Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Herman med en fin räddning i dagens match mot Tjeckien

5 gillningar

Bra gener! (och hårt jobb)

Kul att se

Frölunda ger Patrik Carlsson kicken. Går till Pelicans. Tankar?

De behöver väl skapa löneutrymme för att ta in någon toppforward tänker jag

Min tanke är att det är en generationsväxling deluxe bland Frölundas forwards, många frågetecken och här måste flera unga killar ta ett kliv. Men deras backsida är bra och Tömmerens är en gigant som kommer att dominera på blålinjen!

Känns typ lite sent dock att bryta nu men det kanske va klart för en tid tillbaka?

Purre hade jag kunnat tänka mig att ta tillbaka. 25 pinnar förra året. Kan spela precis varsomhelst. Synd att det blev Pelicans

4 gillningar

Purre mot Lindbäck/Hansson alla dagar i veckan.

2 gillningar

Purre är hela anledningen till att jag började skriva på forumet. Då var jag rätt arg. Nu kan jag tänka mig att se honom i HV-tröjan. Man utvecklas med tiden :rofl:

3 gillningar

Det krävdes bara sådär 10 SHL-säsonger och lite SM-guld? Du har rätt låga krav… :sweat_smile:

3 gillningar

Haha. Exakt så!

Bryter en vecka EFTER återsamling. Hade det skett i HV hade forumet gått i taket nu. Vi höjde ju rösterna över att inte ha fått till en komplett trupp till återsamlingen. Frölunda ska på kortare tid skicka iväg Purre, hitta en ersättare och få in den människan i truppen.
Klubben tappar iom detta 731 matchers rutin från SHL (om man räknar med slutspel). Man har dessutom tappat 8 av sina 10 bästa poängmakare förra säsongen, inklusive ledaren Lundqvist.

Samtidigt är Rosseli Olsen borta sedan förra säsongen pga en hjärnskakning. Skulle han inte komma tillbaka tappar man ytterligare 635 matchers erfarenhet från SHL (om man räknar med slutspel).

Blir intressant att följa hur Frölunda hanterar det här under säsongen.

3 gillningar

Jag trodde Purre var mer eller mindre slut när han lämnade HV. Hade samma känsla när Skröder lämnade. Båda dumpades av HV, men de hade bevisligen mer kvar i tanken. Ca 10 år mer för att vara exakt.

Jättespännande inspel. Och jackar väl i lite det som diskuteras i HV71-tråden.

Jag måste säga att jag är väldigt förvånad över Frölundas agerande. Nog för att man behöver göra en generationsväxling. Men att riva av plåstret på det sätt de gör. Minns bara när HV gjorde sig av med Thörna och Sundh, och vad det ledde till.

Lägg till Lasch på den där listan över spelare som lämnar och du tappar ännu mer hjärta och rutin. Tror och hoppas (ja, jag är en liten människa) att det här inte kommer falla väl ut för Frölunda.

1 gillning

Jag håller med. Frölunda kan gärna vara de som vinner play out mot Silver.

1 gillning

En annan grej. Hur smart är det att låta tränaren som varit inom föreningen i en evighet vara den som i slutändan ska genomföra generationsväxlingen?

Visst, exemplen kanske haltar. Men kommer direkt att tänka på hur Bengan misslyckade med Bengan Boys, hur Lagerbäck misslyckades med landslaget och hur Löw misslyckades med Die Mannschaft.

Min poäng. Ska man göra det så ska man banne mig göra det från grunden.

3 gillningar

Ja jag spann vidare på din statistik från den tråden medvetet.

Tycker det är konstigt att skicka iväg en spelare efter återsamlingen. Fine om det varit en dålig värvning som man ser inte håller eller som inte sköter sig. Men sånt får inte hända i SHL, det kan hända i division 3. Purre är ju dessutom en trotjänare i laget. Man borde kunnat säga till honom tidigare att vi har inte plats för dig nästa säsong, alternativt tidigt sagt åt honom vilken roll som väntar och då låtit honom fatta sitt beslut om han accepterar den eller vill bryta INNAN återsamlingen. Den här hanteringen skapar ju bara dåliga rubriker. Även avslutet med Loui efter säsongen visade på en bitter eftersmak. Innan dess var det Sundström-gate som också var mycket märklig, för att inte tala om haveriet med den nya loggan.
Nej allt är inte frid och fröjd i Frölunda.

1 gillning

Nu fattar jag det som att Purre fick veta direkt efter slutspelet, att det inte fanns plats för honom sett till den roll han förväntat sig.

Men ja, det ändrar ju egentligen ingenting. Känns sjukt stökigt. Livsfarligt när man börjar famla efter en ny identitet, får tunnelseende och skeppar iväg allt över en viss ålder.

4 gillningar

Alltid undrat varför du har purre som profilbild. Och jag undrar fortfarande haha.

Och vad var det du var arg för?

4 gillningar

Vi var många som brann – @lejacques brann mest :fire: Bara en sån sak som smeknamnet, Purre, usch! :joy:

En sak som överraskar mig med PC är att han bara är 35 (blir 36 i höst)… kändes uråldrig redan när han försvann från HV :man_shrugging: