbhjärta”.
Då ska vi ha rabatt, så funkar de.

Runt/Strax under 200 000 kr/mån känns rimligt. Det är ändå en back som har levererat offensivt men defensivt har det inte varit fläckfritt. Börjar man närma sig 250 000 kr+/mån så bör man kunna kräva en viss garanti av kvalité även i defensiven. Där brister det lite för Axel. Likaså så är han nu inte en etablerad back som har massvis med stabila säsonger bakom sig. Det är ändå lite av en chansning så ja man bör absolut försöka signa upp Axel men inte till vilket pris som helst.

2 gillningar

Men om Alplandet är med i bilden så är 250 i månaden ingenting för dem, speciellt inte för importer. Väljer Rindell HV så är det inte för att HV vann budgivningen.

Förstår varför han/agent drar på det när man jämför med två av ligans högst rankade backar.

14 gillningar

Kan vi inte bara få någon klarhet kring Axel snart?! Skriv på Rindell!

2 gillningar

Det bara måste komma i veckan? Eller?

En egenskap som Axel har som jag verkligen uppskattar och tror är viktig, är hans temperament. Han verkar ha en vinnarskalle och en attityd. Ofta i hetluften och försvarar lagkamrater, och trashtalkar en del. Tror unga spelare som typ Fransson lär sig mycket av spelare som Axel och exempelvis Borgman i hur man står upp för sig själv och sitt lag. Plus att han är en skicklig hockeyspelare.

10 gillningar

Rindell är fortfarande en chansning tycker jag. Speciellt med en ny tränare som kanske prioriterar ordning i egen zon. Även en chansning för andra lag så att nån kommer håva fram mycket mer än 180-200 tror jag inte (jo Timrå). Han borde stanna för sin egen skull men folk gillar mer pengar.

Känns som det inte blir något med Rindell. Borde ju varit klart redan isåfall. Men å andra sidan så borde den nya klubben gått ut med att de värvat honom också.

Men att vi är i behov av en sån spelare är inget snack.

Om inte annat borde han vart avtackad. Tror inget är klart ännu.

Jag tycker man kan skicka Rindell om han kräver mer än 150-200k.

Tror vi har mer nytta av att lägga dessa pengar på två riktigt bra centrar. Fransson, Borgman Malte G osv kan styra PP.

1 gillning

Tror vi underskattar vikten av en riktigt bra rightback.

Hansson har inte dessa skills som vi behöver. Det krävs bra tryck i klubban från blå och det saknas från en hel del.

2 gillningar

Jag kan också tycka att nuvarande backsida borde räcka, utan Rindell. Men samtidigt så vill jag ha kvar han. Han fyller en funktion, en av få som fungerade förra året. Offensiv spjutspets på blå, speciellt i PP.

Det känns som typiskt HV. ‘vi behöver två centrar’ men glömmer att ta med sig det som har fungerat.

Varför inte bara fortsätta med Rindell(som vi vet fungerar) och addera fler lösningar i lagbygget?

Självklart ska man inte förlänga med Rindell om det blir över 250k.. Men runt 200k tycker jag är rimligt.

En anledning till att jag tycker att det är viktigt att få Rindell till nästa säsong är att kunna ha lite kontinuitet i PP. Visserligen tappar vi HP, men vi hade ändå ett fungerande PP med Rindell, Ang, Kloos och Rousek.

Hur många säsonger irad har vi börjat från 0 i PP och behövt hitta en femma som lyckas få till det? Känns som att vi år efter år börjar säsongen med seriens sämsta powerplay för att i slutet av säsongen lyckas få ihop något som funkar. Tänk vad skönt det hade varit att kunna börja en säsong med ett powerplay som man vet funkar.

Det sägs ju trots allt att PP kan vinna matcher.

1 gillning

Ett litet problem i sammanhanget kan vara att vi redan har fyra backar i spannet mellan 200-300000. Det är inte många bottenlag med högst lönebudget i ligan som kan unna sig lyxen att addera ytterligare en sådan flagrant lönepost till den redan digra listan. Det kostar på att vara sämst och urskiljningslöst generösa över tid.

3 gillningar

Vi har en fungerande offensiv back och ni sitter och lipar över att han vill ha en skälig lön?

“spara dessa pengar och lägga på topp-centrar”… vafan? vilka då? inte ens i drömtråden kan vi hitta några.

Precis som @Awesome skriver: skall vi ÅTERIGEN kasta ut precis allt som fungerar för att rätta till en grej som inte funkade?

Vansinne. Vill Rindell stanna: ge honom det som är rimligt och lite till. Vafan, vi torskar löneliga per poäng ändå. Helvete, lagets nära nog bästa poängspruta… skall ersättas med en ny helt okänd chasning?

Folk gnisslar om Hult hit och dit, men jag stöttar honom i försöket att behålla så absolut mång som möjligt till nästa säsong. Det finns en bevisad positiv effekt av detta. Den skall vi inte heller vaska. Så, i även det ljuset skall vi behålla Rindell. Jag skiter i vad han kostar, ingen annan jävla hockeyspelare förutom dom i div 1 vill ju för komma hit. Så varför vaska en lirare som redan visat sig kapabel?

Jag fattar inte. Noll rykten om spelare till HV och ni diskuterar att skicka spelare? Varför. Återigen; ingen vill komma hit. Jag vill inte ens hit.

20 gillningar