Tråden om #91 Aleksi Heponiemi

Är han inte i Finland och tränar? Flera som inte är på plats i Sverige och kör sommarträningen.

3 gillningar

Finns artikel på Jp med Heppo

3 gillningar

Är han på väg tillbaka från skadan eller vad säger han?

Målet är att vara redo till seriestart.

2 gillningar

Lite passning till AB eller övertolkar jag bara det hela?

1 gillning

Är inte det där ett ganska vanligt förekommande uttalande. Att man fått tillbaka hungern. Något nytt andas i luften. Även om saker verkar bra i tidigt skede. Och jag är positiv till att NE inte har någon startsträcka i SHL ställt mot sina föregångare så sitter lag still i båten. För till syvende och sist, säsongens inledande matcher kommer återigen vara avgörande. Prata går men det ska levereras också. Krävs inte mycket för att tvivel ska ske igen.

3 gillningar

Ganska intetsägande enligt mig. Han säger bara att de har en ny tränare och att de har revanschlust?

2 gillningar

Tycker tvärtom. Det har ju spekulerats om att det dröjer innan han kan var redo för spel (en bit in på hösten). I artikeln låter det annorlunda.

Spekulationer från JP. JP (Fredrik Sandquist) har i förstahand sagt att Hepo missar delar av hösten. En vecka därpå så kan Hepo vara redo till säsongsstart.

Rätt oklart hur det ligger till.

1 gillning

1 gillning

Hepos ord borde väl väga tyngst?

Är han frisk och kry så ser jag gärna att man testar honom i första eller andrakedjan. Det finns spets i honom. Kanske han blir årets utropstecken! ?

5 gillningar

Rehabprocessen ska gå bra och coach Eriksson har förhoppningar om att Heponiemi ska kunna spela några av de sista träningsmatcherna inför seriestart.
Viktigt, tycker man såg den fina nivån Hepo kunde hålla förra säsongen och om han bara får vara hel tror jag han är god för 35-40 poäng denna säsongen.

9 gillningar

Det tror jag också!