Välkommen! Svårutvärderad tycker jag. Men stabilt tvåvägsspel behövs. Och åldern gillas. Oklart hur bra han är på att nicka..
Om det stod mellan Mysak och Dickinson hade jag nog föredragit den senare som hade känts mindre som en chansning. Får emellertid känslan av att potentialen kan vara högre hos den tidigare.
Smart, hårt jobbande tvåvägscenter som är bra i boxplay. Challe har kollat med spelare som spelat tillsammans med honom, och slutliga omdömet en bra värvning som kommer göra stor nytta i vinter.
För att komma bortom siffrorna har jag hört mig för med spelare som spelat med honom – för statistik säger en sak, men man vill åt personlighet och karaktär. Och bilden jag får fram är tydlig: det här är en bra tvåvägscenter. Mycket stark i boxplay, en bra lagspelare, och en kille som kanske inte ska bedömas på sin poängproduktion utan på sitt hårda arbete. Det intressanta är att han trots sin defensiva tyngd varit framstående i att göra mål – till och med i numerärt underläge, vilket är ovanligt och värdefullt.
Passar in bra till det som HV behöver, för en centerroll högt upp i hierarkin enligt Challe.