Visst vann han senaste matchen han stod?
Ja den första i vår streak. Den gången hade vi turen med oss i ett bortdömt mål som lika gärna kunde dömts som mål.
Lika tur som vi hade då, hade vi otur idag.
Dicken kanske bör få en chans till.
Släng in Dicken mot Färjestad. Vad har vi att förlora? Det är väl egentligen den svåraste matchen som går att spela. Samtidigt så har man då allt att vinna genom att ställa Dicken i mål. Matchen mot Färjestad är inte en match där vi förväntas plocka poäng utan lyckas vi stjäla en pinne så är det stort plus. Ingen förväntar sig något = man har allt att vinna. Likaså för Dicken. Han är redan längst ner i skiten. Längre ner kan han inte komma utan det finns bara en väg och det är uppåt.
Ja vi får nog göra så. Dichow har ju trots allt mest SHL erfarenhet antar jag?
Inget att förlora.
Tycker vi ska ge dicken chansen nästa match, han var ju trots allt monsterbra i kvalet.
Sitter just nu och tittar över statsen på alla målvakter i SHL.
Dichow sticker ut.
Sämst i hela ligan på många saker.
Så vette katten om det är så smart.
Återkommer med lite stats på honom när jag hinner.
Han var ju även den som stod i buren när hela laget föll ihop och totalt fallerade. Skulle inte stirra mig blind på stats i Dickens fall då defensiven inte existerade och offensiven knappt tog sig över egen blå.
Visst är det så.
Stats visar aldrig hela sanningen när det är så lite data tillgängligt som i detta fallet.
Men det ger en antydning.
Rätt eller fel, det får framtiden utvisa.
Själv tror jag att varken Dicken eller Gliffen kommer etablera sig som 1:a målvakter i SHL.
Har jag fel blir jag glad!
Hoppas verkligen inte Dichow står nästa match.
Vad jag fattade det som så tränar han knappt med laget. Lyssnade på Vita-gula-blå podden och där säger man att Dichow tränar ensam typ samt att det inte är så jättebra mellan målvakterna.
Varför skulle det inte vara bra mellan målvakterna?
Så uppfattade jag det inte att dom sa. Men jag kanske missade något?
26.35 in i podden så säger de att de fått till sig att det inte är jättebra stämning mellan målvakterna. De vill inte gå in mer på detta.
Det har väl varit på tapeten innan också att Dichow är missnöjd med sin situation?
Då får han väl helt enkelt steppa upp eller säga upp sig!
Exakt , nu är det läge för Dichow att steppa upp och täppa till truten på alla belackare !
100% i nästa !
Funderade också på vad det kan innebära.
Var ett väldigt luddigt uttalande, “kunde varit bättre stämning kring målvakterna”.
Innebär det dålig stämning mellan målvakterna, mellan målvakter och coach, eller mellan målvakter och spelare? Vissa saker där är ju mer problematiska än andra.
Lyssnade också på Vita, gula, blå.
Dichow är knappt med på träningarna. Kör alltså ensam med Gistedt innan övriga.
Han vill lämna. Inte på grund av ont blod mot HV, utan handlar om att han vill ha speltid.
Enligt det som sägs i podden så får man ju onekligen uppfattningen att HV gjort sitt val. Det är Alnefelt och Glifford. Utifrån det så har jag svårt att se att man ska slänga in Dichow mot Färjestad.
Kan ju vara lite blandat, utan att veta något ser det spontant ut som där inte är samma kemi i laget när Hugo står om man jämför mot när Glifford står. Iallafall hur man ser på försvarsspelet
Sen är de säkert inte mega bra stämning bland målvakterna, Dichow har ju stort sett blivit ersatt av en junis och har väll haft ganska stor frustration iallafall på träningar ibland.
HV-målvakterna genomgår en metamorfos från superhjälte (förälskelse-fasen) till att inte vara vatten värda.
Ortio, Dichow, Hugo - nästa blir väl Glifford då - men hans unga ålder tror och hoppas jag att han skonas …
Uppenbart att målvakter som kommer till HV inte utveckas som önskat. Vilken roll har målvaktstränaren i detta?