Tråden om: CHL!

CHL är sedan starten dömsdött och bara vi experter på forumet som visste det?

Enbart Crowns slår detta Imse vimse spindel-koncept :unamused:

nej inte nu längre, nu är man endast med på sportsliga resultat.

Växjö stod för en ”genomklappning” mot Sparta Prag i returen i CHL-semifinalen.
SP tog matchen till sudden genom två mål med plockad målvakt och avgjorde sedan i sudden.

5 gillningar

Tror inte Växjö var särskilt taggade på att fortsätta spela CHL i år. De har betydligt viktigare saker att foka på nu, t.e.x ta sig till slutspel i SHL…

Tyckte CHL var intressant medans Skellefteå var där men efter de åkte ur har jag inte brytt mig.

1 gillning

CHL kan aldrig vara intressant. Lägg ner denna smörja är min åsikt.

3 gillningar

Trodde aldrig jag skulle säga det men trevlig CHL-final på 10:an nu. Zürich har 2-0 mot FBK inför tredje… Bra fart och drag på läktarna i Zürich…

1 gillning

Vad är CHL för något, känner igen namnet… “Champions of Hockeyallsvenskan-League”?

2 gillningar

Nja du fiskar nog efter Conference Hockeyallsvenskan League. Det är där HV71 ska spela nästa säsong.

Ah måste vara den jag söker efter, TACK!

Trodde inte jag skulle tänka det men ville ändå att Färjestad skulle slå Zürich. Detta då jag gärna ser att SHL är bättre än NL.

2 gillningar

Var det förresten bara en match i finalen? Inte bäst av två? Är inte det märkligt att bara ett lag får spela hemma?

Sen va fan, att de inte kan lägga av med de där fula jävla Top Scorer-tröjorna. Lägger ett löjets skimmer över hela. Tycker SHL borde dra sig ur skiten. Vem bryr sig egentligen?

Nu spelar Luleå mot ZUG

ouf hoppas innerligt att vi åker ur med dunder och brak visst den här tiden på året är väll dessa matcher bra träning inför SHL .. men när CHL matcherna ska klämmas in under SHL säsong är det ju bara ett irritations moment som man vill vara utan

2 gillningar

Nu är det Sparta Prag mot Luleå, kan bli svårt för Luleå.

1 gillning

Nu är det Luleå mot Bremerhaven, matchen har precis börjat. Bremerhaven ligger tydligen i Tyskland, det hade jag inte en aning om så jag fick leta upp det. Hockey kan vara kul på det sättet att man lär sig geografi, så lärde jag mig vad Kanadas NHL-städer ligger. Så klart skulle det vara roligare om det var HV71 som skulle spela i CHL men det kommer vi nog inte att se på ett tag.

En av spelarna i det tyska laget heter Abt i efternamn, slänger man om det blir det tab (för datornördar) och slänger man om bokstäverna och lägger till lite så blir det tabbe, att klanta sig.

1 gillning

Rätt skönt att slippa CHl faktiskt, om du frågar mig. De flesta SHL-klubbar och i alla fall fans verkar inte så jättetaggade på det

Ärligt talat ser jag hellre på SHL, men det är lite mer att jag tar vad som finns. Luleå är okej så jag ser hellre de än inget alls, men det är lite si så där att CHL tar tid från SHL.

Förresten, vilken ålder är du i och var i landet bor du? Nyfiken :slight_smile:

Lite mer än 40, runt Stockholm. Det är bra att vara nyfiken, man kan lära sig saker, allt från seriösa saker till rent nonsens-kunnande. Nu diskuterar vi inte CHL så kanske kommer få en OT-varning men det kanske passar bättre som PM förresten.