Som man alltid kan säga: hamnar han bara i rätt miljö så.
När det gäller Pasic och alla nya spelare har vi långt ifrån utforskat alla potentiella miljöer, därav är Pasic inte den jag skulle bänka i första taget. Ge honom tid, han har potential i närtid.
Nikola! Du har varit för dålig. Tur att du är från Gislaved, annars hade jag inte velat se dig i en HV-tröja så som du spelar nu. Du är i grunden en hyfsad spelare. Sätt avsluten och sluta drälla! Du har möjlighet att bli en favorit i Garden. Ta Chansen!
Helt ur form.
Förväntar mig några matcher på läktaren för lite självrannsakan när det kommer tillbaka lite folk.
Tappar puck över hela banan hela tiden. Passningar som inte sitter. Tar fel åkvägar. Gör inte jobbet defensivt. Osv.
Helt enkelt slutat spela hockey.
Well, alla ser på hockey på olika sett. Det har jag respekt för.
Samtidigt så lägger alla olika vikt på vad som är viktigast.
Kanske han gjorde det bra när de låg på som mest, med att dra ner tempo etc etc. Det missade jag om så. Det ÄR en viktig sak när man blir hårt pressade.
Det jag inte missade var alla misstag. Så själv hade jag inte satt upp honom på topp 5 i laget även om han kanske gjorde det kanon när pressen var som värst.
Dags ta sig själv i nacken och börja vara påkopplad ute på isen. Spela klart momenten och inte krånga till det hela tiden kanske?
Han ÄR ju bättre än vad han visar nu.
Jag tycker inte Pasic har en ödmjuk spelstil dvs han dribblar i fel lägen och försöker sig på märkliga pass. Kan det bara vara så enkelt att han i ett svindåligt lag med en svindålig coach blir synad som en rätt dålig hockeyspelare?
@Esa16 han gjorde väl hälften av förra årets poäng mot seriens sämsta lag? Hv71? Han blir väl bra i kvalet? Jag var skeptisk till denna värvning men ändå hoppfull. Tänkte *att det kan bli bra* bra underliggande statistik osv. Hur ser den statistiken ut om man tar bort topp sexlagen exempelvis? Eller topp åtta/tio? Jag vet inte, men jag vet att jag hade farhågor.