Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Så den mobbaren ska börja härja igen…

Kan någon förklara vad som var problemet med AJ har aldrig riktigt förstått?

Legendaren hahaha :joy:

Fan vad kul att se AJ i ett bås igen. Tråkigt att ha honom som motståndare dock.

Södertälje känns ju som att de behöver stabilitet så detta är förvånande

När Tälje går upp menar du :smiley:

Rätt många klarade inte av honom. Gick mycket rykten, många gjorde gällande att de förekom mobbning osv men en stor grej va ju att han bänkade spelare som inte tolererade det och hotade tom att lämna föreningen.

Såhär i efterhand tror jag vi gjorde fel och borde stått bakom AJ istället för de som protesterade sett till hur resultaten sett ut och de har varit en evig shitshow sen dess.

5 gillningar

Jag har ingen aning om AJ i sig. Men jag kan konstatera att det kan vara milsvid skillnad på HUR man bänkar spelare.

Man kan vara gormig och elak när man gör det eller mer inkännande och pedagogisk.

D v s man kan tänka rätt i sak, men agera fel.

Med det sagt är AJ några år mer erfaren nu, så det blir intressant att se hur han tas emot av Hockeysverige.

2 gillningar

Ser fram emot att se honom som coach igen, vi spelade rätt bra under honom.

4 gillningar

Han kunde bestraffa tex en enskild invid inför hela gruppen. Tex fick en junior köra idioten framför hela laget för han var sen. Hans sätt att leda var ej bra det började redan i fbk då han tog över mer och mer trots han ej var HC.

3 gillningar

Mmmm. Penalism. Fräscht. :frowning:

1 gillning

Voutilainen är tydlig och stämmer mycket bra!
Är mjukt och lojt!

16 gillningar

Till nästa säsong vill jag se Pasi Puistola i ledarstaben. Sen visar han att farsan bestämmer fortfarande och tar hit Patrik.
Hojtade för några år sedan att Hv borde sikta in sin på Patrik.

4 gillningar

Ja!!
Fem år som ass.
Perfekt bakgrund.
Kan staden.
Vet hur ett välmående HV ska vara…

Vill han så 2ggr Tikka-lön e ok för mig :slight_smile:

3 gillningar

Mitt i allt elende försöker jag tänka på något positivt, nämligen forna HV71 spelare. Vem är den bästa av våra före detta storstjärnor. Vättersnäs Mats Eriksson, grym forward som hade platsat i vilket svensk storlag som helst. Vättersnäs Lill Arne Johansson som faktiskt lämnade Vätterbyggden och spelade i högsta serien. Sen är det oerhört tragiskt att vi hade en stormålvakt från byggden som blev värvad till pollenkungens Rögle tillsammans med nämnde Lill Arne och även Ulf Sterner. Varför det är tragiskt är att han dog i en bilolycka, jag har för mig att han blev bara 17-år. Sen vill jag även lyfta fram Anders Vallin, han var HIF:s bästa forward och skolades om av Göte Wklund till HV:s bästa back. Jag försöker hitta lite positivt just nu, det är därför jag skriver detta. Ha det bra forumkamrater denna lördagkväll.

5 gillningar

Den bästa av våra fd storstjärnor måste ju vara #76. Han är synonym med klubbens storhetstid. Endast Liv kan tävla med Johan om det i min mening. Per G har ett enormt HV-hjärta och stor skicklighet. Men jag gillar ju en sådan som Kessler.

3 gillningar

Vilka minnen som dyker upp, Bulla Berglunds skott som betydde 3-3 i Södertälje 1979 och uppgång till första säsongen i högsta serien. Jag var själv på plats tillsammans med 1000-tal HV-supportrar, detta minne är nog störst för mig efter att vi kuskat runt nästan alla hallar i linje söder om Karlstad-stockholm under hela sjuttiotalet. Dessutom måste man väl nämna Janne Bergstrand för sitt hårda slagskott samt lite galna infall, minns en match i Rosenlundshallen när Bergan fick en straff och tog två skär över blå linjen och sköt rätt upp i krysset, hade målvakten fått pucken på sig hade han försvunnit upp i rymden.

Du har ju helt rätt 76 är vår odiskutabelt största storstjärna. Jag vill bara nämna dessa som faktiskt kanske var lika bra, men kanske borde satsat på ett lag i högsta serien. Men som inte ville lämna sin tillvaro i södra vätterbygden. På den den tiden var man inte avlönad av klubben, man hade ett vanligt jobb.

2 gillningar

Mitt HV-intresse började strax innan Stefan Örnskog tog plats i a-laget. Han som kunde ta ett skär i första bytet och sen glida på det genom hela matchen :wink::smile:

3 gillningar

Kan vi gamlingar om varit med länge göra en omröstning vem som är den största storstjärnan i HV INNAN vi gick upp i högsta serien för sådär 30 år sen. Min röst faller på Anders Vallin tvåa Bengt Kinell och hör och häpna bara på tredje plats Bo Berggren. Farzan var du med på den tiden?