Tråden om #91 Aleksi Heponiemi

Heponiemis axel ordentlig tejpad, syns på ett klipp i HVs instagram. Jävla synd att få en sån ordentlig axelskada på en träning :confused:

Inte onödigt av HV att ’gå ut med det’?

Är det samma skada som hindrar honom igen? Undra isf om han gjorde comeback för tidigt eller om det var något annat som ställde till det.

Har hört från någon annan i forumet att det är axeln som spökar fortfarande.

Hans Axel var tejpad på en bild från omklädningsrummet så det är ju troligt det är nått med axeln

1 gillning

Uttalande från 9/2 av Frostemark

2 gillningar

Så många trådar att hålla reda på, så kan ju redan varit uppe på tapeten. Men ingen som reagerat på det JP skrev häromdagen om att Tappara enligt uppgift försöker få loss Heponiemi?

JP rapporterar i sin livechatt den 24 feb:
”Alex Heponiemi, 27, har kontrakt med HV71 även över säsongen 2026/27. Men enligt uppgifter från Finland, närmare bestämt från podden Urheilucast, ska den finska klubben Tappara ha undersökt möjligheterna att till kommande säsong köpa loss Heponiemi från HV-avtalet. Mer detaljerande än så är inte ryktena från det östra grannlandet.”

Med tanke på att Lenc bröt och Luoto verkar vilja hem så skulle jag inte bli förvånad om Heponiemi försvinner till nästa säsong. HV är ju inte direkt en miljö att frodas och utvecklas i.

1 gillning

Var uppe i HV71 tråden. Men kanske behövs en tråd för nästa lagbygge nu.

Tror vi kan hitta något bättre än Heppo om han nu vill hem och Tappara kan ta denna kostnad. En center hade kanske behövts nästa år :slight_smile:

1 gillning

Hepo är en av mina topp 3 favoriter i HV. Men jag känner ändå att om vi får rätt summa pengar kan det nog vara värt att släppa honom. Använd sedan pengarna på en vass center (I våra drömmar).

Med tanke på hans skadehistorik och kroppsuppbyggnad känns det inte som att skadorna kommer sluta komma. Om han inte hade missat halva säsongen hade jag mer än gärna behållt honom. Men för den rollen han har går det inte.

1 gillning

Hur är skadeläget med honom? Jag såg en rubrik på JP där det stod att duo riskerar att missa resten säsongen, var Heppo en av dem?

Japp

Hepo var innan hans skada en av våra bästa forwards (när han inte spelade som center), sen är det som alltid att man kan diskutera skadebenägenhet etc. Men jag hoppas han blir kvar iaf, han har verkligen hockey-smartness.

5 gillningar

Jag gillar Heppo men om hv får en slant för en skadedrabbad Heppo så motsäger jag mig inte den iden.

HAn behövs för kontinuiteten :slight_smile:

Aleksi har blivit pappa verkar det som. Gratulerar. Kanske är det någon substans i Tappara-ryktet.

7 gillningar

Verkar korkat att köpa loss en spelare vars kontrakt ändå bryts om några veckor

1 gillning

Med tanke på laget han representerat levererans denna säsong bör han ha åldrats rejält de senaste månaderna. Han kan inte sett ut som en dag över 16 när han anslöt..

Smart att sälja medans kontraktet fortfarande är värt något.

Fick bekräftat idag på en ”inför match” med sponsorer från officiell HV-person att Heponiemi skall opereras och är helt borta från spel resten av säsongen.

1 gillning