Väldigt avslappnad i intervjun - han skötte det bättre än de flesta mycket äldre spelarna.
Imponerande för att vara så ung.

Inget illa menat, men ibland påminner han en liten skvätt om Beavis.
Nå, vad tros?
Rankad mellan 9 och 14 i de flesta draft mock drafts.
Gubbtippar på 11 och Blues.
Blir vak halva natten, gött sova när hettan slår till på riktigt…
Gick som 13de i 1:a rundan till Islanders
och blir nu kanske lagkamrat med fd HV spelarna Holmström och Engvall i framtiden.
(såg en intervju med honom tidigare idag, där pratar han om NHL om 2-3 år. Bra, ha inte för bråttom pöjk)
Stort! Hoppas han får stanna här i HV hela säsongen
Sas inte så mycket men fick en känsla det är stor risk Malte försvinner pga han får kontrakt och med tanke på han är vald i 1 rundan får han spela AHL
Klart Malte försvinner. Varför skulle vi ha tur med något någon gång?
Lämnar han ja då måste vi verkligen ut på marknaden…
Står verkligen backsidan och faller med Malte?
Borgman-Hansson
Alsing-Fransson
Hatakka-Lagerberg
Annborn-Blànar
Kan vi behöva någon? Ja, troligen på lång sikt. Vi blir tunna.
Är det akut? Inte i mina ögon. Vi behöver inte vara desperata.
Jag är förvisso väldigt positiv till Lagerberg som spelare också.
Nej hv faller inte med Malte som spelare. Hv tar mer skada som förening att man inte ser hv som lämplig utbildning plats för unga talanger. Malte är inte NHL redo. Sportslig faller vi inte, som förening faller vi
I många fall, t.ex. gällande andra positioner hade jag hållt med men skulle de plocka över Malte till AHL kan det ju mycket väl ha att göra med att man vill förbereda honom för det mer fysiska spelet och se hur han hanterar det. Det behöver inte innebära att man ser HV som en olämplig plats att utvecklas på. Att vi har spelare som går i förstarundan är väl snarare det som bör hamna i fokus i detta fall.
Sas det inte nånstans för några månader sedan att blanar endast stannade fram till årsskiften nånting? Eller är det ja som minns helt fel?
Blanar har dragit till staterna.
Har han verkligen det? Han står med i J20s lag på eliteprospects.
Nej Blanar siktar mot HV hela året vad jag läste sist