Tråden om: Cmore Sport och TV4

Tyvärr kan man inte köpa säsongskort på csports längre utan man måste köpa ett av två paket som ger tillgång till alla matcher i elitserien plus en massa annan sport.

Cmore Sport heter paketet som visar all sport inklusive alla elitseriematcher och det kostar 399 kr/mån. Cmore Large finns också för 449 kr/månad och då får man en massa filmer och serier också.

Cmore Sport paketet kan antingen beställas med 12 måndaders bindningstid och då får man tre första månaderna för 1kr eller utan bindningstid då det kostar 399 kr varje månad tills man säger upp det.

Om man vill slippa bindningstiden på 12 månader, och ändå få de tre första månaderna för 1 kr, så bör man kunna använda sig av något av erbjudandena från Expekt (http://www.expekt.com/csports/) eller bwin (https://www.bwin.com/se/public.aspx?aid=43530). Man måste då sätta in lite pengar från början så vet inte hur mycket det lönar sig mot att bara betala 399kr/mån.

Någon som vet några andra bra erbjudanden eller lösningar?

Dessutom! Nu när forumet är helt inofficiellt finns det väl heller inget som hindrar oss från att länka till streamade matcher?
Eller vad säger admin?

Ett litet urklipp ifrån reglerna.

Här hittar ni alla regler i sin helhet.
http://hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=3

Bara för att det är inofficiellt så vill man ju inte riskera att det stängs ner.
Chansen må vara liten, men lika bra att hålla hårt på reglerna så det inte kommer några klagomål.

Dessutom kan man ju skicka PM om någon efterfrågar :slight_smile:
Synd att inte allmänna diskussioner om det där man håller väldigt strikt på att länkande inte är tillåtet kunde tillåtas dock.

Jag säger nej. Forumet må vara frikopplat från HV71, men vi måste fortfarande följa lagen. Och jag som ansvarig utgivare (typ) vill helst inte riskera böter för vad ni skriver på forumet :wink:

Jag har använt mig av de båda erbjudandena, min insättning på bwin (200) blev till 650, och mina 250 på expekt fick jag tillbaka (första-spel-garanti). Så det lönade sig väl mot att betala 399kr/mån. Sitter på två värdekoder nu (6 månader), bara hoppas att de funkar också! :slight_smile:

Det bör de göra. De ska räcka till 2017 om jag inte minns fel :stuck_out_tongue:

Skönt! Snål som man är så väntar man ju till torsdag morgon med att lösa in den första… :slight_smile:

Samma här. Tycker dock att det är lite dåligt att man inte kan använda sig utav båda samtidigt och få 6 månader direkt. De “stapplar” ju inte på varandra vilket jag tycker är lite segt. Man måste alltså vänta tre månader innan man kan använda sig utav den andra koden :confused:

Vet någon vilken kvalité det är på C More Sport HD?
Vill inte aktivera min kod förrens på Lördag men vill gärna veta om det är samma kvalité som förra säsongen eller bättre :stuck_out_tongue:

Vill passa på att tipsa alla i Danmark att webbsändningarna hittar man på csports.dk → ishockey → elitserien

Matcherna kostar 49 kr styck! Vilket är perfekt för mig som bara har tid att se ett par stycken matcher per år!

Tidigare har jag för mig att de danska webbsändningar gått att se även i Sverige, att det är folk som gjort det eftersom de är MYCKET billigare.

Allt går att lösa med lite inställningar om man vill. Men isåfall är det ett tips till alla! Särskilt eftersom växelkursen är väldigt fördelaktig för alla som bor i Sverige just nu!

Inte alla. Fick en värdekod skickad till mig av Expekt den 10/9 som var giltig till 8/9…
Tips är att kontakta CSports och kolla hur länge ens värdekod är giltig, annars kan man få en chock…

Aktiverade precis min kod och man fick tillgång till alla C MORE kanaler/funktioner.
Så man kan nu även kolla på alla andra kanaler samt filmer, dokumentärer m.m helt gratis.

Inte om man loggar in på sitt sitt vanliga Cmore konto iaf. Då blir det 199kr/match. Sjukt dyrt
Man kanske kan lösa det på nåt sätt ändån med VPN eller likanande

Sorry att jag postar igen nu, men är det nån som har testat att utnyttja kampanjen på Bwin som kan förklara hur jag bär mig åt för att få värdekoden? Jag har registrerat mig och satt in 200kr. Sen då??

Jag skulle tro att du behöver spela för 200kr först.
Tänkte hoppa på detta erbjudande också, har bara en fråga? går det att se matcherna i efterhand.

Efter att du har gjort en insättning på 200 kr så ska du beta på en match för minst 200 kr.
Därefter så mejlar du ditt användarnamn till csports@bwin.com. Sedan så bör du få csports-koden inom ett par dagar.

Ja det går att se matcher i efterhand. Du kan se alla elitseriematcher/sändningar sedan ca en månad tillbaka.

Jompii, använde du den på cmore.se/play eller på csports.se? Jag skaffade på csports, och det verkar inte riktigt vara samma grej? Kommer iaf inte in på cmore, och når således inte film/serie/dokumentär? :cry: