Då får man vänta tills tidigast 2014/15 innan man kan kolla på Hv på tv/dator igen…
Men är dom lite småkära i Boxer? Hur kommer det sig då att man inte kan få tillgång till alla sändningar om man råkar ha just Boxer?
Att jag ens skaffade streaming beror just på att Boxer inte kan få in alla extrakanaler som krävs för att kunna se alla matcher med Hv.
När det gäller eventuell kompensation för bristande kvalitet i sändningarna så är min erfarenhet att de aldrig någonsin erbjuder dig något om du inte klagar genom mail/samtal och detta minst två gånger om du skickar mail. Du måste även explicit begära kompensation. Har du abonnemang kan du få någon vecka gratis (vilket i praktiken inte gör något mer än att förskjuta kassaflödet en vecka).
Mitt tips till alla är att sluta köpa deras tjänster. Det finns inget annat realistiskt sätt att få en bra och prisvärd tjänst. Och abstinensen går över snabbt med lite hjälp av SR sändningarna och vårt nya forum
Lägg femhundringen på att se 2-4 matcher live varje månad. Garanterat bra stämning och helt felfri sändning varje gång!
Ringde nu Cmore då jag ogillar mail i detta syfte. Bättre att ta tjuren vid horna direkt.
Snubben jag snackade med sa att kompensation kommer på måndag.
Problemet var någon teknisk miss från E.ON arena och inte från Cmore själva.
Sant eller bortförklaring vet jag inte.
En vid namn David fjellström ska fixa detta nu på måndag.
Vill även poängtera ni som inte får någon kompensation, maila/ring
direkt till Cmore. Ju fler vi är desto starkare blir vi.
Jag hade säsongskortet när det fanns men efter att de tog bort det har jag ratat csports/cmore…efter vad man hört här kommer jag nog aldrig heller köpa deras “alla sporters paket” .
Däremot om det kommer nåt 1 - kr för 3 månader erbjudande vid slutspelet kanske man tar det ,då det är ungefär vad deras sändningar är värda.
Synd att det bara är Tv4-gruppen som har rättigheterna till elitserien - skulle varit bra med lite konkurrens så både priser och kvalité skulle tvingas bli bättre - kanske nåt för KKV
Efter att ha spenderat ännu en söndag med att njuta av tre Premier League matcher på Viaplay tvivlar jag på att Silverlight är problemet.
Med största sannolikhet är det produktionsbolaget i Sverige, som har hand om Elitserien, som är problemet. Cmore har snålat med kostnaderna och anställt det billigaste produktionsbolaget. Normalt sett får man det man betalar för, vilket Cmore blivit varsle om nu.
Det förvånar mig att Hockeyligan har låtit Cmore/canal+ sända skiten i flera säsonger i rad med usel kvalitet. Inser de inte att intresset för att betala för ES hockey minskar drastiskt? Eller är det Kenta Johansson som fått sin vilja igenom?
Marcus, läs första inlägget i denna tråden. Vill du se Hv’s matcher via webben måste du skaffa ett av två paket. Du kan ju köpa matchbiljetter också men det lönar sig bara om du ser två eller färre matcher i månaden.
Haha, vad är det som händer?
Idag så fick jag ytterligare ett svar.
“Problemet” är dock att jag inte ens hade csport när den matchen spelades (16 september).
Dessutom så mejlade jag angående HV-matcherna med rubriken “Webbtv problem” så hur de har lyckats få rubriken till “IFK Göteborg - Elfsborg” (vilket rubriken var på deras mail) är ett mysterium. Sedan så har jag tydligen köpt/beställt matchen men jag får en veckas förlängning på mitt abonnemang, hmm…Aja
Är det någon som får ngt svar av Cmore??? Jag har nu mailat flera gånger, ringt och även skrivit på deras fb-sida. Men jag är väl satt på ignore antar jag.
Inget svar här heller som han lovade som jag snackade med efter matchen.
Är dom schyssta så bjuder dom på en månad men jag tror snarare att
dom säger att det blev överbelastat och dom som kom fram får 1vecka max och
har man tur så kanske man även få en t-shirt med texten C no more på.