Tråden om #9 Björn Melin

Välkommen hem Melin.

Nu är du HV71-spelare på riktigt igen och då håller vi tummarna att du gör en kanon-säsong!

Björn “Det finns ingen bättre när han är som bäst” Melin!!! :smiley:
En stor favorit i HV för mig genom åren och jag gissar att jag är en av få som har en replika med “91 MELIN” på ryggen…
Välkommen hem och Lycka till!!!

Jag tycker att Björn är en bra värvning och hoppas verkligen att han gör en kanonsäsong.

Jag håller med om idén att blanda hemvävt med invärvade spetsspelare, som många förespråkar. Men det hemvävda kan inte enbart bestå av unga spelare - då får vi ett lag bestående av juniorer och invärvade spelare utan klubbkänsla (även om det såklart finns undantag). Jag tror att laget också behöver kulturbärare likt Melin, Petrasek och Davidsson som har lång erfarenhet av klubbens verksamhet och vågar ställa krav på övriga spelare att ge järnet när de representerar “deras klubb”.

Därmed menar jag inte att vi ska behålla eller “värva hem” vilka spelare som helst bara för att de är fostrade i klubben. Men Björn är både skicklig och fostrad i klubben, sådana spelare växer inte på träd och därför tycker jag att vi ska värna om dem.

Håller helt med dig. Riktigt härligt att få hem en stor HV71-spelare, speciellt nu när Davidsson kliver av så är det skönt att ha några som väger upp det på något sätt. Wikegård sågade värvningen så jag hoppas verkligen han öser in poäng så att han tar tillbaka det. Jag tror faktiskt att han kan göra en riktigt bra säsong och vara bland dem främsta i HV71 när vi har så pass ungt oerfaret lag så lär han trycka på full gas och visa vägen. Jag glädjegissar på 38-44p för Melin nästa säsong. Kul och se hur nära eller långt ifrån man kommer.

Det känns bra att få in Melin i laget igen.
Även om han haft lite problem senaste säsongerna (både med skador men även produktion) så är det spelare som är fostrade i föreningen och som brinner för föreningen som behövs.
Ja, vi behöver fortfarande få in lite mer spets på forwardssidan (vilket kommer komma), men värvningen av Melin är en bra värvning i mina ögon. Ingen idé att döma ut honom på förhand.

19 poäng på 25 matcher i ett sketlag som Aik i grundserien är inte fy skam alltså. Tror stenhårt på det här :slight_smile:

Välkommen hem! Du kommer göra skillnad i matcherna!

Relativt ny intervju med Björn:

hockeysverige.se/2014/04/22/ … till-hv71/

Haha. Det ska Wikegård få äta upp. :slight_smile:

Gissar på att det här är anledningen till att många är emot Melin.
youtube.com/watch?v=UQSC255K-pc

Det har liksom etsat sig fast i huvudet på många. Inte mig dock, Det kommer bli kanon. Den här gången är det Melin som skickar ut Färjestad i Semi. :smiley:

Frölunda fick Janmark. Vi fick Melin. Suck!

Sluta bittra. Melin är en riktigt duktig komplement spelare. Han är inte värvad för att vara den stora stjärnan. Är säker på Melin kommer producera 30-35 poäng kommande säsong

Håller definitivt INTE med.
Janmark är inget att bygga vidare på, då en garanterat drar till NHL följande säsong.
Björn Melin är istället en genuin blå man med en grym attityd och revanschlusta som borgar för garanterat en succé.
Jag liksom källan har pratat löpande med Melin och jösses vad sugen han är och riktigt glöder. Kul att se.
Lägg därtill ens personlighet som är något alldeles extra. Efter Davidsson så sätter jag Björn Melin på 2:a plats och
Robert.76 får tyvärr bronset :wink:

hammare7 tror på 30-35. FEL tycker jag, Melin hamrar in minst 40 pinnar :slight_smile:

Låter bra Ward :slight_smile: Känslan säger att han är en man för 30 -35 Men hjärtat säger 38- 44. Vi får väl se. Jag tror också att han är riktigt sugen på att visa att det finns mycket kvar att ge och speciellt nu i en blå dräkt.

Jag har gärna fel om det går åt det hållet :smiley: :smiley: :laughing:

Hur står det egentligen till med Björn? Hur ser det ut på träningarna? Kör han för fullt? Hinner han spela någon CHL-match?

Hade varit trevligt om även han fick möjligheten att få en match i benen innan SHL drar igång.

Detta kommer bli en förstärkning. . Särskilt i pp HERREGUD vilket skott karln har… tycker Melin såg riktigt pigg idag.
Han kommer knäppa alla “experter” på näsan som tror han blir en floppvärvning.

Känns helt klockrent med Melle tillbaka och han verkar användas precis rätt roll. 5 mot 5 en tredjekedja som kan vara ett hot framåt och bidra med tyngd, kan dessutom göra inhopp i topp 6 vid skador men framförallt bidrar han med spets i PP där hans skott kommer bli guld värt. Enligt rapporterna bättre tränad och motiverad än nånsin, kan bli årets fynd!

Nu är ju det statistiska urvalet minst sagt begränsat, men än så länge har han 1+2 på två matcher. Tror också alla experter som “inte begriper” värvningen rätt snart kommer att göra det.

Någon som minns vad jag har sagt om Melin ända sen han värvades?

Inte ordagrant :wink: