Tråden om #8 Alexander Ytterell

Du skojar med oss… det är ju för fan helt sinnesjukt vad spelarna går sönder. Vad är det som gör att vi alltid är det mest skadedrabbade laget??

Ja det är ju som vi alla vet officiellt nu. Ytterell borta säsongen ut. Trasig bröstmuskel efter gymträning.

Fortsätter Ytterell diskussionen här.
Jag tycker om man skall satsa på Ytterell skall man höra som SAIK gjorde med heed, klingberg mm att man har han bara som extra back ich bara spela i PP och vissa offensiva tekningar, kanske då bara snitts 7-12 min per match. Och sen träna han hårt och verkligen få till hans defensiv och skott. De få matcher man han se var han bland de sämsta spelarna i egen zon jag någonsin sätt i SHL. Han kommer aldrig bli en defensiv stjärna men man måste göra han bättre och få igång hans produktion så vi har nån nytta av han.

Visst han är säkert en liten kompisvärvning men man måste göra det bästa av det

Han bör lånas ut för han är verkligen inte i närheten av speltid just nu. Såpass stressat han löser situationer i egen zon, enkel pass finns bakom mål men han lägger icing istället. Ska något hända med honom måste han få istid på en nivå som passar honom just nu och det är HA. Får han upp självförtroendet där så kanske det kan hända lite med honom men det kommer det inte göra i SHL nu i alla fall.

Nja, jag vet inte. Totalt sett väldigt blek insats idag men tycker att backbristen som gett Ytterell mer speltid gjort honom gott. Jag tyckte han spelade med lite mer självförtroende idag.

Inte hans sämsta match. Men jag ser honom fortfarande inte spela så många minuter när de flesta är tillbaka, jag rankar honom sist av backarna. Hans defensiv lämnar en del att önska och det är en del nödlösningar i situationer där det finns enklare lösningar, i alla fall som jag uppfattar det. Jag tror att han skulle må bra att få en större roll ett tag i ett lag och få mer istid, han har ju varit borta ett tag. Därför tror jag det skulle vara bra för alla om han fick spela lite i allsvenskan ett tag, för att komma in i det mer.

Jag tror att jag vågar påstå efter dagens match att han aspirerar på en av platserna över de sämsta värvningarna som gjorts i föreningens historia.
Sen att han privat ser sig som en stjärnspelare utan nån som helst självinsikt gör ju inte saken bättre…

Han saknar allt vad distinkt heter utan det är lojt och verkar tro han är en Erik Karlsson.
Jag var grymt positiv till värvningen men ack vad fel jag hade.
Det är den ena svaga insatsen efter den andra. Att han sitter med ett bra skott vet vi men det räcker inte på SHL nivå.
Tror knappt han skulle hålla div.1 klass.

Styrman som vi tog in i slutet av förra säsongen framstår ju tyvärr som rena stjärnspelaren jämfört med Ytterell.
Vi måste ju ha 6 juniorer som är bättre än honom annars är jag orolig över hur juniorverksamheten ser ut i HV71 2018.

Han var väl typ 7e back i Leksand? Vad som fick Hult att värva honom är och förblir nog en gåta.
Men han sitter nog hyffsat lugnt #66. Johan Hult kommer nog inte medge att han gjorde en miss= och sparka #66.

Ja, det ser inte bra ut. Allt för ofta: Totalt otajmad in i situationerna. Inte följsam med sin spelare. Blir titt som tätt märkligt placerad. Tappar puck i duellerna i egen zon. Sprätter puckar utan adress.

…men han har varit borta länge och vissa spelar behöver en hel del matcher för att komma in i det. Jag tänker iaf ge honom 10 matcher innan jag hoppar på kören om att bryta kontraktet.

Ytterell gjorde en rätt bra match mot Malmö. Inte alls lika virrigt som tidigare.

Håller med, klart godkänd.

Instämmer, halvvägs in i matchen mot Luleå fick han ju Lehtonen som backpartner istället för Persson, verkar funka bättre.

Ytterell snackar i JP. Han tycker att han spelat bra de senaste matcherna, och att han kanske inte fått spela så mycket offensivt som han vill. Pratar återigen om sitt bra skott.

Nog för att det inte såg så dåligt ut de sista matcherna innan han blev petad. Men det känns lite som att han kanske inte har den självbild som krävs för att ta nästa steg.
Ytterell är i mina ögon nämligen inte i närheten av att ta en ordinarie plats. Och vettetusan om han ens ska ha en om det skulle bli någon skada.

Vore jag Ytterell skulle jag bara acceptera att loppet är kört i HV och söka mig vidare till ett annat lag. För han kommer aldrig att få den speltid och roll han vill ha i Jönköping.

Han bör lånas ut asap. Ska vi ha någon som helst användning för honom så måste han komma in i det mer. Det gör han endast om han får spela.

Ang Alexander Ytterell i JP, som Lejacques nämner.
jp.se/article/hv-backen-eft … varit-bra/

Inga problem att länka från Jönköpings Posten. Gjort klart med JPs ansvarige utgivare, Marie Johansson Flyckt.
Så kör nu…

Har nämnt det tidigare, killen har ingen självinsikt tyvärr. Har träffat honom privat vid några tillfällen och det är en grabb med stort självförtroende och som gärna rider på släktskapet med Teden. Han har ett bra skott , men som dock alltför sällan går på mål, iom hans spelskicklighet inte är på SHL - nivå så tror jag att han på sin höjd kommer bli en okej Allsvensk back.
Tror alls är överens att spelet på backsidan blivit betydligt bättre sedan han har fått stå vid sidan av isen.

Ytterell på väg att lämna?
expressen.se/kvallsposten/s … -vag-bort/

Tydligen. Jag la samma info i ryktes-tråden.

Rykten enligt AB att Yterell är p G bort, undra vad dom tänker här ? Ersätta han med bättre PP back ? eller ersätta med j20 spelare ?

Fan någonting måste akut göras för vårt PP iaf, det är ganska uppenbart att det inte räcker för Hv att “träna pp”