Tråden om #70 Lukáš Rousek

En av våra viktigaste spelare! Här har vi nåt att bygga runt om vi klarar kvalet.

16 gillningar

Hade nöjet att se dagens match på plats ikväll.

Tittade extra mycket på Rousek när han var på isen.

En av mina favoritspelare i laget!

Ser sig mycket omkring, ligger bra i banan, fångar många lösa puckar, täcker skott. Starkt spelsinne!

11 gillningar

” – Jag kan inte berömma honom nog. Ärligt talat tycker jag att han förmodligen är en av de bästa passningsspelarna i ligan och han har bäst spelsinne, helt klart. Han gör spelet enklare.”

Ang om Rousek. Han har ju inte fel. Båda assisterna till eftermiddagens match håller världsklass.

28 gillningar

+ att han vinner kamper utmed sargerna, oavsett om han är först eller sist in i situationen, genom en kombination av smarthet och rå styrka.

8 gillningar

Passningen över målburens bakre del är det rejäl precision i.

2 gillningar

Rousek fick en snudd på omöjlig start på den här säsongen. Som många andra spelare fick han en naturlig uppförsbacke genom att han var tvungen att anpassa sig till SHL.

Våra tränare visade dessvärre återigen brist på fingertoppskänsla och spelförståelse genom att göra den uppförsbacken ännu brantare då de under stora delar av inledningen av säsongen valde att satsa på ”jämna kedjor”.

Jag menar, hur lätt är det att anpassa sig när man i premiären får spela med OSL och Linus Lindström?

HV har varken spelsystemet eller truppen att kunna sprida ut bra spelare över samtliga kedjor. Det tycker jag är rätt uppenbart nu när HV börjat gå lite bättre (är väl också ett tecken på att Blomman är desperat och börjat överge sin bestämda spelidé och alla förutfattade meningar han har om spelare). Det behöver inte vara svårare än att spela de bästa med de bästa. Rousek och Ang känns som en rätt naturlig kombo sett till övriga spelarmaterialet. Trots att man torskar skottstatistiken rejält så är det här en duo som kan vinna poäng åt HV.

13 gillningar

Inskriven i historieböckerna :folded_hands:

5 gillningar

Va det hans andra skott under säsongen som avgjorde?

13 gillningar

Han skjuter bara när det verkligen gäller något. Kung!!

5 gillningar

Vadå skott? Han passade ju in den såklart. Passade den mellan benen på Larsson till stommen av målet.

2 gillningar

Han har varit bra. Men att han skulle avgöra, det hade inte jag i min bingobricka.

6 gillningar

Rousek har varit bra men inte tillräckligt för topp 2 center i ett lag på övre halvan. Känns som en spelare för 3:e linan. Samtidigt kanske det finns mycket mer att hämta i ett fungerande lag.

Rousek har varit HVs bsäta passningsläggare denna säsong. Hittar passningar som ingen annan

11 gillningar

Även mycket duktig på att hålla i och vinna pucken. Tar stort defensivt ansvar.

3 gillningar

En att bygga på nästa år. Oj vad han växt under säsongen!

2 gillningar

borde kunna få honom för en liten billigare peng också

Han har 1år kvar på nuvarande kontrakt först och främst så…

1 gillning

trodde han hade 1 så tacktack

Steg 1 för att låsa upp full potential hos Rousek.
Gör honom till vinge. Rätta till Björns skit och värva rediga centrar och låt både Rousek och Kloos gå ut på kanten.

Rätt övertygad att vi absolut inte sett det bästa av någon av dessa än.

17 gillningar

Steg två. Lås in honom i skottrampen i sommar.

16 gillningar