Tråden om #67 Christoffer Törngren

Är väl värd en egen tråd va?

Jag är lite småkär i denna Christoffer Törngren. Oavsett omgivning eller roll så har han anpassat sig och gjort jobbet jävligt bra. Jag hoppas och tror att ledningen väljer att INTE låna ut Christoffer då han kan komma att bli en joker i vinter.

Helt klart värd en egen tråd. Ganska spektakulär spelare som jag tror det kommer gå väldigt bra för i år. Hoppas också han får stanna i truppen!

Har oxå fått upp ögonen på denna Törngren, verkar vara en smart och skicklig spelare

Passningen till Purre i lördags var riktigt snygg! Verkar ha ett bra öga för spelet och vara rätt speedad, denna killen. Även om han inte får så mycket speltid så jobbar han hårt i varje byte, kul att se. Tror både Törngren och Emil Johansson kommer att bli viktiga denna säsongen. :slight_smile:

Riktigt roligt att se att Christoffer tar för sig även på seniornivå, trots att han får väldigt lite speltid (enbart Strandberg som har mindre speltid än Christoffer). Då jag följer HV71’s junior- och ungdomslag (J20, J18 & U16) så har jag sett ganska mycket av Törngren. Han dominerade ju stort i J20 förra säsongen så det var ju inte direkt någon chock att han fick ett A-lagskontrakt.
Sen att HV71 har en utav sina bästa forwardsuppsättningar någonsin är väl kanske inte direkt någon fördel för en förstaårssenior som Christoffer. Fortsätter han dock att spela som han gör just nu så är jag helt övertygad om att han kommer att få chansen/mer speltid. Kan ju iofs vara ganska bra att han “matchas in” lite lugnt då det enda är en ganska stor skillnad mellan SuperElit/J20 och SHL/seniorhockey.

Det jag gillar starkt med Christoffer är att han är väldigt bra både i det defensiva och offensiva spelet. Många av de yngre killarna som kommer upp ifrån juniorlagen har oftast bara det ena och inte det andra. Christoffer har båda.
Han är otroligt vass i det offensiva spelet men gör även alltid jobbet i det defensiva. Det är kanske därför ingen större överraskning att han vann +/- ligan i HV71 J20 förra året, med stor marginal. Christoffer vann ju även poängligan med sina 48 poäng.
Det ska bli riktigt spännande att följa Christoffer denna säsongen och se om han kan fortsätta på den inslagna vägen.

Fiala släng dig i väggen om Törngren fortsätter som han börjat :slight_smile:
Ligger 2.a i HV71s poängliga med 3 poäng. Delat med Tedenby liksom?

Men samtidigt ser man en hel del likheter dom emellan, Tedenby är säkerligen snabbast i SHL och Törngren är nog inte långt bakom. Sen så verkar han faktiskt riktigt skillad också. Trodde inte att han skulle vara så bra som han varit i år. Hade tippat både Sandberg och Strandberg före. Grymt genombrott så här långt. Hoppas Sandberg och Strandberg klarar att följa upp bara.

Den här killen förtjänar ju speltid och skickligare spelar omkring sig, sick vilken fart och spelsinne han har. Bäst ikväll mot JYP av samtliga HV lirare i mitt tyckte.

Vass avslutare verkar han va också. Något vi saknade lite förra året (innan rajala och fiala började härja då alltså)

Hoppas han fortsätter såhär och det inte bara är en tillfällig peak. Gillar hans attityd skarpt

Mer beröm tack, fantastisk såhär långt! Såg redan förra säsongen att han kan bli nått extra.

Jag trodde att Törngren skulle bli det stora utropstecknet den här säsongen, men nu verkar han ha hamnat utanför truppen och har inte ens varit på isen de fyra senaste matcherna. Känns lite trist med tanke på den stora potential han verkar ha.

Gillar också verkligen Törngren starkt, men vem skulle han peta? Han lär få chansen snart igen. Skador/avstängningar uppstår alltid.

Törngren var riktigt bra i början men matcherna innan han blev “petad” så tappade han lite det han hade i början och sen kom Laine och Fiala tillbaka så då rök han. Om han hade varit center så skulle han ha haft större chans. Sandberg petar han inte och det är den platsen han slåss om till den största delen. Är säker på att han kanske får en utlåning kanske när Strandberg kommer tillbaka

Tyvärr är det ju så att vi har så många ytterforwards som konkurrerar om platserna. Tycker oxå Törngren visat att han är med och fightas om en plats. Tyvärr har han hamnat utanför och då kanske det är bättre att han blir utlånad så han fortsätter att utvecklas. Lite synd då han har potential.

Såg bra ut som vanligt i dem få min han fick lira.

Jag tycker HV ska låna ut Törngren. Enligt mig hade det varit snyggt för hans utveckling med en top6-roll i AS.

Jag tror han hade kunnat varit PPG över en hel säsong. Så bra tycker jag han är, redan.

Finns så mycket hockey i denna kille. Hoppas han blir kvar i klubben länge!

Såg redan förra säsongen att han är att räkna med framöver. Tycker han platsar i en toppkedja redan, så bra är han. Så flytta på Tedenby ett tag.

hv71.se/artikel/63098/

Borta 6 månader, minst.

Drygt.

Så jäääääävla tråkigt. Finner inte ens ord. Han har ju verkligen fått sitt genombrott denna säsong, och deras kedja har ju varit vår bästa i hur många matcher som helst. Näe det här var en riktigt tråkig nyhet, usch.

Fy fan va tungt! Det här är ju bara för ledsamt:

jnytt.se/skadan-allvarlig-mi … v-sasongen

Krya på dig, grabben! Du kommer verkligen att saknas på isen.