Tråden om #96 Nikola Pasic

Som man alltid kan säga: hamnar han bara i rätt miljö så.

När det gäller Pasic och alla nya spelare har vi långt ifrån utforskat alla potentiella miljöer, därav är Pasic inte den jag skulle bänka i första taget. Ge honom tid, han har potential i närtid.

4 gillningar

:frowning: :heart:

20 gillningar

allt stöd till Nikola!!

men vilken energi och han ser riktigt fin ut nu!

4 gillningar

1 gillning

Nikola! Du har varit för dålig. Tur att du är från Gislaved, annars hade jag inte velat se dig i en HV-tröja så som du spelar nu. Du är i grunden en hyfsad spelare. Sätt avsluten och sluta drälla! Du har möjlighet att bli en favorit i Garden. Ta Chansen!

1 gillning

Nikola, du MÅSTE sluta kolla McDavid-highlights klockan 03. Det här är Beer League, inte NHL. Enkla beslut, tack.

2 gillningar

Ett annat enkelt beslut: bänka dig själv!

Helt ur form.
Förväntar mig några matcher på läktaren för lite självrannsakan när det kommer tillbaka lite folk.
Tappar puck över hela banan hela tiden. Passningar som inte sitter. Tar fel åkvägar. Gör inte jobbet defensivt. Osv.
Helt enkelt slutat spela hockey.

Låter som en beskrivning som hade passat in på typ 80% av våra värvningar sedan vi gick upp igen.

Vad har Pasic för lön? Vet någon det?

Sa inte ngn att Pasic hade lika mkt i lön som man erbjöd A.P för att stanna kvar?

Isåfall kan Björn sjukskriva sig permanent och lämna föreningen för evigt. Pinsam nivå.

Hmmm.
Antingen är jag blind och behöver titta på matchen en gång till eller så är jag bättre på hockey än JP…

2 gillningar

“väldigt skicklig på att hålla i pucken”.

Sa det för några dagar sedan och säger det igen: JP är skit.

Kanske ville JP bara hjälpa honom öka sitt självförtroende eller något, men nej. Här hade de enligt mig så långt bort från rätt man kan komma.

Om man kollar Gamescore som @Jackass2 lade ut var han vår åttonde sämsta utespelare. (Om jag tolkat rätt).

Bör inte få någon JP-femma. Var inte bra utanför statistiken heller.

Well, alla ser på hockey på olika sett. Det har jag respekt för.
Samtidigt så lägger alla olika vikt på vad som är viktigast.
Kanske han gjorde det bra när de låg på som mest, med att dra ner tempo etc etc. Det missade jag om så. Det ÄR en viktig sak när man blir hårt pressade.
Det jag inte missade var alla misstag. Så själv hade jag inte satt upp honom på topp 5 i laget även om han kanske gjorde det kanon när pressen var som värst.

2 gillningar

De kanske är mutade av Aliblab för att skriva positivt om det som i forumet noterats som negativt :wink:

Dags ta sig själv i nacken och börja vara påkopplad ute på isen. Spela klart momenten och inte krånga till det hela tiden kanske?
Han ÄR ju bättre än vad han visar nu.

4 gillningar

man tycker ju synd om killen han har så fruktansvärt dåligt självförtroende.. Men han har mycke hockey i sig helt klart!

1 gillning

HV71 klubben som dödar allas självförtroende

Jag tycker inte Pasic har en ödmjuk spelstil dvs han dribblar i fel lägen och försöker sig på märkliga pass. Kan det bara vara så enkelt att han i ett svindåligt lag med en svindålig coach blir synad som en rätt dålig hockeyspelare?

1 gillning

@Esa16 han gjorde väl hälften av förra årets poäng mot seriens sämsta lag? Hv71? Han blir väl bra i kvalet? Jag var skeptisk till denna värvning men ändå hoppfull. Tänkte *att det kan bli bra* bra underliggande statistik osv. Hur ser den statistiken ut om man tar bort topp sexlagen exempelvis? Eller topp åtta/tio? Jag vet inte, men jag vet att jag hade farhågor.

Han kanske spelar i fel liga?