Tråden om #82 Santeri Hatakka

Jag var inte så entusiastisk över värvningen men nu när han är här behöver vi ha tålamod.

Han har spelat runt 40% av matcherna de fyra senaste säsongerna. Hans mest hela säsong missade han ungefär en fjärdedel av (17-27% beroende på liga men det var meningen att han skulle spela i nhl, tror han var skadad två vändor).

När han kommer in i tempot är han säkert en ganska okej shl-back. Säkert tufft mentalt att vara på väg att etablera sig som nhl-spelare tidigt för att sedan få kämpa i shl.

1 gillning

Hatakka avstängd två matcher

Aj då.

Lite OT, men såg att Innala blev avstäng för FHC. Så han är inte med mot oss på lördag

1 gillning

Tyckte det var en bra tackling. Tombolan är framme som vanligt.

Hockey är en kampsport, ser många tendenser på att det håller på att förändras åt fel håll, just i år kanske det passar HV bra, men överlag tråkigt för sporten enligt mig.

Hörde bröderna Kronwall prata om detta i något program, de fokuserade mycket mer på det ansvar man har som spelare att inte sätta sig i dåliga situationer.

Spännande att Isac får game men att Hatakka bli avstängd? Rena lotteriet ju

Det är väl inget lotteri?

Brännströms situation löste domarna korrekt på isen, men de missade Hatakka.

1 gillning

Tyckte Hatakka gjorde många bra ingripanden igår i defensiven. Klubben låg rätt, spelade hårt mot kropp.

Fick en riktigt löjlig utvisning emot sig som jag inte tänker klandra honom för.

23 gillningar

Hatakka var stabil igår :+1:

2 gillningar

Följer upp med ytterligare en bra match idag. Han börjar komma in i det!

2 gillningar

Är du ironisk?

Santeri uttagen till Karjala Cup ser jag. Vad tänker vi om det?

Kul för honom.
Med tanke på historien, mindre kul för oss.

Kan Tikka nästan komma med i en finländsk VM trupp så kan väll Hatakka

1 gillning

Varit jäkligt bra senaste matcherna!

Känns som Hatakka börjar växa ut till det vi hoppades att Seppälä skulle bli, fortsätt så Santeri!:finland::saluting_face:

32 gillningar

Han blir bara bättre och bättre!

Jag tror vi får skicka ett blomsterbud, eller lite mer finlandsanpassat en 2L vodka-flaska, till den finländska förbundskaptenen. Efter att Santeri blev uttagen till det finländska landslaget så har han varit en våra, om inte den bästa, backen. Funkar väldigt bra tillsammans med Rindell.

7 gillningar

Livrädd för att Tikka ska bli uttagen igen.
Tänk om han berättar för Hatakka vad han tjänade i HV. Hatakka kommer ju bli vansinnig och sluta spela.

8 gillningar

Galet vad bra han är just nu riktig all-round back

1 gillning

“tjänade” är nog fel ord, “tjänar” är mer korrekt. Inte helt omöjligt att Tikka får en större lön av HV71 för att inte spela i HV71 än vad Santeri får för att spela i HV71 :wink:

1 gillning