Tråden om #9 Hugo Pettersson

Lån och lån, hoppas vi tog bra betalt i alla fall, kanske per mål? :slight_smile:

Vadå, var det inte ett lån? Oavsett skönt som fan att killen är tillbaka. Nu borde han väl spelat till sig en plats va?.

HP spelade egentligen till sig en plats redan på försäsongen. Men Liljander och Blomman valde att satsa på andra.

19 gillningar

Så är det. Bedrövligt agerat.

Men nu hoppas vi han ör tillbaka för gott.

3 gillningar

Hade falkögat på honom och Reber idag.
Bägge gjorde en bra match, även defensivt.
Reber borde ha en ass för sin skymning i PP.

2 gillningar

Min tes att HP inte skulle göra någon större skillnad höll inte så länge.

Riktigt kul att han gör en sådan match!

Heja Hugo :yellow_heart::blue_heart:

6 gillningar

Japp. Dessutom fler gånger Reber bosatte sig framför mål. Riktigt bra.

1 gillning

Hugo ska vara kvar. PUNKT.

2 gillningar

Ja jo men jag menar att frågan är, ang lån, vad de betalar för att nyttja honom? Ett lån är ju gratis…. (Vet att det heter så men nyfiken…)

Måste ringa banken direkt och meddela, känns som att jag blivit blåst.

12 gillningar

Dags att träna lite försvarsspel för HP. Skottet är alltjämt ett hot men det passiva spelet defensivt kostar oss mycket.

6 gillningar

Väldigt viktigt att förlänga med HP inom närtid. Killen taktar just nu mot 20 poäng och 12 mål. Med andra ord en spelare vi ska vara rädda om, och som vi MÅSTE ge chansen. Annars lär han vara väck inom kort.

30 gillningar

Dessutom är hans svagheter såna som nästan automatiskt blir bättre med erfarenhet och tragglande.

4 gillningar

Kring Jul kommer han säkerligen ha flera anbud om inget oförutsett händer.

Det är inte så jag vill sätta pengar på det. Men jag skulle i alla fall inte bli nämnvärt förvånad om han spelar topp sex speltid (forwards/centers) flera matcher i slutet av säsongen. Om han får chansen att utvecklas som han borde nu framöver.

Ja Hugo är given att behålla. Vi har haft svårt att få upp talanger på forwardssidan på slutet (mest spännande backar från j-laget) och Hugo är en med potential att bli en bra SHL-spelare som dessutom har spets i sitt skott. Behöver bli bättre över hela isen men det kommer. Faktiskt helt obegripligt att han lånades ut i början av säsongen.

Klart man ska se till att pöjken kritar på ett avtal asap.
Sen han kom tillbaka så pekar alla siffror åt rätt håll om man tar bort den där katastrofmatchen där junislinan gick -4 i fem mot fem.
Tar man bort den plumpen så har han spelat (On Ice) 0-0 i fem mot fem i fem matcher, 0-1 i en match och 1-0 i två matcher.
Samt 3 kassar och 2 andra assist i PP på nio matcher.
Trots detta så har han en dalande kurva med istid vid lika styrka.
Förstå det den som kan….

Istid efter han kom tebax:

Poäng
Röd PP mål. Orange 2:ra ass PP.

Matchlog sen han återkom:

Min slutsats:
Han ska INTE spela i en 4:de lina med 6-8 min per match. Det har han visat att han förtjänar.

4 gillningar

Tror faktiskt att det var ganska bra för Hugos del. Få bevisa för blomman och co varför han ska få ta en plats i PP och även öka sitt egna självförtroende.

Börjar se bättre ut i 5 mot 5:
Belönas givetvis med mindre istid.

3 gillningar

Eller så ser det bättre ut pga minskad istid… :person_shrugging:

1 gillning

Skottprocent i PP.
33.33%
Inte illa pinkat.
Passa ALDRIG i PP Hugo!
:wink:

6 gillningar