Tråden om #9 Björn Melin

Välkommen hem!

En rightskytt i powerplay, pp hoppas jag kommer höjas med Melin

JAAAAA! VÄLKOMMEN HEM MELLE!

Efter att ha sett HVTV’s intervju med Björn, kan jag inte säga annat än att detta känns rätt. Björn hade ett leende på läpparna i princip hela intervjun, och jag fick känslan utav att detta verkligen är vad han vill. Björn hör hemma i Jönköping, Björn hör hemma i Hv. Detta kommer bli bra! :sunglasses:

Välkommen hem Björn Melin :slight_smile:

Vällkommen hem, Björne :slight_smile:
Det värmde gott i hjärtat när man kikade in på Hv71.se
Ska bli riktigt spännande att se honom i rätt tröja igen, Känns väldigt bra.

Frälsaren!

Välkommen tillbaka Melle.

Inte ett dugg imponerad av denna värvning. Hoppas inte han ska ersätta Rajala. Ne hade hoppats på bättre helt klart.

Välkommen hem Melin! Alltid kul att få hem våra egna killar.

Välkommen hem Melle! Kille med hjärtat på rätt ställe och jag har en bra magkänsla. Intressant att se hur han kommer användas.

“Björn kommer att få en roll likt den han hade när HV71 vann guld 2004, då han var en rivig stark spelare som utnyttjade sin storlek och teknik, säger Ola Thorwalls, GM i HV71.”

Såhär såg laget ut 2004, tyngd och hårt jobb i 3e kedjan tillsammans med två riktiga honungsgrävlingar. Samma roll nu enligt ovan nämnda citat.

Anders Huusko - Johan Davidsson - Stefan Hellkvist
Per-Åge Skrøder - Kalle Sahlstedt - Jani Hassinen
Mattias Remstam - Peter Ekelund - Björn Melin
Martin Thörnberg - Pasi Määttänen - Andreas Jämtin

Hans skott och det faktum att han skjuter från höger kommer bli väldigt användbart!

Björn gjorde den gångna säsongen 19 poäng på 25 grundseriematcher i ett ruggit blekt AIK.
Så att svara på din fråga, Ja Björn håller fortfarande. Han kommer vara ovärderlig i PP och framförallt utanför isen. Björn har ju ett stort HV-hjärta vilket är lite av en bristvara i dagens läge. Det många också glömmer med Björn är att han faktiskt är en ganska stor och tung forward. 189 cm och väger 94 kg. Störst av alla forwards i laget, med marginal, och det är inte många backar som slår han (M.Karlsson/E.Eidstedt). Björn har bra bredd och kan lira i vilken kedja som helst, offensiv som defensiv. Nej jag är riktigt nöjd.

För mig är Björn Melin en spelare som är bra 1 av 5 matcher ofta hänger med huvudet när de inte stämmer. Jag tror inte han håller så bra som kanske andra tror. Men vi får se helt enkelt.

Undrar verkligen hur man ska kunna ge tex Erik Andersson, Sebastian Strandberg, Filip Sandberg, Christoffer Törngren mfl chansen i SHL. Hv gör samma sak igen och vägrar satsa på sina unga som jag ser det speciellt om de ska in fler forwards. Jag köper inte att alla har lika stor chans att få spela och kommer aldrig göra heller. De är mest snack från tränaren.

Visst de kommer bli skador men det ska inte vara en huvudanledning till att ge dem en rejäl chans.

Inget fel med lite mer HV-hjärta som förhoppningsvis kan ge han själv lite boost nu när han är tillbax, och tar han en plats i en tredjekedja så är det en helt okej värvning.

Välkommen tillbaka Melle!

Niklas Wikegård vill ge dig lite tändvätska inför den kommande säsongen: “Björn Melin??? Herregud HV, jag trodde ni skulle försöka jobba er ur svackan. Inte gräva er ännu djupare!!” (Källa: Twitter)

Vi kan ta denna diskussionen igen om ett år. Kul att du dömer ut killen innan han ens spelat en match för oss än.
Fast det är väl skönare att vara negativ och kunna säga “vad var det jag sa” istället för att vara positiv och hoppas han gör en bra säsong.

Jämtin-Holzapfel-Melin är värt att testa.
Tror det kan bli en intressant formation

Som jag skrev ovan. Han är en spelare som är bra 1 av 5 matcher och ofta hänger med huvudet när saker går emot honom. De är så jag även sätt han i Hv71 och aik. Han får motbevisa mig.

Visste inte att man måste hylla alla spelare Hv tar in… Jag hoppas han gör en bra säsong, men tror bara inte han är så satans bra som flera andra här tror.

Hade gärna gett Sebastian Strandberg Melins plats. Sen har Melin spelat en satans massa matcher för Hv :wink:

De Hv skulle gjort tycker jag är inte förlängt med Nilson eller värvat Melin, de två platserna skulle man satsa på egna hela vägen ut. Sen värvat superduktig center + forward om ej Rajala skulle förlänga. Men alla tycker olika och tur är väl det! Saken är dock den att man får inte tycka vad man vill här…

Ja jisses. Ytterliggare en hemvändare som ska glida runt de sista åren i hv tröjan. Varför lägga pengar på sådant här, när vi har spelare som kan prestera på hans nivå redan i 3:e. Bekväm småskadad, dra lite i gummibandet, skratta lite på träningarna, hämta barnen på dagis, lite latte, nära till huset mm är de tankarna jag får med denna värvning. Lägg pengarna på spets i 1:a och andra femman. Spelare för 3:e och 4:e kedjan finns det hur många som helst som är både billigare och bättre. Stackars hv

Varmt välkommen tillbaka Björn Melin till Jönköping och framförallt Trånghalla :sunglasses:
Mycket bra nyförvärv och återigen eloge till Fredrik Stillman och ledningen.

Ironi!?
Hur svårt kan det ha varit att värva melin?
Han har ju velst spela här sen han kom tillbaka till sverige.

Gillar på ett sätt att melin är tillbaka, men är lite skeptisk.
Hemvändare till Hv brukar ju gå sådär.

Melin är dryga 30, har 2-3 år kvar.
Vi behöver verkligen låta våra duktiga juniorer få chansen.

Nåja, välkommen björn, hoppas du brinner för att spela för oss igen.