Jag var inte så entusiastisk över värvningen men nu när han är här behöver vi ha tålamod.
Han har spelat runt 40% av matcherna de fyra senaste säsongerna. Hans mest hela säsong missade han ungefär en fjärdedel av (17-27% beroende på liga men det var meningen att han skulle spela i nhl, tror han var skadad två vändor).
När han kommer in i tempot är han säkert en ganska okej shl-back. Säkert tufft mentalt att vara på väg att etablera sig som nhl-spelare tidigt för att sedan få kämpa i shl.
Hockey är en kampsport, ser många tendenser på att det håller på att förändras åt fel håll, just i år kanske det passar HV bra, men överlag tråkigt för sporten enligt mig.
Hörde bröderna Kronwall prata om detta i något program, de fokuserade mycket mer på det ansvar man har som spelare att inte sätta sig i dåliga situationer.
Jag tror vi får skicka ett blomsterbud, eller lite mer finlandsanpassat en 2L vodka-flaska, till den finländska förbundskaptenen. Efter att Santeri blev uttagen till det finländska landslaget så har han varit en våra, om inte den bästa, backen. Funkar väldigt bra tillsammans med Rindell.
“tjänade” är nog fel ord, “tjänar” är mer korrekt. Inte helt omöjligt att Tikka får en större lön av HV71 för att inte spela i HV71 än vad Santeri får för att spela i HV71