Tråden om #78 Viggo Gustafsson

Fattat det som att Viggo gjort det bra i både Timrå och HV under säsongen. Vad är det som gör att han vill röra på sig?

För lite speltid eller finns andra orsaker?

Därför att han är draftad och då gör man som agenten/Nhl klubben vill.
Tycker dom att han utvecklas bättre någon annan stans så kommer det förmodligen bli så.

Ja, här verkar han ju (hittills) inte riktigt få chansen samtidigt som att han i Timrå var ordinarie (tror jag iaf?).
Så där kan jag ju förstå Nashville.

Känns som hv satsar på Hallquist mer.

2 gillningar

vilö minnas att han hade goda recensioner från Timrå på forumet där vissa I vart fall gärna sett en fortsättning

1 gillning

Tycker vi ska göra allt för att behålla viggo, ge han ett kontrakt och lova honom topp 6 eller nåt, vi har inte råd att ge bort talanger. Se på Zion nybeck och Anton Heikinen, de hade garanterat platsat i laget och varit en bärande stomme många år, nu har vi knappt nån kärna av spelare bara för att vi släpper iväg spelare istället för att knyta upp dem.

5 gillningar

Han går spela väldigt mycket i AIK, i kritiska lägen i övertid, powerplay osv.
Väldigt bra med erfarenhet han skaffar sig nu, och gör det bra!
Vore dumt att tappa honom, tror han växer av detta slutspelet med AIK.

Det jag framför allt slås av är hans puckhantering. Om BL nu vill ha dem där spelade backarna. Ja då tycker jag är Viggo absolut ska in.

5 gillningar

Hur mycker istid har han?
Vilket backar?

Han stod uppsatt i fjärde (!) backpar igår, man hade tydligen 8 backar ombytta men den 8:e spelade ingenting.
Nu blev det ju förlängning, men Viggo spelade 26:23, femte mest istid av backarna.

Har man en sådan här snubbe i sin organisation, så fattar jag inte varför man plockar in Lucas??? Kan någon förklara?

Kolla siffrorna i kvalet. Visst, bara 7/12 matcher, men ändå. Egen spelare, två år yngre, trots detta samma erfarenhet från SHL. Det enda Lucas har är två hela säsonger i HA med runt 15p.. … och vad ger det?

Lucas
Screenshot 2025-04-10 at 11.48.34

Viggo:
Screenshot 2025-04-10 at 11.48.57

3 gillningar

Kan det vara så att Viggo själv sagt att han vill flytta av olika anledningar?!

1 gillning

Eller kan det vara så att både Viggo och Lagerberg är en del av kommande lagbygge?

Ser såklart att Lageberg ersätter viggo, ryktas ju om att hans agent vill få bort han från HV med tanke på lite speltid osv.

Alltså vill han inte spela i HV och vill bort så är det inte så svårt?

Vad beror det på?

Om det är speltid så är det ju enkelt fixat. Ta inte in Lucas för att spela i SHL.

Om det är något annat? Lös det.

Håller med om att det förefaller märkligt.
Om jag fattat rätt så vill Viggo bort från HV71.

Men varför?
Det måste man ju reda ut, inom HV. Inte bara “fråga” utan reda ut. Varför in helvete vill en ung lirare som kommer upp, inte stanna? Vari ligger felet? För killen vill ju tydligen göra bra ifrån sig i AIK. Varför vill man det? Om man inte vill lira i SHL med HV?

Var är problemet? VEM är problemet?

4 gillningar

Girig agent?
Bortskämd spelare?
Hetsiga föräldrar?
Dåligt kommunikation mellan klubb och spelare?
Viggo går en fin framtid tillmötes.
Det borde han kunna göra i HV71.

Någonstans på vägen måste det blivit fel.

3 gillningar