Tråden om: Ekonomi/Löner!

Tack Tommy1985a för rätt tråd.

Stämmer och sen stämmer den inte speciellt mycket. Skillnad på taxeringsår och beskattningsår som du skriver.

Svarar på rätt tråd.
Verksamhetsberättelse/årsredovisning - same shit, finner du här. (Kudos till Hv71 som kör öppet, många andra kör 007).
hv71.se/om-hv71/arsredovisningar

Kan vara lite svår att utläsa med skumma termer/uttryck och hjälper gärna till. Shoot!

Diskussionen fortsätter på rätt tråd boys.

Cyruz går jag i god för och är mycket kunnig inom ekonomi - dock tvåa efter mig :wink:
Pengar på banken är ett begrepp som jag förstår, samtidigt är det inte hela sanningen.
Måste även väga in kortfristiga fordringar, ex kund och övriga fodringar, förutbetalda kostnader mm.

Årsredovisning/verksamhetsberättelser läser ni här:
2014/2015: cdn.shl.se/files/HV71/OmHV71/hv7 … e_1415.pdf
2013/2014: cdn2.shl.se/files/HV71/hv71_verk … e_1314.pdf

Det är en jäkla skillnad på vad man har i kassa och eget kapital!
Nu vet jag inte riktigt när man får sina pengar från sponsorer och TV mm. Men att det uppstår situationer under året som kräver lån är inget konstigt. En bra April ger ju dessutom en hel del mer i intäkter/inkomster än en seg Novemberlunk…

Tror inte det har funnits 30 mils på ett konto, utan den summan har varit räknad med typ värde på fastigheter m.m. och det mesta av det är ju kvar. Men det är klart oroande att det inte finns mycket pengar i kassan kvar och det är ju gravt misskött.

Har du en länk till FBK:s senaste bokslut? Läser den mer än gärna och deras räkenskaper för året är dock inte klar.

Nej, jag har tyvärr inte det. Får väl bli medlem så att jag kan begära ut den :slight_smile:

Dock uppger de själva och flera media att det egna kapitalet för koncernen är ca 70 miljoner och för föreningen cirka 50 miljoner. Tror knappast de hittar på en sådan siffra som är såpass lätt att ta reda på…

Däremot är ju nästan allt upplåst i fastigheter så det uppstår problem med likviditeten. Därför ska vissa delar säljas av (se länk).

vf.se/naringsliv/fbk-vill-fa-loss-pengar