Tråden om #67 Christoffer Törngren

Riktigt j**vla surt att Törngren är borta nu resten för säsongen, en av våra bästa spelare imo och en av få i laget som gör det kreativa men samtidigt jobbade bra i defensiven.
Fan :frowning:

Fan också… Så jävla ledsen jag blir :frowning:
Törngren var ju riktigt på gång och bevisat att han håller riktigt hög klass redan nu. Riktigt tungt tapp för HV71 och för oss fans då han är en av det roligaste spelarna att titta och beundra i HV71 efter att Fiala försvunnit. Nu får man aldrig veta hur bra han kunnat bli denna säsong. Det är så typiskt HV71 och skador det här. Minns ni Jesper Fasths genombrottssäsong?
Eller Strandberg förra året :frowning:

Kommer definitivt bli svårare för Sandberg och Bengtsson att producera och utvecklas med det här tappet :frowning:
En väldigt stor det i deras framgång är ju just när Törngren kom in i laget med sitt spelsinne, sin fart och sina dragningar.

Å andra sidan kanske det blir en bättre chans för Strandberg att få fart på sin utveckling igen i din linan om man nu ska se det positivt så är nog det här hans bästa chans att visa upp sig och få nytt kontrakt med HV71. Men riktigt synd om Törngren som börjat bli lite en spelare man gillar lite sådär extra. Vad säger ni om hans utveckling för övrigt?

Jämförbart med Fasth?
Tedenby?
Fiala?

Jag skulle nog säga att han ligger väldigt nära Tedenby i yngre ålder fast med lite mer kraft och bättre på att skydda puck likt Fasth. En blandning av båda på nåt sätt. Tror han kommer bli riktigt bra i framtiden dock ingen NHL-spelare utan mer troligt en riktigt grym SHL-spelare förhoppningsvis i HV71s stomme i många år framåt likt Davidsson :slight_smile:

Framför allt tar han mer bra beslut än tedenby gjorde och fiala ska vi inte ens prata om.

Så ledsamt, kan vi inte göra någonting, typ köpa present?

Jag är på!

Fan, detta svider… Krya på dig Christoffer!

Men jag skulle kunna tänka mig att man bara köper något symboliskt typ en chokladask eller vad som och sen ett kort, typ tack för din fina insats denna säsong du kommer tillbaka ännu bättre nästa år! Krya på dig…

Eller nått sånt.

Jag kan ta på mig det men jag funderar på hur man gör med underskrifter, det kanske inte är så lätt. :unamused:

Jag är på :slight_smile:

Räcker väl med en enkel utskrift? Typ:

Jippi!

[size=150]HV71 förlänger med forwardstalang[/size]
hv71.se/artikel/64294/
EDIT: Kontrakt är på två år!

Underbart :smiley:
Vill se en förlängning med Bengtsson oxå så vi kan få njuta av den grymma fjärdjekedjan igen.

FIFY

Just precis! De, tillsammans med Sandberg kan bli en viktig del av stommen som ska sättas.

Helt rätt chinobar, men har vi någon adress???

Ett tips är att ta kontakt med Peter Eklund. Han kan säkert ordna så att man/chinobar får överlämna presenten personligen till Christoffer. Peter är otroligt trevlig och reko så det bör inte vara några problem :slight_smile:

Jag bor ju i växjö så jag är ju inte jkpg lika mycket men om vi skapar ett dokument så kanske någon här inne kan överlämna det?

Hmm, någon som vet hur det gått för honom efter skadan?
Inte tänkt på det i HVTV, men är han med och försäsongstränar?

Går planenligt och är inte med, just nu i alla fall med försäsongsträningen.
Ser bra ut enligt mig - av dom jag pratat med.

Nån som vet om Thörngren kunnat gå på is ännu?

Jadå, Törngren tränar på is, delvis med laget, men när det kommer till kampmoment så kliver han av. Det ser ändå rätt bra ut, men han är ganska säkert inte spelklar till premiären.

Älskar Törngren. Hade gärna sett honom som tredje länk mellan Thörnberg och Abbott nu när Laine är skadad.

Nu valde Lindbom att matcha Sundh ist, som förvisso gjorde en bra match. MEN i längden tror jag Törngren kan komma att göra det ännu bättre. Han har betydligt mer verktyg att arbeta med trots sin ringa ålder.

Go Törngren!

Känn er lättade. Var tydligen en sträckning i ljumsken och spelar nog mot Färjestad.