Läste att Dichow också är uttagen till OS nu.
Då borde han snart vara tillbaka.
Läste att Dichow också är uttagen till OS nu.
Då borde han snart vara tillbaka.
Luoto har varit dag till dag i 7 år snart, så att Dichow är i lättare träning betyder nog inte så jättemycket. Hoppas dock att han snart kan vara redo, han behövs ju verkligen.
Läkaren säger i Jp att han inte haft hjärtmuskelinflammation. Så verkar positivt ![]()
![]()
![]()
Hahah, klassiker ![]()
Var ju aldrig snack om att de skulle vara hjärtmuskelinflammation - trodde de var tydligt nog ![]()
Det var nog jag som tolkade det fel… my bad… visar hur viktigt det är att vara så tydlig man kan vara i sin beskrivning. Jag failade…
Vad var det snack om då? Jag är inte direkt någon läkare, men inflammation runt hjärtat kan det ju knappast ha varit iaf?
man kan ju få inflamation i massor av muskler i bröstkorgen.
Jag tolkade det som du, men jag gjorde fel. Nu får jag skämmas.
Man känner ju sig lite korkad nu när man har gått och sagt det till vänner. Nåväl, jag skyller på er andra!
Japp. Jag tror vi var några som helt plötsligt klev i läkarrollen med alltför stor entusiasm. Det lät ju så logiskt.
Återigen: vikten av att uttrycka sig korrekt skall aldrig underskattas. Det är en läxa man aldrig riktigt lär sig.
Tar på mig den. Jag som bara tog orden ordagrant och klistrade in de här, blir lätt att tolka de på annat sätt utan att ha hela konversationen framför sig.
En läxa för oss alla. Delat ansvar, inget ansvar ![]()
Skolexempel på hur viskningsleken funkar och hur fort rykten kan spridas. Från “inflammation” till “hjärtmuskelinflammation” till “hjärtproblem borta hela säsongen”. Alltså inte bara forumet, utan det har spridits på massa håll och det verkar ha blivit lite värre varje gång…
Lärdomen är väl att inte spekulera för mycket i skador och sjukdomar om man inte VET.
(liknande med Luoto, där det spekulerats om ögonen igen, operation, säsongen över osv.)
Så är det.
Vilket är “naturligt” då det finns ett informationsvakuum.
HV spelar “ovetande” i intervjusituation, efter att ha mörkat en händelse.
Sen att vi gjorde fel, det är uppenbart och en läxa. Men det hade inte skett givet bättre info från HV.
Det är inte bara spekulationer. Kan jag meddela.
Dicken! Spel inom en vecka!!!
Skönt han också bekräftar här att han endast behöver vänta ut inflammationen sen är han fit for fight.
Skönt att han snart är tillbaka! Som jag älskar Dichow. Alltid positiv. Känns som killen sitter på ett riktigt HV-hjärta. Hoppas verkligen man förlänger med honom.
Dichow och Liv tror jag kommer vara ett härligt målvaktspar. De känns lite lika i personligheterna.