Fasth och Mattias Karlsson till Oddset Hockey Games.
fan , vi behöver ju en skadefri Fasth till slutspelet
Det är som upplagt för att någon kommer att skada sig under denna turnering, jag hoppas inte det är någon av våra spelare som åker på den i så fall
Skrota dessa skitturneringar så slipper vi dessa irriterande moment. Fasth som har haft skadebenägenhet de senaste 2 säsongerna vill vi inte se skadad igen.
Match ikväll Sverige - Tjeckien, ska bli kul å se Thörnberg igen…men är mest orolig för om nåt skulle hända Fasth samtidigt som jag hoppas Fasth får näta.
Skulle inte förvåna mig ett skit om han blir skadad under den här turneringen, för hans egen skull så hoppas jag inte han blir det för vill Rangers verkligen ha en spelare som går sönder med jämna mellanrum?
Är det så dålig videolänk ner till Malmö?! Hur ska det gå med ESC i maj undrar man
Hoppas det skiter sig, då kanske vi slipper både Malmö och schlagern i sverige framöver
Repris av matchen i Liberec hittils
Sverige spelar tempofattigt och slarvigt. En vändning känns ju långt borta men står bara 0-1 med en period kvar.
Säger det igen. Lägg genast ner skiten.
Herregud totalt oinspirerat och totalt utan anledning.
Räknar dagar nu innan ES börjar igen.
Wesslau inkallad till OHG efter Gustavssons skada, han kommer att stå mot Finland imorgon.
Sverige-Tjeckien 0-2, Sverige-Ryssland 1-4, Sverige-Finland 2-5 på hemmaplan.
Oerhörd svag insats men tror på ett stort lyft från NHL spelarna både spel och publikintresse
när VM spelas i maj i Stockholm.
Dubbla guld inom kort
Tycker att det är en bra idé, och bra att vinnarna ska vara med.
Men känns lite lamt att alla klubbar som är delägare är direktkvalificerade, är det “CHAMPIONS Hockey Leauge” så ska det bara vara de lagen som är bäst för att det ska bli trovärdigt tycker jag.
Hela konceptet är ju skapat av klubbarna som arrangerade European Trophy, så viss legitimitet kan det väl vara att de får fortsätta vara med i turneringen. Sen tillkommer Champinjoner och gruppserieettor från de deltagande ligorna, vilket gör att namnet inte är helt missvisande. I Champions League i andra sporter är det ju heller inte bara varje lands mästare som deltar. Oftast är deltagande visserligen enbart baserat på sportsliga framgångar föregående år, men i basketbollens Euroleague är det i princip samma upplägg som CHL.
Jag gillar internationell klubbhockey, och hoppas att det kan bli lite intresse bland folk för turneringen så att den blir kvar några år.
Om CHL inte lyckas är risken att KHL tar hand om de bästa lagen och de bästa spelarna. De har ju redan köpt Jokerit, och är på jakt efter tyska och schweiziska lag. Och då lär väl nivån sjunka i de nationella ligorna i central- och nordeuropa.
SVT kommer iaf att sända!
Under tre säsonger – säsongen 2014/15, 2015/16 och 2016/17 – har SVT rättigheter till den nya internationella hockeyligan.
Europamästaren koras i SVT
Turneringen startar i augusti 2014 och SVT kommer att direktsända flertalet av de svenska lagens matcher. Europamästaren för klubblag koras i SVT när finalen avgörs den 4 februari 2015.
Väldigt oväntat att SVT sänder men bra!
Fan vad härligt att höra Härenstam kommentera hockey igen!
Synd på de lallarna de kommer ha i studiosnacket, men det kan man ju zappa bort
Lite oväntat men ett brittisk hockeylag (Nottingham Panthers) kommer delta i CHL, klart är oxå Sönderjuske Vojens (Danmark), Vålerenga (Norge), Briancon Diables Rouge (Frankrike).
Grupplottningen sker den 13 maj, då de 44 lagen (däribland HV71) ska lottas in i 11 grupper.
Underbart! Ju mer länder som deltar desto bättre/roligare, enligt mig.
Jag ser hellre en CHL-match mot Nottingham Panthers än mot t.ex Luleå eller något annat svenskt lag.
Det blir alltså 4 lag i varje grupp. Min drömgrupp ser ut enligt följande:
HV71
ZSC Lions
Eisbären Berlin
Nottingham Panthers