Tråden om #81 Jan Mysak

Välkommen! Svårutvärderad tycker jag. Men stabilt tvåvägsspel behövs. Och åldern gillas. Oklart hur bra han är på att nicka..

Om det stod mellan Mysak och Dickinson hade jag nog föredragit den senare som hade känts mindre som en chansning. Får emellertid känslan av att potentialen kan vara högre hos den tidigare.

1 gillning

Välkommen Jan!

Vår nya tjeckduo blir alltså Janne Lukas!! :ok_hand:

14 gillningar

Janne! Kör vi!

Välkommen Janne Myrstack! :ant::ant::ant:

5 gillningar

Skulle inte bli förvånad om han blir importernas “representant” i kaptenstrion.

Då tror jag nog att Kloos ligger närmare till den platsen.

5 gillningar

Kloos hade den faktiskt stora delar av förra säsongen, det står inte på eliteprospects, men jag såg det både på tv och på plats i Scandinavium.

Gillat alla fyra, hoppas Mysak gör det bra också :blush:

Jaroslav Balastik. Dödade oss i slutspelet med ett matchstraff om jag minns rätt:
https://www.eliteprospects.com/player/8618/jaroslav-balastik

:white_heart::yellow_heart::blue_heart: han ska vara en duktig tekare hör o häpna. Kanske vi behöver?:rofl:

1 gillning

Sjuk att Jan M (undviker resten då jag lär missa på både hakar och accenter) är 23. :exploding_head: Jag utgick från att han var åtminstone 35.

Har vi haft nån Jan sedan Hrdina?

Jan Karlsson?

Just det, Janne “ett uns smartness” Karlsson. Början på förfallet.

Det är lite oroväckande att Hult använder just ordet smartness i presentationen av Jan M.

Det blir spännande att se honom fortsätta utveckla sin skicklighet och smartness i vår miljö, säger Hult.

Vad sägs i artikeln?

Smart, hårt jobbande tvåvägscenter som är bra i boxplay. Challe har kollat med spelare som spelat tillsammans med honom, och slutliga omdömet en bra värvning som kommer göra stor nytta i vinter.

5 gillningar
  • För att komma bortom siffrorna har jag hört mig för med spelare som spelat med honom – för statistik säger en sak, men man vill åt personlighet och karaktär. Och bilden jag får fram är tydlig: det här är en bra tvåvägscenter. Mycket stark i boxplay, en bra lagspelare, och en kille som kanske inte ska bedömas på sin poängproduktion utan på sitt hårda arbete. Det intressanta är att han trots sin defensiva tyngd varit framstående i att göra mål – till och med i numerärt underläge, vilket är ovanligt och värdefullt.

Passar in bra till det som HV behöver, för en centerroll högt upp i hierarkin enligt Challe.

Så det låter onekligen rätt bra.

20 gillningar

Absolut :+1: låter som en riktigt tjeck värvning då :winking_face_with_tongue:

1 gillning

Check på den :white_check_mark:

2 gillningar

Check matt och bann på er…

3 gillningar

Verkar vara en Prag-matisk tjeck det där.

2 gillningar