Tråden om #70 Lukáš Rousek

Inte jättemycket…

Att ha bättre engelska än Lenc säger dock inte mycket. Lite som att säga att man är snabbare än en snigel. Ribban är inte jättehög. Tycker även det är lite charmigt med tjeckiska, och finländska, spelare som har knackig engelska. Det hör liksom till att de ska snubbla sig fram verbalt, för att sen flyga fram fysiskt på isen.

Såg lite småklipp på Lukas från träningen och det såg väl sådär ut. Visst ingen spelare på isen verkade gå på mer än 50% men det såg absolut lite segt ut. Gott om tid att växa in i det dock.

1 gillning

De hade väl kört extremt tuffa max-tester innan isträningen. Många (de flesta) tar ju ut sig totalt och är helt slut på ett sätt vi “vanliga dödliga” inte förstår när det gäller hur dessa elit-atleter kan ta ut sig. Var det inte Rousek som dessutom i intervjun sa att han aldrig varit med om såna tester tidigare?

7 gillningar

Stämmer. Är ju en logisk förklaring till varför det inte var alltför pigga ben på många/alla.

1 gillning

Rousek säger i dagens intervju med JP, när han fick frågan om sitt knä, att han träffade ett par läkare efter säsongen som bedömde knät och gav honom behandling. Nu känner han inget i knät och känner sig fullt frisk. Nu är han bara taggad på att komma igång!

Känns bra!

GE MIG SHL!!

20 gillningar

Hoppas bara INTE det blir en “ny” Bødker av detta :pray: :cold_sweat:
Får såna vibbar….Tidigt, jag vet…..

Tidigt är bara förnamnet. Vad har han spelat? Tio minuter? En kvart?

Samt att det i övrigt inte finns speciellt många likheter…..

Lite funderingar får man trots allt när Nedsläpp HV71 säger i sin podd att det inte ser bra ut på träning heller och tveksam form.

Får väl hoppas att han bara ligger lite efter i träningen pga knäskadan.

Tjecker är väl rent allmänt kända för att vara ganska slöa och ointresserade på försäsongen?

Kan ju vara att det är mycket nytt så att huvudet jobbar för fullt och övriga kroppen hänger därför inte riktigt med. Tycker Rousek stod för några fina pass igår. Tempot måste såklart upp men vafan, man har bara lirat en försäsongsmatch. Det fanns positiva intentioner.

1 gillning

Betydligt bättre på skridskorna igår än tidigare på träning.

2 gillningar

Tack för infon :+1:

Tyckte han såg fin ut i någon PP där han passade väldigt fint till backplats. Han behöver bara komma upp i formen o skridskoåkningen så kan det bli mycke bra dehär

1 gillning

Tyckte han kändes stor och stark i sitt spel och väldigt bekväm med pucken. Sen klart att man förväntar sig mer snabbhet närmare säsongstart.

1 gillning

Något jag tyckte var positivt under matchen mot FHC med Rousek var att han verkade väldigt engagerad. Gnällde lite på domaren och pratade mycket med lagkamraterna.

3 gillningar

Rousek kommer vara min nya favorit efter det jag såg i matchen mot fhc.. tyckte han tillsammans med Louto funkade fin fint

2 gillningar

Det har inte blivit någon sprudlande poängproduktion (än), men jag ser lite andra positiva tendenser — som blev ännu tydligare under Rögle-matchen.

Positivt att se hur Rousek gillar att skita ner sig, göra grovjobbet i både defensiv och offensiv. Man börjar se att det finns fart när han vill — han vann ett antal åkdueller ner till offensiva kortsargen.

Kolla hans arbete vid Brännströms mål. I sargarbetet är han inte rädd för att få på sig uppvaktning och få smällar. Pucken ramlar ut till Brännström och när Rousek ser att den går till back åker han in snävaste vägen framför mål, tar smällar från en försvarare i ryggen och ser till att det blir skymning så att Brännströms styrning kan gå i mål.

Rousek är ingen glaslirare, utan en smart pansarvagn med handleder.

25 gillningar

Ser precis samma sak, ligger du högt på ass i AHL är du extremt bra på att vinna puck längs sarg och passa.

Sen tror jag att försäsong inte slår så högt hos vissa spelare, man är inte supertaggad direkt. Det finns massor att hämta när det väl är allvar.

4 gillningar

Inte firar Rousek jul i Jönköping?

Ser riktigt svag och stressad ut med puck och slår många oerhört märkliga passningar. Jag ser inte alls några tecken på styrkor hos honom.

Snälla motbevisa!

1 gillning

Jag, liksom många andra, hade förhoppningar om att Lukas skulle vara ett riktigt bra nyförvärv. Enda osäkerheten man hade var om han skulle kunna spela på grund av sin skada, som han ådrog sig i slutet av förra säsongen. Det känns nu som det minsta bekymret. För varje fin pass han levererar så står han för två felpass. Nej det här blev inte bra. Inte alls.